Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Ikke så ille resten av huset. Men kjøkkenet er så gammel og slitt.. har prøvd å male det men set ser for j... ut. Og så mye ting.. når jeg tar frem en sekk for å kaste, finner jeg ingenting jeg kan kaste.. trenger alt. Hvordan klarer folk å ha det så ryddig på kjøkkenet: 0 ? Anonymkode: a7b15...aaa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg pusset nettopp opp kjøkkenet, og alt ble pakket ned i esker. Lagde et midlertidig "kjøkken" i stua mens det andre skulle bygges, det besto av en liten benk, vannkoker og tørrskap i tillegg til kjøleskap. Selve kjøkkenet ble forsinket med tre uker, og det var da jeg oppdaget det - Jeg trengte jo ikke 70% av alt jeg hadde pakket ned, egentlig. Så når kjøkkenet var ferdig og eskene skulle pakkes ut passet jeg på å være kritisk til hva jeg tok vare på. Kunne til slutt gi bort/kaste to flytteesker med gamle servicer, glass, kjøkkenredskaper og maskiner. De største tingene, som jeg bare bruker til større ting som selskaper etc (stor kjøkkenmaskin, smoothiemaskinen jeg bruker mest om sommeren, popcorn maskinen til bursdager og en og annen lørdag osv) lagrer jeg nå i boden i stedenfor, så det ikke opptar unødig plass. Endte opp med to hele overskap ledig. Det gir muligheter til ryddig benk Anonymkode: c453a...d16
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 Følg #clutterfree på IG. #declutter Synnøve Skarbø: Hvis du ikke elsker det eller trenger det, hiver du det. trenger du mange serviser? Mange snacksskåler? Har du mange visper? Tomme rømmebeger du skal lagre hjemmelaget solbærsyltetøy i? ett sett grytekluter. mange kaffekopper? Anonymkode: 3ca3e...92a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 Det er type spill, turutstyr, medisinkurv, kjøkkenmaskiner som brukes nown ganger i året, type former til å forme kokte egg.. er type ting jeg ikke vil kaste og ikke har noe annet sted å legge.. men det fyller opp alt av plass. Tror jeg må bli flinkere til å kaste; D Anonymkode: a7b15...aaa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er type spill, turutstyr, medisinkurv, kjøkkenmaskiner som brukes nown ganger i året, type former til å forme kokte egg.. er type ting jeg ikke vil kaste og ikke har noe annet sted å legge.. men det fyller opp alt av plass. Tror jeg må bli flinkere til å kaste; D Anonymkode: a7b15...aaa Spill og turutstyr på kjøkkenet? Anonymkode: 5ee05...c93
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #6 Skrevet 28. oktober 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spill og turutstyr på kjøkkenet? Anonymkode: 5ee05...c93 Haha ja.. har ikke noe annet sted å ha det Anonymkode: a7b15...aaa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg pusset nettopp opp kjøkkenet, og alt ble pakket ned i esker. Lagde et midlertidig "kjøkken" i stua mens det andre skulle bygges, det besto av en liten benk, vannkoker og tørrskap i tillegg til kjøleskap. Selve kjøkkenet ble forsinket med tre uker, og det var da jeg oppdaget det - Jeg trengte jo ikke 70% av alt jeg hadde pakket ned, egentlig. Så når kjøkkenet var ferdig og eskene skulle pakkes ut passet jeg på å være kritisk til hva jeg tok vare på. Kunne til slutt gi bort/kaste to flytteesker med gamle servicer, glass, kjøkkenredskaper og maskiner. De største tingene, som jeg bare bruker til større ting som selskaper etc (stor kjøkkenmaskin, smoothiemaskinen jeg bruker mest om sommeren, popcorn maskinen til bursdager og en og annen lørdag osv) lagrer jeg nå i boden i stedenfor, så det ikke opptar unødig plass. Endte opp med to hele overskap ledig. Det gir muligheter til ryddig benk Anonymkode: c453a...d16 FAntastiske tips her! kan jeg spørre, hva endte du opp med å betale for kjøkkenet ditt, og ca størrelse? Er snart i gang med samme operasjon selv. Skal ikke flytte noe VVS Anonymkode: 16c2b...84c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: FAntastiske tips her! kan jeg spørre, hva endte du opp med å betale for kjøkkenet ditt, og ca størrelse? Er snart i gang med samme operasjon selv. Skal ikke flytte noe VVS Anonymkode: 16c2b...84c Lurer jeg på å. Kjenner noen som har pusset opp kjøkken med alt nytt fra ikea inkl hvitevarer kom på 70 000. Noen i fam har fra drømmekjøkken.. det kom på 250 000: 0 vi velger helt klart ikea om vi skal pusse opp snart Anonymkode: a7b15...aaa
