Gå til innhold

Brudd og Barn


Papps1

Anbefalte innlegg

Skilt pappa som har en 10åring 50/50  men han vil gjerne være hos meg og vil ikke til moren. 

Kort fortalt: han opplevde bruddet mellom oss da hun var utro og han var i 2-3års alderen. Han husker også bruddstykker av dette og har hatt masse spørsmål i åra som har gått da han helst ville at vi skulle være sammen igjen. Har for øvrig et godt samarbeid med moren til tross for dette, men nå i det siste sier han hver gang han er hos meg at han ikke vil dra til moren og heller vil være noen ekstra dager hos meg.  Har prøvd å forklare at det er slik at vi begge gjerne vil være med ham og derfor best å ha 1 uke hver.  Moren har nå 2 andre barn også og jeg tror kanskje dette kan være en årsak til at han vil være her.  Har spurt ham litt om hvorfor, men han kommer ikke med noe godt svar.  

Har tenkt å ta det med Ex`en men vet at hun ikke kommer til å ta det så positivt og ønsker ikke å lage trøbbel eller dårlig stemning for ham der. 

Noen tips ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kan du lufte det med eksen på generelt grunnlag, altså at dere uansett trenger å være samkjørte ang bosituasjon nå når barnet blir eldre, og at det må åpnes for at det kan bli en skjevere fordeling evt bo bare ett sted fordi større barn kan ønske seg ett hjem igjen og i tillegg har medbestemmelsesrett? Viktig at dere begge kan si og ikke minst stå for til barnet at bosituasjon er for hans skyld og ikke for deres. 

Anonymkode: 2eef1...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...