Gå til innhold

Noen som har store barn som slurver med hygienen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på snart elleve som slurver. Jeg instruerer og snakker om viktigheten av hygiene. Men av en eller annen grunn så slurver hun likevel. Hun bruker jo mer tid på å late som om hun gjør det skikkelig enn å faktisk gjøre det.

Ellers er hun opptatt av både stil og det å ta seg godt ut, så jeg skjønner lite av dette..

Er det noen som har noen gode råd?

Anonymkode: 7db9a...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen råd.

Kjenner det fra mine egne barn på den alderen. Tror ikke det er annet å gjøre enn å minne dem på det igjen og igjen.

Var slik selv på den alder. Som voksen feiler hygienen ikke noe.

Jeg tror det skjer en stor omveltning når de blir så store at de bryr seg hva en evn kjæreste vil mene om det.

Anonymkode: 8ebbc...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sliter med begge to her. 10 år og 15 år. Minste må nok begynne med deodorant snart også. 

Maser hver dag, husk å skifte undertøy, husk å pusse tenner, husk å ta på deodorant. Vask håret med shampoo og vask under armene. 

Bare håper at de en dag skal vise litt interesse for egen hygiene, men akkurat nå henger det på at jeg maser og minner på hver eneste dag. 

Anonymkode: 26ec3...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at barn rundt 10-16 år kan ha perioder der de slurver og ikke vil. Jeg husker at jeg var slik selv også, og jeg tror det handlet om å distansere seg selv fra endringen i kroppen. At en ikke helt vil vedkjenne seg ting som svettelukt, hår her og der, fett hår og annet man slapp som barn, men nå kommer. Vi har fire barn, eldste på 17 år har aldri slurvet med selve hygienen, men var svært motvillig til å barbere seg i starten, og vi måtte over et helt år daglig minne ham på deo (han var rundt 13 da). Mellomste på 15 år hadde en lang fase som 14-åring der han snek seg unna dusjing, deo og klesbytte, og til slutt måtte jeg rett og slett si rett ut til ham at han stinket. Det kom seg, og nå dusjer han, tar på deo og rene klær uten at jeg sier noe. Nå er det 12-åringen som er litt seig her. Regner med det går seg til med ham også. 

Anonymkode: 140af...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...