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #9 Skrevet 28. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: FAntastiske tips her! kan jeg spørre, hva endte du opp med å betale for kjøkkenet ditt, og ca størrelse? Er snart i gang med samme operasjon selv. Skal ikke flytte noe VVS Anonymkode: 16c2b...84c 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer jeg på å. Kjenner noen som har pusset opp kjøkken med alt nytt fra ikea inkl hvitevarer kom på 70 000. Noen i fam har fra drømmekjøkken.. det kom på 250 000: 0 vi velger helt klart ikea om vi skal pusse opp snart Anonymkode: a7b15...aaa Så hyggelig hvis tipsene kunne hjelpe Oi, da må jeg tenke litt... Røft estemat: -nye kjøkken skap, og benker på 2 av 4 vegger, pluss overskap på ene langveggen. Vask, kjøleskap, ovn, stekeplate og vifte. Leverandør kvik (men kunne like gjerne vært IKEA. Forskjellen var god service hjelp og montering) kom på ca 40 000 -nytt gulv (la selv), vinylplater tror jeg det var. Lokal leverandør. Ca 5000 -En vegg i sponplater. Pusset ned, malte opp i matt, hvit beis og ekstra lakk. Ca 2000 - 2 vegger med opprinnelig strietapet malt opp i Lady mineral revive kostet ca 2000 Så kom jo lister, gjorde noen endringer som kostet litt ekstra, lys etc i tillegg. Så totalt pluss minus 55 000-60000 tot. Rommet er ca 15kvm. Rev ned og satt opp alt unntatt selve kjøkkenmøblet selv. Anonymkode: c453a...d16
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke så ille resten av huset. Men kjøkkenet er så gammel og slitt.. har prøvd å male det men set ser for j... ut. Og så mye ting.. når jeg tar frem en sekk for å kaste, finner jeg ingenting jeg kan kaste.. trenger alt. Hvordan klarer folk å ha det så ryddig på kjøkkenet: 0 ? Anonymkode: a7b15...aaa Er jo ikke noe problem. Får vi se bilde av kjøkkenet ditt, så kanskje vi kan hjelpe. Anonymkode: 65f63...062
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke så ille resten av huset. Men kjøkkenet er så gammel og slitt.. har prøvd å male det men set ser for j... ut. Og så mye ting.. når jeg tar frem en sekk for å kaste, finner jeg ingenting jeg kan kaste.. trenger alt. Hvordan klarer folk å ha det så ryddig på kjøkkenet: 0 ? Anonymkode: a7b15...aaa Tøm skuffer og skap, og sett bare tilbake det aller mest nødvendige, kun basic utstyr. Resten legger du i en eske og setter i boden. Etter noen måneder så ser du hva du har savnet og hva du aldri har sjenket en tanke i det hele tatt.. Jeg gjorde det og ble veldig overrasket over at jeg faktisk savnet ekstremt lite av det jeg hadde pakket bort. Anonymkode: 7647d...365
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg blir ofte overrasket over hva folk må ha fremme på et kjøkken. Brødrister feks. Rister du ikke brød hver dag sett den i et skap. Sett ting inne i skap, så ser rene flater alltid bra ut. Og gå igjennom skap og skuffer. Ikke etter "kan denne brukes" prinsippet, men trenger jeg denne/så mange av denne? Stekespader feks. Når brukte du 3 samtidig sist? Anonymkode: 07465...98a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #13 Skrevet 28. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Så hyggelig hvis tipsene kunne hjelpe Oi, da må jeg tenke litt... Røft estemat: -nye kjøkken skap, og benker på 2 av 4 vegger, pluss overskap på ene langveggen. Vask, kjøleskap, ovn, stekeplate og vifte. Leverandør kvik (men kunne like gjerne vært IKEA. Forskjellen var god service hjelp og montering) kom på ca 40 000 -nytt gulv (la selv), vinylplater tror jeg det var. Lokal leverandør. Ca 5000 -En vegg i sponplater. Pusset ned, malte opp i matt, hvit beis og ekstra lakk. Ca 2000 - 2 vegger med opprinnelig strietapet malt opp i Lady mineral revive kostet ca 2000 Så kom jo lister, gjorde noen endringer som kostet litt ekstra, lys etc i tillegg. Så totalt pluss minus 55 000-60000 tot. Rommet er ca 15kvm. Rev ned og satt opp alt unntatt selve kjøkkenmøblet selv. Anonymkode: c453a...d16 tusen takk for svar, Da har jeg helt klart en klarere ide for pris Anonymkode: 16c2b...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå