Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #1 Skrevet 25. oktober 2019 Broren til samboer har fått seg ny samboer. Og hun har barn fra før av. Og nå forventer hun at vi gir gaver til barna hennes til jul. Vi har møtt barna hennes 1 gang iløpet av de 3 årene de har vært sammen. Hva ville dere gjort?kjøpt gave eller ikke?? Anonymkode: 0e63c...b44
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #2 Skrevet 25. oktober 2019 Kjøpt gave. Anonymkode: 02ed4...6e7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #3 Skrevet 25. oktober 2019 Kjøpt gave. Trenger ikke være mer enn 100-150 pr barn. Anonymkode: 3065a...774
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #4 Skrevet 25. oktober 2019 Hvorfor har dere ikke møttes flere ganger på tre år? Anser du samboers bror som familie? Forventer du at deres barn skal få gaver av samboers bror? Anonymkode: 0f9e8...73f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #5 Skrevet 25. oktober 2019 Hvordan har de lagt frem at de forventet gave? Synes det var temmelig spesielt. Hadde nok komt på å kjøpe av meg selv, men hadde ikke likt å bli kommandert eller fått bestilling på gave. Anonymkode: 23693...261
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #6 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg hadde kjøpt gave. Selvfølgelig. Anonymkode: 9cb78...7f7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #7 Skrevet 25. oktober 2019 Regner med at dine barn får gave... Anonymkode: 9cb78...7f7
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #8 Skrevet 26. oktober 2019 Hadde kjøpt gave til barna dersom dere feirer jul sammen. Ellers hadde jeg ikke kjøpt gave, regner med de får gaver fra både sin mor og fars familie. Barn får for mye gaver til jul. Synes det er rart at dere har møtt barna 1 gang på 3 år. Bor de hos moren? Hva med å invitere broren, samboeren og barna på middag hjem til dere? Anonymkode: ee26a...9cb
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #9 Skrevet 26. oktober 2019 Hvordan forventer hun gave til barna? Har hun sagt det? Ellers er det vel en selvfølge å kjøpe gave til alle barna i familien? Anonymkode: 45ba9...ff6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #10 Skrevet 26. oktober 2019 Vi har ikke noe nært forhold og bor ett stykke unna hverandre. Vi fikk bare sms med str på klær som alle barna der bruker. Samboeren min svarte med at vi bare kommer til og kjøpe til brorens hans sine barn og ikke hennes fra før av. Da ble vi anklagd for og holde barna hennes utenfor. Prøvde og forklare at barna hennes er ukjente for oss og vi ikke har noe forhold til de men hun skjønte det tydeligvis ikke siden hun fortsatte og anklage oss for og holde de utenfor. Barna skal ikke feire jul sammen så hennes barn vil jo ikke merke at de ikke får gave av oss. Vi tenkte og gi til biologiske tantebarn og ikke de som vi ikke har noe forhold til. Våre barn får gave av sin onkel ja som da er samboeres bror. Men hvis jeg hadde kommet inn i nytt forhold med egne barn hadde ikke jeg forventa at mine barn skulle fått gaver av hele den familien. Anonymkode: 0e63c...b44
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #11 Skrevet 26. oktober 2019 De hadde ikkje eg heller kjøpt gave til. Makan til oppførsel. Anonymkode: 23693...261
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #12 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg kjøper til bonustantebarn, de er en del av storfamilien. Anonymkode: f2641...ac8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #13 Skrevet 26. oktober 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Broren til samboer har fått seg ny samboer. Og hun har barn fra før av. Og nå forventer hun at vi gir gaver til barna hennes til jul. Vi har møtt barna hennes 1 gang iløpet av de 3 årene de har vært sammen. Hva ville dere gjort?kjøpt gave eller ikke?? Anonymkode: 0e63c...b44 Har han fått seg ny