Gå til innhold

Hva gjør jeg ang bidrag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meld fra nav om at de forandre bidrag pga feil klasse. Skjønner det ikke. Alltid fått det samme og ingen forandringer. Helt fortvilet her. Trenger virkelig de pengene til at det skal gå rundt her. 

Så hva gjøre jeg? Får far til å ha barnet mer eller droppe en dag i uken hos han? Kan jeg gjøre det? 

Anonymkode: f5bb1...265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke frata far samvær fordi du har dårlig råd 

Anonymkode: 03595...918

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke frata far samvær fordi du har dårlig råd 

Anonymkode: 03595...918

Er det rett at siden barnet bor hos en som har lite skal få det være da? Vi har lite nå og blir mye mindre i mnd. Skjønner ikke hvordan det skal gå. Barnet har bodd sånn i alle år siden bruddet mellom oss. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det rett at siden barnet bor hos en som har lite skal få det være da? Vi har lite nå og blir mye mindre i mnd. Skjønner ikke hvordan det skal gå. Barnet har bodd sånn i alle år siden bruddet mellom oss. 

Likevel kan du ikke festa samvær pga økonomi. Har du ikke økonomi til å ha barnet, så kan far få mer samvær eller overta hovedansvaret (hvis han er en god far da). 

Anonymkode: a96ee...174

Skrevet

Ikke frata, skulle det stå.. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Likevel kan du ikke festa samvær pga økonomi. Har du ikke økonomi til å ha barnet, så kan far få mer samvær eller overta hovedansvaret (hvis han er en god far da). 

Jeeses får ett svar 😳 sorry unge eg har ikke råd til deg hadet..

søk om hjelp kjære deg, hør med nav hva dette går ut på

Anonymkode: ef006...955

Skrevet

Har du fått for mye, så har du fått for mye. Da skal du gjerne være glad for at du ikke må betale tilbake det du har fått for mye, det vet jeg om ei som gjorde. Men siden du ikke har fått et slikt krav så slipper du sikkert det.

Hvor mye penger er det snakk om i måneden, da, Hi? Hvor mye mindre får du nå?

Hvor mye har far barnet nå?

Anonymkode: a7296...a1e

Skrevet

Du kan ikke bare endre samværet for å få et bidrag som passer deg bedre, det vil nok far motsette seg også.

Om du har fått for mye tidligere er det ikke noe du får gjort med den nye utregningen, du må ta tak der du kan. Matbudsjett, gå gjennom forsikringer og alt sånt selvfølgelig. Sjekke om du kanskje har krav på bostøtte?

Anonymkode: 4e1ec...528

Skrevet

Jo mindre samvær far har, jo mer får du utbetalt i bidrag. 

Anonymkode: 5c25d...a87

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du fått for mye, så har du fått for mye. Da skal du gjerne være glad for at du ikke må betale tilbake det du har fått for mye, det vet jeg om ei som gjorde. Men siden du ikke har fått et slikt krav så slipper du sikkert det.

Hvor mye penger er det snakk om i måneden, da, Hi? Hvor mye mindre får du nå?

Hvor mye har far barnet nå?

Hvordan kan det plutselig være feil. Ingen forandringer. 

Blir 1700 kr mindre i mnd. Han har barnet en gang i uken og annen hver helg. Skjønner ikke hvor jeg kan kutte i mnd. Har gjort justeringer allerede. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir 1700 kr mindre i mnd. Han har barnet en gang i uken og annen hver helg. Skjønner ikke hvor jeg kan kutte i mnd. Har gjort justeringer allerede. 

Antageligvis må du betale tilbake det du har fått for mye, iallefall hvis det er nav som styrer. Her fikk også mor for mye, og vi betaler kun en liten sum per mnd i 10 mnd nå (så ikke tilbakebetaling akkurat, men korrigering). 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du ikke forstår hva som er feil, da må du jo kontakte Nav og få en forklaring på hva som er feil og hvem som har gjort den og hva det vil si fremover.

Hvis du kan få deg en jobb annenhver helg, når barnet er på jobb, da vil du dekke inn det du nå taper, og trolig få litt ekstra også. Mange sykehjem, boliger innen psykiatrien osv. i kommunen som trenger flere til å jobbe. Og du vil jo være motivert til å ta vaktene disse helgene, ergo blir du stabil og til å regne med disse dagene. Du kan også si at ved ekstra behov så kan du ev. ta vakter på kort varsel den dagen ellers i uken barnet er hos far, hvis du orker. Det blir slitsomt en periode, men det bør gå. Det letter enormt å vite at du har nok penger til å greie deg, man får energi av det.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som teller inn på bidrag er lønn, samvær og antall barn. Så endringer i hans lønn eller om han har fått flere barn kan ha bidratt til endring.

Har det ikke skjedd noen forandringer kan det være det ble regnet ut feil sist?

Anonymkode: 4e1ec...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...