Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Spesielt på høyre side... hva kan det være? Det blir verre når jeg bærer på datteren min.. og verre hvis jeg går mye.. Anonymkode: 00682...5ea
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Det er dessverre veldig vanlig. Bekkenet utvider seg/løser seg litt i forberedelse til fødsel. Jeg får det ofte når jeg sover på siden. Må ligge i mer "stabilt sideleie" for at det ikke skal gjøre vondt om natten. Anonymkode: cc598...440
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er dessverre veldig vanlig. Bekkenet utvider seg/løser seg litt i forberedelse til fødsel. Jeg får det ofte når jeg sover på siden. Må ligge i mer "stabilt sideleie" for at det ikke skal gjøre vondt om natten. Anonymkode: cc598...440 Er det bekkenløsning da? Takk for tips 😊😍 Anonymkode: 00682...5ea
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det bekkenløsning da? Takk for tips 😊😍 Anonymkode: 00682...5ea Nei, det høres ikke sånn ut. "Bekkenløsning" brukes som samlebegrep for omtrent alt av bekkensmerter i Norge, men det er ganske sjelden det er reell bekkenløsning. Du har bekkensmerter. Hvis det blir verre, ville jeg nevnt det for fastlegen/jordmor på kontrollen i uke 24. Da kan du få øvelser, og du får antakeligvis beskjed om å slutte å bære datteren din. Anonymkode: cc598...440
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det høres ikke sånn ut. "Bekkenløsning" brukes som samlebegrep for omtrent alt av bekkensmerter i Norge, men det er ganske sjelden det er reell bekkenløsning. Du har bekkensmerter. Hvis det blir verre, ville jeg nevnt det for fastlegen/jordmor på kontrollen i uke 24. Da kan du få øvelser, og du får antakeligvis beskjed om å slutte å bære datteren din. Anonymkode: cc598...440 Okei. Da skal jeg Google litt om det. Takk for godt svar. Jeg kommer ikke til å klare å slutte å bære datteren min. Hun er bare 12 mnd og jeg bærer på sønnen min også, han er 2 år.. Anonymkode: 00682...5ea
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det høres ikke sånn ut. "Bekkenløsning" brukes som samlebegrep for omtrent alt av bekkensmerter i Norge, men det er ganske sjelden det er reell bekkenløsning. Du har bekkensmerter. Hvis det blir verre, ville jeg nevnt det for fastlegen/jordmor på kontrollen i uke 24. Da kan du få øvelser, og du får antakeligvis beskjed om å slutte å bære datteren din. Anonymkode: cc598...440 Slutt og surr, da. Selvsagt er det bekkenløsning. Det nye begrepet er bekkensmerter, men alle smerter i bekkenet under svangerskap kommer fordi hormonene gjør leddbånd og alt der nede løsere. En nødvendighet for at barnet all kunne passere gjennom fødekanalen. Dessverre får mange veldig vondt. Du må dessverre i størst mulig grad slutte å bære barna dine på hofta (hva med bæresele, så du i hvert fall får fordelt vekten likt?), du må slutte å støvsuge og vaske gulv, du må være forsiktig på våte gulv og når det blir glatt ute. Pass på å holde bena mest mulig samlet, ut og inn av bil, av senga etc. Det er bare dumt å trigge det, du kan få varige bekkenproblemer, som ikke forsvinner etter fødsel. Jeg opplever nå selv invalidiserende bekkenløsning i mitt tredje (og definitivt siste) svangerskap, og kommer sannsynligvis til å havne i rullestol om et par uker (i uke 30 nå). Ikke så morsomt.. Ta vare på deg selv, lykke til! Anonymkode: dfba9...a0f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #7 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg fikk vondt baktil opp mot toppen av hoftebeina (sakrum) og muskelfestene opp mot korsryggen. Skyldtes muskelknuter som golfballer. Ta deg en tur til fysioterapeut for vurdering, og få øvelser. Kan godt være at svangerskapet kombinert med bæringen gjør at musklene dine spenner seg helt opp og gjør vondt. Anonymkode: 83f6d...d7c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #8 Skrevet 25. oktober 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Okei. Da skal jeg Google litt om det. Takk for godt svar. Jeg kommer ikke til å klare å slutte å bære datteren min. Hun er bare 12 mnd og jeg bærer på sønnen min også, han er 2 år.. Anonymkode: 00682...5ea Vel, da risikerer du kronisk bekkenleddsyndrom. Det kan gjøre deg funksjonshemmet for resten av livet. Anonymkode: e8c6b...bbb
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #9 Skrevet 25. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk vondt baktil opp mot toppen av hoftebeina (sakrum) og muskelfestene opp mot korsryggen. Skyldtes muskelknuter som golfballer. Ta deg en tur til fysioterapeut for vurdering, og få øvelser. Kan godt være at svangerskapet kombinert med bæringen gjør at musklene dine spenner seg helt opp og gjør vondt. Anonymkode: 83f6d...d7c Takk for innspill. Jeg har vondt inni hoftene. Langt inni på en måte. I leddene føler jeg. Men skal ta kontakt med fysioterapeut... eller kiropraktor? Anonymkode: 00682...5ea
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Slutt og surr, da. Selvsagt er det bekkenløsning. Det nye begrepet er bekkensmerter, men alle smerter i bekkenet under svangerskap kommer fordi hormonene gjør leddbånd og alt der nede løsere. En nødvendighet for at barnet all kunne passere gjennom fødekanalen. Dessverre får mange veldig vondt. Du må dessverre i størst mulig grad slutte å bære barna dine på hofta (hva med bæresele, så du i hvert fall får fordelt vekten likt?), du må slutte å støvsuge og vaske gulv, du må være forsiktig på våte gulv og når det blir glatt ute. Pass på å holde bena mest mulig samlet, ut og inn av bil, av senga etc. Det er bare dumt å trigge det, du kan få varige bekkenproblemer, som ikke forsvinner etter fødsel. Jeg opplever nå selv invalidiserende bekkenløsning i mitt tredje (og definitivt siste) svangerskap, og kommer sannsynligvis til å havne i rullestol om et par uker (i uke 30 nå). Ikke så morsomt.. Ta vare på deg selv, lykke til! Anonymkode: dfba9...a0f Huff. Hørtes ikke godt ut. Jeg kjenner veldig på det nå. Er mitt 6 svangerskap, men har aldri hatt dette før.. Masse god bedring til deg. Og lykke til. Takk for svar Anonymkode: 00682...5ea
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #11 Skrevet 25. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel, da risikerer du kronisk bekkenleddsyndrom. Det kan gjøre deg funksjonshemmet for resten av livet. Anonymkode: e8c6b...bbb Huff ikke bra 😥 Anonymkode: 00682...5ea
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #12 Skrevet 25. oktober 2019 Selvsagt må du slutte å bære på barna dine dersom du får vondt. Du kan gjøre ting verre i lange tider. Mulig kroppen din bør ha en pause dersom dette er3 graviditet på 3 år. en 1 og2 åring trenger vel ikke bli bært? Sett en tripptrappstol så de kan klatre opp på stellebordet selv osv. Jeg fikk bæreforbud av 1 åringen i svangerskapet og det endte med at 1 åringen fikk mye bedre motorikk, ble tøffere og flinkere. Fikk mye kos, klatret opp i fanget selv! Anonymkode: 325f2...508
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2019 #13 Skrevet 25. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvsagt må du slutte å bære på barna dine dersom du får vondt. Du kan gjøre ting verre i lange tider. Mulig kroppen din bør ha en pause dersom dette er3 graviditet på 3 år. en 1 og2 åring trenger vel ikke bli bært? Sett en tripptrappstol så de kan klatre opp på stellebordet selv osv. Jeg fikk bæreforbud av 1 åringen i svangerskapet og det endte med at 1 åringen fikk mye bedre motorikk, ble tøffere og flinkere. Fikk mye kos, klatret opp i fanget selv! Anonymkode: 325f2...508 Huff ja. Er faktisk mitt 4 svangerskap på 4 år. Men første døde. Hun på 1 år kan ikke gå, så blir mye bæring. Mannen er på jobb. Jeg er hjemme med 1 åringen. Men skal høre med fysioterapeut på hva jeg skal gjøre Takk for svar Anonymkode: 00682...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå