Gå til innhold

Fantomspark?? Har noen opplevd dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mange barn, og klarer seriøst ikke en til.. noen dager nå har jeg hatt fantomspark i magen og vært kvalm. Tar en test i helgen. Begynner å bli redd. Har alltid merket det supertidlig. Har andre enn meg merket slikt, eller har noen blitt gravide etter mange barn og ikke merket det før det har gått over 12 uke? Hjelp. : 0 Har hatt mensen så har ikke merket noe som jeg har gjort før.. men i går smakte det ikke med kaffe: 0

Anonymkode: c0123...8b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevd dette mange ganger. Jeg har tre barn og ja, det kjennes virkelig ut som om det er en baby i magen som sparker. Helt tydelig. Men det er det ikke. 

Anonymkode: 2df7d...3f5

Skrevet

Ja, mange ganger! Har fire barn, yngste er 10 år. Å være kvalm kan komme av hundre andre grunner. 

Anonymkode: 73619...e8a

Skrevet

Mange ganger. Det kjennes helt ut som spark.

Anonymkode: b6b3b...3e2

Skrevet

Her også! Har skremt vettet av meg flere ganger 😊

Anonymkode: 40725...2dc

Skrevet

Jeg får det noen dager før mensen etter at jeg fikk nr 3.

Anonymkode: 2b5b6...e54

Skrevet

Ja, jeg hadde det. Etter førstemann. Magen HOPPET til og med utover, mannen så det også.........

Skrevet

Slet med det i flere år etter nr to. Tok en test ett par ganger for en sikkerhets skyld.

Anonymkode: 4961e...c9a

Skrevet

Jeg begynner å bli redd.. shit.. har aldri merket slike ting på denne måten før.. bare et eller annet sånn innimellom. Nå er det hele tiden. Bra å høre at det kan være falsk alarm 

Anonymkode: c0123...8b5

Skrevet

Ja, det har jeg kjent. Men det er ikke fantomspark, det er tarmbevegelser. 

Anonymkode: e5cf7...be8

Skrevet

Ja, av og til. Er nok tarmbevegelser og luft i tarmene som flytter seg. 

Anonymkode: 86188...442

Skrevet

Er du seriøs?! Aldri hørt ordet fantomsparking engang! Unnskyld meg, men det er mye rart man skal høre altså🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 5e06e...14d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs?! Aldri hørt ordet fantomsparking engang! Unnskyld meg, men det er mye rart man skal høre altså🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 5e06e...14d

Er absolutt noe som heter fantomspark. Legen nevnte dette for meg etter min første ble født. Kan kjennes helt ut som en baby inni der som sparker

Anonymkode: 0f934...fee

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har mange barn, og klarer seriøst ikke en til.. noen dager nå har jeg hatt fantomspark i magen og vært kvalm. Tar en test i helgen. Begynner å bli redd. Har alltid merket det supertidlig. Har andre enn meg merket slikt, eller har noen blitt gravide etter mange barn og ikke merket det før det har gått over 12 uke? Hjelp. : 0 Har hatt mensen så har ikke merket noe som jeg har gjort før.. men i går smakte det ikke med kaffe: 0

Anonymkode: c0123...8b5

Hvorfor vente med en test til helgen?

Skrevet

Fantomsparking er no vel eit vanleg begrep? Eg har testa meg meir enn ein gong pga fantomspark. Og det er fordi det kjennest så ut som ein baby at ein ikkje kan tru det berre er tarmane. Men det har det iallefall vore kvar gong med meg. (har fire, så veldig takknemleg for negativ testar. Og ja, har spiral og.) 

Anonymkode: e3c69...fbd

Skrevet

Kjenner fantom-spark veldig ofte, men det sies at det er tarmen. 
 

men du, hvis du tror du kjenner SPARK, så må du være Langt på vei. Man kjenner jo ofte bevegelsene i uke 17, pluss minus. (Med nr tre kjente jeg ikke noe før i uke 18)  

 

Spark kommer vel ikke før etter uke 20? 

 

 

Anonymkode: 8ae9b...e76

Skrevet

Jeg kjente det i uke 13.. men det trodde ikke legen noe på.. men jeg håper det bare er tarmene: 0 hjelpe seg...

Anonymkode: c0123...8b5

Skrevet

Du kjenner vel ikke spark i uke 12 uansett hva? Bare spør altså. Tror ikke det er mulig. Men fantomspark har jeg fortsatt 8 år etterpå 😂

Gjest Antarctica
Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Spark kommer vel ikke før etter uke 20? 

  

 

Anonymkode: 8ae9b...e76

Kan komme lenge før det. Men fantomspark spør ikke etter uke...

Skrevet
21 timer siden, shewolf skrev:

Du kjenner vel ikke spark i uke 12 uansett hva? Bare spør altså. Tror ikke det er mulig. Men fantomspark har jeg fortsatt 8 år etterpå 😂

Joda, det går fint, har kjent spark fra uke 12-13 i alle mine svangerskap. Fra uke 16-17 kunne man både se og kjenne dem utenpå magen også. Folk er forskjellige, jeg har bært barna mine langt framme. Hadde veldig stort SF-mål pga dette også, selv om barna var normalt store.

Anonymkode: 73619...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...