samboer,eller har de vært sammen i 3 år? Anonymkode: 278d0...bd5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #14 Skrevet 26. oktober 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har han fått seg ny samboer,eller har de vært sammen i 3 år? Anonymkode: 278d0...bd5 Kanskje begge deler? Kanskje de har vært kjærester lenge, men nettopp flyttet sammen? Dette klarte jeg å tenke ut helt av meg selv 🤩 Jeg skiller ikke på barna i familien, men hun dama høres jo heller ikke god ut. Uansett hadde jeg kjøpt noe fint på HM til 1-200 kr. Å være raus blir sjelden feil. Anonymkode: 45ba9...ff6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #15 Skrevet 26. oktober 2019 «Fått ny samboer», og så har de vært sammen i 3 år 😅 Du liker ikke dette mennesket, gjør du vel? Anonymkode: 51f2f...67e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #16 Skrevet 26. oktober 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har ikke noe nært forhold og bor ett stykke unna hverandre. Vi fikk bare sms med str på klær som alle barna der bruker. Samboeren min svarte med at vi bare kommer til og kjøpe til brorens hans sine barn og ikke hennes fra før av. Da ble vi anklagd for og holde barna hennes utenfor. Prøvde og forklare at barna hennes er ukjente for oss og vi ikke har noe forhold til de men hun skjønte det tydeligvis ikke siden hun fortsatte og anklage oss for og holde de utenfor. Barna skal ikke feire jul sammen så hennes barn vil jo ikke merke at de ikke får gave av oss. Vi tenkte og gi til biologiske tantebarn og ikke de som vi ikke har noe forhold til. Våre barn får gave av sin onkel ja som da er samboeres bror. Men hvis jeg hadde kommet inn i nytt forhold med egne barn hadde ikke jeg forventa at mine barn skulle fått gaver av hele den familien. Anonymkode: 0e63c...b44 Men hun har jo rett. Dere velger jo å utelate disse barna? Anonymkode: 51f2f...67e
Superdolly Skrevet 26. oktober 2019 #17 Skrevet 26. oktober 2019 Hadde det vært min bror hadde jeg kjøpt noe til stebarna hans. Og det hadde jeg kommet på helt av meg selv. Men hadde jeg fått en sms med noe bortimot en ordre om å kjøpe og hva jeg skulle kjøpe hadde jeg blitt trassig som en treåring. Jeg hadde nok likevel kjøpt en liten julegave, men kun for min brors skyld. Og det hadde garantert ikke blitt klær, ettersom det var det hun bestilte. Det er også meget mulig at jeg hadde fortalt enten henne, ham eller muligens begge to hva jeg syntes om å dele ut bestillingsliste på en slik måte.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #18 Skrevet 26. oktober 2019 Kjøp en litt fin godtepose til hver og en av dem da? Anonymkode: 041cd...4ab
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #19 Skrevet 26. oktober 2019 Var i samme situasjon for et års tid siden. Svigerinne på andre siden av landet hadde kjæreste med barn. Og det var forventet at vi skulle gi gave til både bursdag og jul. Gavene måtte da sendes i post, og vi fikk aldri takk en gang. Sluttet fort med det. Vi endte opp med å gi gave det ene året vi feiret jul sammen. Men jeg er så barnslig at når jeg ikke får takk for gaven, men må spørre om den er kommet frem så gidder jeg ikke. Ungene jeg snakker om her visste knapt hvem jeg var. Og synes det var litt spesielt når jeg ble omtalt som tante. Anonymkode: caf7c...5aa
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2019 #20 Skrevet 26. oktober 2019 Her kjøpes det julegave i slike situasjoner uansett. Prislappen varierer etter hvem og hvor nært. Mannens bror (og kone) er beredskapshjem og de fikk en jente som kun skulle være der en kort periode. Dette falt samtidig med både hennes bursdag og jul. Vi bor langt unna og rakk aldri å treffe henne, men hun fikk både jule- og bursdagsgave på lik linje som barna deres. Det samme kommer vi til å gjøre om det skjer flere ganger. Anonymkode: 8b6f5...049
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå