Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Hvoror har dette skjedd? jeg var ikke slik før. Men jeg er i ferd med å bli flau og et mareritt for omgivelsene mine! Jeg har fått folk til å sette av tid til meg, spør om de kan sette av tid til å hente eller kjøre meg et sted.... men så kommer datoen, og jeg trekker meg! Fordi jeg får så mange tanker om alt jeg ikke kontrollerer! det er så mye som kan skje! jeg er redd det skal skje en ulykke, jeg er redd jeg skal få noe stjålet, redd jeg skal miste noe, redd jeg skal bli stående alene et sted. Men jeg har måttet isolere meg og slutte å spørre folk om noe , før de kutter meg helt ut. Jeg har hatt ei slik venninne før, og da forstod jeg ikke hva det var som feilet. ALLTID trakk hun seg eller svarte ikke. Etter hvert begynte hun med narkotika for å døve sin angst da, vi har ikke kontakt lenger. Jeg skal liksom gjøre noe da, men ejg finner alltid unnskyldninger for å ikke gjøre det. Hvordan gjøre? faktisk gjøre? Jeg tenker at "jeg gjør det etter trening" "jeg gjør det i kvled" "jeg gjør det etter mat" "jeg skal bare rydde først" "er så trett, gjør det i morgen"...slik går nå dagan Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvoror har dette skjedd? jeg var ikke slik før. Men jeg er i ferd med å bli flau og et mareritt for omgivelsene mine! Jeg har fått folk til å sette av tid til meg, spør om de kan sette av tid til å hente eller kjøre meg et sted.... men så kommer datoen, og jeg trekker meg! Fordi jeg får så mange tanker om alt jeg ikke kontrollerer! det er så mye som kan skje! jeg er redd det skal skje en ulykke, jeg er redd jeg skal få noe stjålet, redd jeg skal miste noe, redd jeg skal bli stående alene et sted. Men jeg har måttet isolere meg og slutte å spørre folk om noe , før de kutter meg helt ut. Jeg har hatt ei slik venninne før, og da forstod jeg ikke hva det var som feilet. ALLTID trakk hun seg eller svarte ikke. Etter hvert begynte hun med narkotika for å døve sin angst da, vi har ikke kontakt lenger. Jeg skal liksom gjøre noe da, men ejg finner alltid unnskyldninger for å ikke gjøre det. Hvordan gjøre? faktisk gjøre? Jeg tenker at "jeg gjør det etter trening" "jeg gjør det i kvled" "jeg gjør det etter mat" "jeg skal bare rydde først" "er så trett, gjør det i morgen"...slik går nå dagan Anonymkode: 351f3...704 Jeg har ikke hatt det så ille, men det som har hjulpet meg hvis jeg har hatt slike dager og tenkt for mye er Nike- mantraet «Just do it». Ikke tenk mer, bare handle- så vil faktisk følelsene følge etter! Handling påvirker følelsene. Anonymkode: fcf87...b6e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvoror har dette skjedd? jeg var ikke slik før. Men jeg er i ferd med å bli flau og et mareritt for omgivelsene mine! Jeg har fått folk til å sette av tid til meg, spør om de kan sette av tid til å hente eller kjøre meg et sted.... men så kommer datoen, og jeg trekker meg! Fordi jeg får så mange tanker om alt jeg ikke kontrollerer! det er så mye som kan skje! jeg er redd det skal skje en ulykke, jeg er redd jeg skal få noe stjålet, redd jeg skal miste noe, redd jeg skal bli stående alene et sted. Men jeg har måttet isolere meg og slutte å spørre folk om noe , før de kutter meg helt ut. Jeg har hatt ei slik venninne før, og da forstod jeg ikke hva det var som feilet. ALLTID trakk hun seg eller svarte ikke. Etter hvert begynte hun med narkotika for å døve sin angst da, vi har ikke kontakt lenger. Jeg skal liksom gjøre noe da, men ejg finner alltid unnskyldninger for å ikke gjøre det. Hvordan gjøre? faktisk gjøre? Jeg tenker at "jeg gjør det etter trening" "jeg gjør det i kvled" "jeg gjør det etter mat" "jeg skal bare rydde først" "er så trett, gjør det i morgen"...slik går nå dagan Anonymkode: 351f3...704 Hvorfor må du stresse deg sånn. Slapp av. Om du ikke gjør det? So what? La dagene gå sånn. Etterhvert finner den sin egen retning♥️ Anonymkode: cdfa7...4b7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor må du stresse deg sånn. Slapp av. Om du ikke gjør det? So what? La dagene gå sånn. Etterhvert finner den sin egen retning♥️ Anonymkode: cdfa7...4b7 Glemte en ting. Anbefaler deg Hi å laste ned hypnose fra nett. Det hjelper meg. Legg deg på et rom alene, hør på det som gir deg angst, og la den jobbe med underbevisstheten din. Anonymkode: cdfa7...4b7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glemte en ting. Anbefaler deg Hi å laste ned hypnose fra nett. Det hjelper meg. Legg deg på et rom alene, hør på det som gir deg angst, og la den jobbe med underbevisstheten din. Anonymkode: cdfa7...4b7 Høre på det som gir meg angst??? Det er ikke en lyd som gir angst! Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må du stresse deg sånn. Slapp av. Om du ikke gjør det? So what? La dagene gå sånn. Etterhvert finner den sin egen retning♥️ Anonymkode: cdfa7...4b7 Hvorfor må jeg stresse?! Jeg MÅ ikke stresse, jeg blir atresset av livet mitt selv om ieg ikke gjør noe annet enn å gå jemme og drikke kaffe! Jeg søker jobber, men thats it. Det var et valg jeg tok som gjorde at jegikke er i jobb nå. Nei det var ikke noe ulovlig. Jeg er stresset fordi ting har vært for likt for lenge nå. Bare slappe av??? Det har jeg jo prøvd. Jeg ligger på rommet og hører på meditasjon. Men er dette livet man skal ta til takke med? Ingen venner, eget sted å eie, noen å være sammen med.....bare ligge isolert på sit rom og meditere? Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg blir stresset av love andre. Redd for at ting skal skje og at jeg ikke skal oppfylle "krav". Redd for at JEG skal fucke opp. Da er det lettere å isolere seg, så folk slipper å se en eller omgås en. Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 Atter en gang: Du må begynne med å være 100 % ærlig med terapeuten din. Først når du blir det vil hun eller han ha muligheten til å gi deg riktig og nok behandling og gi deg riktige teknikker til å få snudd situasjonen din. Du må starte der! Anonymkode: ff63a...ee4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atter en gang: Du må begynne med å være 100 % ærlig med terapeuten din. Først når du blir det vil hun eller han ha muligheten til å gi deg riktig og nok behandling og gi deg riktige teknikker til å få snudd situasjonen din. Du må starte der! Anonymkode: ff63a...ee4 Betyr det at mens man ikke går i samtaler, så skal man isolere seg? Ikke gjøre noe utfordrende? Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #10 Skrevet 24. oktober 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Betyr det at mens man ikke går i samtaler, så skal man isolere seg? Ikke gjøre noe utfordrende? Anonymkode: 351f3...704 Les det jeg skrev igjen, ikke dikt opp andre ting. Kommer ikke til å svare deg igjen her. Du har svært manisk skrevet tråder både her og på kg siste dagene. Du må begynne med å bli 100 % åpen og ærlig med terapeuten din om akkurat hvor mye du sliter, hvor ekstremt og manisk du skriver på nettet (og vise mange eksepler på trådene - f.eks. alle tråder du oppretter på to-tre uker, skrevet ut), hvor deprimert du er, hvor mye angst du har. Så lenge du ikke er 100 % åpen og ærlig med terapeuten din hindrer du din egen fremgang og terapeuten kan ikke gi deg riktig og nok behandling så lenge du ikke er ærlig. Så - du vet hva du må gjøre! Anonymkode: ff63a...ee4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #11 Skrevet 24. