Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Hvilken fritidsaktiviter har deres gutter i denne aldersgruppen? Her har min 4 klassing spilt fotball siden 1 klasse. Han er ikke spesielt interessert og det går opp og ned om han vil slutte. Det er ingen andre tilbud her enn fotball og håndball. Pappa er fast bestemt på at han må drive en fysisk og sosial aktivitet, det er jeg forsåvidt enig i, men å tvinge han til fotball fører ikke noe med seg. Han er veldig glad i å spille tv-spill og det er jo helst det han vil hele tiden. Så noe aktiv må han være. Har dere tips, hva gjør deres? Sønnen sitt forslag er å jogge den tiden det egt er fotballtrening... Anonymkode: 4fe89...110
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Fotball og korps Vet mange av de som ikke likte fotball hos oss trives med håndball. Anonymkode: 11689...d94
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 Trener fotball 4 dager i uken. Men han er også langt over snittet interessert og synes det er for få treninger Anonymkode: ab601...506
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 Men han prøvde håndball og det likte han absolutt ikke. Ikke alle liker ballsport. Han sa engang taekwondo, men det er ikke her i nærheten. Og ikke er det nok fysisk trening for pappa. Jeg står i midten her, er enig i at han må ha fysisk aktivitet når mye av tiden går til spill, men å tvinge han til fotball/ballspill er heller ikke riktig. Han kom selv med et forslag at han og jeg kan jogge/gå en tur som tilsvarer den tiden fotballtreningen er. Den sosiale biten blir da også borte, kompisene er ikke så gode på å treffes etter skoletid lenger heller. Nå er det snart også 2 treninger i uken og det blir helt krise.... pappa er gammeldags og mener han bare må bite i der sure eplet og bli med på fotball mens jeg får vondt av å tvinge. Ofte er han fornøyd etter trening og syns det har vært gøy. Det skal sies at de har en veldig streng trener uten tålmodighet til noen form for prat og tøys guttene imellom. Det skal være blodig alvor.Det er også en stor del av problemet. Så hva gjør jeg.... Anonymkode: 4fe89...110
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 Hvor bor dere? Det må da finnes mer å velge i? Er jo ikke bare for å være fysisk aktiv man deltar på fritidsaktiviteter heller, men også pga. det sosiale. Finnes det ikke noe mer enn fotball og håndball? Hva om dere kjører et stykke? Anonymkode: 18581...d97
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #6 Skrevet 27. oktober 2019 Jo det kan kjøres ett stykke til andre ting, men han er en høy og klumsete gutt som ikke har interessen for sport. Han vil lissom heller gå seg en tur og ser på det som en aktivitet. Litt for glad i sitt eget selskap. Anonymkode: 4fe89...110
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #7 Skrevet 27. oktober 2019 Min gutt spiller i korps. Veldig bra aktivitet! Både sosialt og utviklende - og så var han utrolig stolt på 17.mai! Anonymkode: 245d4...bbd
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 Hva med speidern feks? Eller kampsport? Min sønn går på judo og det er mye mye trening! Mye mer en fotball vill jeg si. De trener både kropp og hode der. Sønnen min har ADHD og er blitt mye roligere etter at han begynte å trene Anonymkode: ee613...b59
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #9 Skrevet 28. oktober 2019 Hva med karate eller lignende? Det går vår gutt på. Eller korps eller speider for det sosiale? Jeg hadde vært skeptisk til kun egentrening i den alderen. Om han ikke er veldig glad i å jogge, så kommer det garantert til å skli ut og glemmes/nedprioriteres. Anonymkode: a44fc...fce
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 Nå er mine gutter litt eldre, men de spilte begge fotball hele barneskolen men gikk på turn, freerun og speidern i tillegg. De var begge aktive gutter da som brukte turn og freerun for å lære backflip osv skikkelig på et trygt sted av folk som kunne det. Anonymkode: 4ea05...d37
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 Tae kwondo er en fin sport og passer for de som ikke liker lagspill. Andre former for kampsport er også fint. Min sønn går på speideren og vannpolo. Gikk på tae kwondo tidligere. Han har aldri vært interessert i fotball og vi har aldri presset ham til det selv om alle i klassen var med. Anonymkode: 38aaf...f0a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 Fotball og korps Anonymkode: 62fb9...cbc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #13 Skrevet 28. oktober 2019 Spille gitar, friidrett, speider, karate Anonymkode: f7b99...40f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 har tvillinger på snart 10, en spiller hockey og den andre driver med kampsport + at de går på speideren Anonymkode: 54d14...bd6
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #15 Skrevet 28. oktober 2019 Innebandy, klatring, orientering, ski Anonymkode: a4f3e...436
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #16 Skrevet 28. oktober 2019 Fotball fire dager i uken (løkkefotball de resterende dagene). Anonymkode: 7f8b4...522
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #17 Skrevet 28. oktober 2019 Min går på taekwon-do, gikk på svømming før. I deres tilfelle ville jeg vært villig til å kjøre noen ekstra km for at guttungen skulle fått drive på med en idrett han liker, eller hva med å melde seg inn i et turlag? Tenk hvis pappa skulle blitt tvunget til å holde på med noe han absolutt ikke liker eller synes er gøy flere ganger i uka. Jeg hadde i hvert fall ikke funnet meg i det! Anonymkode: 05d62...3be
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #18 Skrevet 28. oktober 2019 Gutten min går på fotball og sjakk. Anonymkode: fc0cf...334
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #19 Skrevet 28. oktober 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo det kan kjøres ett stykke til andre ting, men han er en høy og klumsete gutt som ikke har interessen for sport. Han vil lissom heller gå seg en tur og ser på det som en aktivitet. Litt for glad i sitt eget selskap. Anonymkode: 4fe89...110 Høy og klumsete. Noen er lave og klumsete. Noen blir mer klumsete av å ikke være sammen med andre utenom skolen. Jeg unner gutten din de gode opplevelsene og minnene man får via fritidsaktiviteter. Forslagene du har fått er mange og gode. Kampsport er etter min erfaring veldig bra. Lite konkurranse, men trener man og står på klarer man nytt belte med jevne mellomrom. Og korps er supert. Det er sikkert jibbing, turn og skiskyting også. Kjør han på det han vil, og hjelp han i gang (snakk med treneren etc.). I disse aktivitetene er alle velkommen. Det er de i ballspill også, men der vises det bedre hvem som er gode og ikke. Anonymkode: 18581...d97
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2019 #20 Skrevet 28. oktober 2019 Hvor langt er det til nærmeste andre tilbud da?? jeg kjører på treninger 6 dager i uka😜 Ingenting er «i nærheten» er vi bor. Er jeg skikkelig heldig skal ungene på tre forskjellige steder samme ettermiddag....’ Gutten er prøvde fotball k mange år, men er ingen typisk lagspiller. Nå går han på friidrett. Har også vært innom tennis, ski, klatring og svømming. Jentene går på turn, dans og friidrett. Anonymkode: 680f2...6a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå