Gå til innhold

Skjærte fingeren...Tror ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg skjærte jeg fingeren. Skjærte bort en bit.  Er ett åpent sår. Jeg jobber som renholder. Bruker hansker, men blir litt fuktig. Prøver å ikke bruke fingeren, men det er umulig. Men såret gror ikke. Dunker borti ett eller annet hele tiden. Hva kan jeg gjøre for å få det til å gro?? 

Anonymkode: 92315...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som sykemelding hadde vært lurt.

Anonymkode: bb2e2...729

Skrevet

Sette på et kompress og gi det tid. Snakk evt med lege. Men slike sår med ren flate tar tid å grå, sånn er det bare. Å holde det fuktig (med kompress og hanske) er ikke dumt, da nyere forskning på sårbehandling viser at å "tørke ut" gir lenger grotid. 

Så lenge det holdes unna kjemikalier så er da ikke et sår på fingeren grunn til sykemelding, men det får så klart fastlegen din vurdere evt. 

Anonymkode: 62d2d...ebe

Skrevet

Grå = Gro 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sette på et kompress og gi det tid. Snakk evt med lege. Men slike sår med ren flate tar tid å grå, sånn er det bare. Å holde det fuktig (med kompress og hanske) er ikke dumt, da nyere forskning på sårbehandling viser at å "tørke ut" gir lenger grotid. 

Så lenge det holdes unna kjemikalier så er da ikke et sår på fingeren grunn til sykemelding, men det får så klart fastlegen din vurdere evt. 

Jeg er enig ja. Jeg vil ikke gå hjemme pga ett sår 

Anonymkode: 92315...e1d

Skrevet

Ha på bandasjene eller noe i hansken. Jeg jobber som frisør og klarte å klippe av halve fingertuppen. Det var mye blod den platte dagen, så for å unngå blod i håret til kundene, måtte jeg dra hjem. Dagene etter måtte jeg passe på å ikke få hår inn i bandasjen. Det begynte å gro skikkelig først etter noen uker. Et halvt år etter var den helt fin igjen.

Anonymkode: ff207...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...