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les det jeg skrev igjen, ikke dikt opp andre ting. Kommer ikke til å svare deg igjen her. Du har svært manisk skrevet tråder både her og på kg siste dagene. Du må begynne med å bli 100 % åpen og ærlig med terapeuten din om akkurat hvor mye du sliter, hvor ekstremt og manisk du skriver på nettet (og vise mange eksepler på trådene - f.eks. alle tråder du oppretter på to-tre uker, skrevet ut), hvor deprimert du er, hvor mye angst du har. Så lenge du ikke er 100 % åpen og ærlig med terapeuten din hindrer du din egen fremgang og terapeuten kan ikke gi deg riktig og nok behandling så lenge du ikke er ærlig. Så - du vet hva du må gjøre! Anonymkode: ff63a...ee4 Jeg har allerede langt planer med folk, og nå går snart folk lei om jeg ikke følger opp. Terapauten mener jeg fint kan følge opp. Og skjønner det er et stort nederlag at jeg alltid trekker meg. Hun vil ikke at jeg skal isolere meg, men det er akkurat det jeg gjør. Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #12 Skrevet 24. oktober 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Betyr det at mens man ikke går i samtaler, så skal man isolere seg? Ikke gjøre noe utfordrende? Anonymkode: 351f3...704 Det eneste som kan hjelpe deg er å gå i terapi, og virkelig snakke med behandler. Det spiller ingen rolle hvor mye du skriver om det her, du vil aldri få et svar som tilfredsstiller deg og som du tar til deg. Anonymkode: bc9cb...595
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #13 Skrevet 24. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det eneste som kan hjelpe deg er å gå i terapi, og virkelig snakke med behandler. Det spiller ingen rolle hvor mye du skriver om det her, du vil aldri få et svar som tilfredsstiller deg og som du tar til deg. Anonymkode: bc9cb...595 Jeg snakker om mellom teraptidene. Har lest andre tråder der det går tregt også, fordi psykiatrien er sprengt! Skal jeg isolee meg? Føler meg jo bare sykere av det også! Skal jeg bare tenke at jeg faktisk er syk og ikke gjørr noe? Kanskje dettte forklarer hvorfor jeg alltid har vært den dårligste i alt. Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #14 Skrevet 24. oktober 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg snakker om mellom teraptidene. Har lest andre tråder der det går tregt også, fordi psykiatrien er sprengt! Skal jeg isolee meg? Føler meg jo bare sykere av det også! Skal jeg bare tenke at jeg faktisk er syk og ikke gjørr noe? Kanskje dettte forklarer hvorfor jeg alltid har vært den dårligste i alt. Anonymkode: 351f3...704 Det er bare opp til deg selv, du må ta grep som hjelper deg videre i livet. Anonymkode: bc9cb...595
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #15 Skrevet 24. oktober 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare opp til deg selv, du må ta grep som hjelper deg videre i livet. Anonymkode: bc9cb...595 Å isolere meg og tenke bare på behandling? Eller faktisk gjøre noe annet enn å glo inne i hjemmet mitt? Kanksje det er triggeten? Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #16 Skrevet 25. oktober 2019 Du virker så energisk og "på", dreven til å få det bedre, at jeg tror du kan mestre mer enn du tror. Jeg har engstelig/unnvikende pers.f og for meg fungerer nye planer stort sett dårlig om jeg ikke har noen til å følge meg. Jeg har lettere for å være mer spontan. For da er det mindre tid til grubling. Angsten stiger såklart hver gang jeg skal ut døra, men samtidig er det godt å få gjort noe, møtt noen, hjulpet noen og vite at jeg har opprettholdt nettverket. Mitt forslag er derfor å be noen til deg samme dag, ikke om en uke. Ikke utsett noe, så fort du får et ønske om å dra et sted, kle på deg og dra med en gang og kjenn på stoltheten du får når du er ute og kommer hjem igjen. Anonymkode: 4b9c2...817
