Gå til innhold

Gravid på første mens etter SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg hadde SA for kun i underkant av 4 uker siden (var mellom 4 og 5 uker på vei bare), men hele denne uken har jeg hatt en sterk følelse på at jeg er gravid igjen. Det har føltes ut som om mensen skulle komme helt siden søndag, og i går klarte jeg ikke venter lenger og tok en test. Selv med kveldsurin kunne både jeg og sambo skimte en svak ekstra strek. Tok en til i dag tidlig, og den var enda litt sterkere, mest sannsynlig fordi det var morgenurin. Jeg har flere symptomer, men angrer litt på at jeg tok testen så tidlig, ettersom jeg antakelig ikke er lenger på vei enn 3+4(?). Det som også er et problem er at jeg ikke har peiling på syklusen min etter SA. Før SA hadde jeg heller ikke noen fast syklus, ettersom jeg kun en måned tidligere hadde tatt ut p-staven min. 

Spørsmålet mitt med dette er om noen har erfaringer med det samme, og om graviditet nr. 2 har gått bra med dere. Føler bare jeg trenger å bli litt beroliget. Burde absolutt ikke tatt testen så tidlig.... Og når burde jeg evt bestille legetime, når jeg trengt tatt hun har blødning etter SA å regne ut uker etter? 

Anonymkode: f1f71...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid på første syklus etter en SA, og testet positivt 3+4. Er 14 uker nå. Gratulerer :)

Ville gått utifra SA som siste mens foreløpig, men du kan be om en tidlig UL siden du ikke vet sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pobie skrev:

Jeg ble gravid på første syklus etter en SA, og testet positivt 3+4. Er 14 uker nå. Gratulerer :)

Ville gått utifra SA som siste mens foreløpig, men du kan be om en tidlig UL siden du ikke vet sikkert. 

Det var godt å høre! Da håper jeg det går like bra med meg 😄

Gratulerer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nettopp blitt gravid selv etter SA, men har hatt to mens i mellom SA og nytt svangerskap. Tok positiv test på onsdag! Den var knallpositiv. Var negativ på mandag. Så jeg vil tro at du var like langt når du tok testen. Vises sjeldent før dagen man skulle hatt mens. Gratulerer og masse lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.11.2019 den 14.56, shewolf skrev:

Nettopp blitt gravid selv etter SA, men har hatt to mens i mellom SA og nytt svangerskap. Tok positiv test på onsdag! Den var knallpositiv. Var negativ på mandag. Så jeg vil tro at du var like langt når du tok testen. Vises sjeldent før dagen man skulle hatt mens. Gratulerer og masse lykke til :D

Hei og takk for svar! Nå er jeg i uke 9, har vært på tul, og fikk bekreftet en liten bønne med bankene hjerte! Det sommer rart er at jeg ble satt tilbake tre dager, noe som vil si at jeg fikk positiv test allerede 3+1. Det er da veldig tidlig 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, K@therine skrev:

Hei og takk for svar! Nå er jeg i uke 9, har vært på tul, og fikk bekreftet en liten bønne med bankene hjerte! Det sommer rart er at jeg ble satt tilbake tre dager, noe som vil si at jeg fikk positiv test allerede 3+1. Det er da veldig tidlig 😱

Gratulerer :) Masse lykke til. Jeg har også veldig kort syklus på 21 dager, og vil da også ta positiv test på 3 +1 . Jeg er ikke gravid lenger, har hatt en ex.u- men håper på at det sitter en spire igjen etterhvert. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 29.11.2019 den 17.53, shewolf skrev:

Gratulerer :) Masse lykke til. Jeg har også veldig kort syklus på 21 dager, og vil da også ta positiv test på 3 +1 . Jeg er ikke gravid lenger, har hatt en ex.u- men håper på at det sitter en spire igjen etterhvert. ❤️ 

Tusen takk! Da kan det jo hende at jeg også har det. Godt det finnes en mulig forklaring! Det var veldig trist å høre.. Krysser alt jeg har for at neste spire sitter så fort som mulig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...