Gå til innhold

Noen med ME her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilke symptomer har du? 

Har en nær venn som jeg mistenker kan ha det, men hun mener selv hun er for "frisk".

Hvordan tok dere det opp med lege, og hvor lang tid tok utredelsen? 

 

Anonymkode: 3be0f...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var legen som tok det opp, jeg nektet lenge. 

Tok vel et halvt år ca før legen nevnte det og utredningen tok ikke så lang tid. Ble henvist til me klinikken på sykehuset og det som tok lengst tid var ventingen på mr og samtale med nevrolog. 

Veldig typiske symptomer, fikk det etter en influensa som utviklet seg til lungebetennelse. Jeg ble bare aldri frisk igjen. 

Anonymkode: a826f...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min mener jeg har en moderat form for ME. Jeg har aldri kommet meg etter influensa for to år siden.

Jeg er bare totalt utmattet. Noen dager er bedre enn andre, men symptomene mine er bl.a: dårlig nattesøvn (Aldri uthvilt), svetter meg ut flere ganger i løpet av natten, veldig «tung» i kroppen, «alltid» utslitt, må sove noen timer på dagen for å klare meg til kvelden, konsentrasjonsvansker, klønete, distré, til tider svimmel, mye hodepine, dårlig hukommelse, vondt i kroppen. Er jeg ute og spiser med en venninne f.eks så bruker jeg iallfall to dager på å komme meg igjen, da er jeg apatisk og titter tomt ut i lufta. Samme gjelder om det er mye å tenke på og bekymre seg for med barna eller at jeg har beveget meg mye. 

Anonymkode: 0d517...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ME. Har vert syk i 8 år etter fødsel. Jeg startet med mild men har havnet på moderat/ alvorlig nå. Sover dårlig på natta, svetter mye, må hvile på dagen og har smerter i kropp og hodet. Utmattelsen er heilt ekstrem. Klarer ikke noen ting noen dager og må bare hvile. Lyd og lysfølsom. Å gå rundt og føle noen har tappet deg for alt du har.. totalt blåst ut, og skjelver. 

 

Anonymkode: 53b3d...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...