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #17 Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du virker så energisk og "på", dreven til å få det bedre, at jeg tror du kan mestre mer enn du tror. Jeg har engstelig/unnvikende pers.f og for meg fungerer nye planer stort sett dårlig om jeg ikke har noen til å følge meg. Jeg har lettere for å være mer spontan. For da er det mindre tid til grubling. Angsten stiger såklart hver gang jeg skal ut døra, men samtidig er det godt å få gjort noe, møtt noen, hjulpet noen og vite at jeg har opprettholdt nettverket. Mitt forslag er derfor å be noen til deg samme dag, ikke om en uke. Ikke utsett noe, så fort du får et ønske om å dra et sted, kle på deg og dra med en gang og kjenn på stoltheten du får når du er ute og kommer hjem igjen. Anonymkode: 4b9c2...817 Nå er det utlandet det er snakk om da Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #18 Skrevet 25. oktober 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må jeg stresse?! Jeg MÅ ikke stresse, jeg blir atresset av livet mitt selv om ieg ikke gjør noe annet enn å gå jemme og drikke kaffe! Jeg søker jobber, men thats it. Det var et valg jeg tok som gjorde at jegikke er i jobb nå. Nei det var ikke noe ulovlig. Jeg er stresset fordi ting har vært for likt for lenge nå. Bare slappe av??? Det har jeg jo prøvd. Jeg ligger på rommet og hører på meditasjon. Men er dette livet man skal ta til takke med? Ingen venner, eget sted å eie, noen å være sammen med.....bare ligge isolert på sit rom og meditere? Anonymkode: 351f3...704 Mye mer informasjon enn du først oppga. Om du ser det som å ligge isolert så må du endre tanken gangen din. Har du forsøkt hypnose? Anonymkode: cdfa7...4b7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #19 Skrevet 25. oktober 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mye mer informasjon enn du først oppga. Om du ser det som å ligge isolert så må du endre tanken gangen din. Har du forsøkt hypnose? Anonymkode: cdfa7...4b7 Helt utrolig at noen synes det er innafor å ligge på rommet sitt hele tiden. Anonymkode: 351f3...704
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #20 Skrevet 25. oktober 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt utrolig at noen synes det er innafor å ligge på rommet sitt hele tiden. Anonymkode: 351f3...704 Hvem sier det? Anonymkode: bc9cb...595
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #21 Skrevet 25. oktober 2019 Kjære deg. Det som hjelper, ved siden av behandling, er gradvis eksponering. Du kan ikke bare unngå det du har angst for, det er kontraproduktivt. Du bør gjøre det likevel, mens du forsøker å berolige deg selv og puste med magen. Etterhvert vil du gjenvinne mer og mer av livet, og angsten vil avta. Det går an å få god hjelp med dette. Hilsen ei som har vært der. Anonymkode: 146e6...337
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #22 Skrevet 25. oktober 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det utlandet det er snakk om da Anonymkode: 351f3...704 Nå forstod jeg ikke.. må du ut av landet hver gang du skal møte noen? Du skrev ingenting om det i hi. Du skrev om å ikke kunne møte noen, og at du bl.a bare gikk hjemme og drakk kaffe. Du er ganske uhøflig. Anonymkode: 4b9c2...817
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #23 Skrevet 25. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå forstod jeg ikke.. må du ut av landet hver gang du skal møte noen? Du skrev ingenting om det i hi. Du skrev om å ikke kunne møte noen, og at du bl.a bare gikk hjemme og drakk kaffe. Du er ganske uhøflig. Anonymkode: 4b9c2...817 Jeg må ikke til utlandet for å møte noen nei. Men jeg trekker meg så lett. Synes Norge er så kjedelig. Derfor velger jeg å investere i de jeg har i utlandet Anonymkode: 351f3...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå