Gå til innhold

Far har ny kjæreste


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn på 4 år der far har samvær. Det er konfliktfylt og jeg har funnet ut at det mest trolig finnes ny dame hos han. 

Kan min advokat kreve noe info om henne? Vi har minimal kontakt utenom advokat. 

Kan jeg stoppe samværene hvis ny dame er med eller har flyttet inn? Står det noen lover rundt dette? 

Anonymkode: 91f46...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei til alt. 

Det er pappaen til barnet, og han avgjør hva som er greit og ikke greit på samvær. 

Hadde han dopet seg eller slått barnet hadde du hatt noe å komme med, men en ny kjæreste er ikke noe du kan legge deg i. 

Anonymkode: 390e4...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt? Kan min advokat finne ut noe i offentlige register om henne? Navn, alder, bosted osv? 

Anonymkode: 91f46...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke i det hele tatt? Kan min advokat finne ut noe i offentlige register om henne? Navn, alder, bosted osv? 

Anonymkode: 91f46...427

Du kan jo spørre. Men kan ikke kreve. 

Viser dårlig samarbeidsevne når man ikke informerer om relevante endringer. Som nye kjærester osv. 

Anonymkode: d6d21...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du følt og gjort om det var du som hadde fått en ny kjæreste og din eks spurte om det samme, ville kreve at din kjæreste ikke fikk være hos deg og satte sin advokat til å sjekke ut din nye kjæreste?

Om du mener far ikke er egnet og ikke greier å møte barnets behov, da er det det du må ta tak i. Går du etter fars nye kjæreste risikerer du å fremstå som sjalu og hevngjerrig og tape på det!

Anonymkode: 0f707...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lite eller ingen kontakt utenom advokater så har ikke fått beskjed om ny kjæreste fra far. 🙄

Anonymkode: 91f46...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis barnet opplever ustabilitet og endret adferd, på bakgrunn av denne nye kjæresten, så kan du gjøre noe. Jeg har holdt min vekk fra far i 3 år, av samme årsak. 

Barnet håndterte ikke et nytt menneske som plutselig ble kastet inn i livet hans. Behovene hans ble ikke ivaretatt, han endret atferd, han sleit virkelig. 

Anonymkode: a9a21...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan endret barnet ditt atferd? Og måtte du i rettsak for å forhindre samvær? Hvor gammel? 

Anonymkode: 91f46...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har et barn på 4 år der far har samvær. Det er konfliktfylt og jeg har funnet ut at det mest trolig finnes ny dame hos han. 

Kan min advokat kreve noe info om henne? Vi har minimal kontakt utenom advokat. 

Kan jeg stoppe samværene hvis ny dame er med eller har flyttet inn? Står det noen lover rundt dette? 

Anonymkode: 91f46...427

«Det er konfliktfylt»...virkelig?🤦‍♀️

Anonymkode: 5ae29...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Det er konfliktfylt»...virkelig?🤦‍♀️

Anonymkode: 5ae29...156

Hva feiler det deg?

Anonymkode: 3f44d...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve at far ikke skal få se barnet sitt fordi han går videre med livet sitt og forny dame. Hva er det du tenker med? Hvorfor i alle dager plager det deg? 

Anonymkode: c326f...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva feiler det deg?

Anonymkode: 3f44d...e8f

Skulle det feile meg noe?Er jo ikke rart det er konfliktfylt, sånn som mor oppfører seg her!

Anonymkode: 5ae29...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal du ha krav på å vite om far har fått ny dame? 

Barnet er 4 år og om far har ei 'venninne' på besøk vil ikke ha noe å si. Er ikke mange som sitter foran sitt barn og råkliner heller vil jeg tro. 

Anonymkode: 461d6...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, advokaten din kan SELVFØLGELIG ikke sjekke opp fars nye kjæreste i registre. Og du har ingen som helst rett til informasjon om hva som skjer når barnet er på samvær hos far overhodet, ingen rett til å mene noe om fars kjærlighetsliv osv.

Det optimale er selvfølgelig foreldre som samarbeider i slik grad at dette er informasjon man deler. Det er best for barnet at foreldrene gir samme informasjon, fremviser samme holdninger og har noenlunde samme verdisett og normer. Men det er jo åpenbart at dere ikke er der.

Anonymkode: 8cc69...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager.... kom deg videre med ditt eget liv. Skal du «straffe» far pga han har fått ny kjæreste? 

Anonymkode: 8afe4...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor for Jar du hengt deg sånn opp i denne  «nye» damen? Er du sjalu eller hva er problemet?

Anonymkode: 1b92c...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...