Gå til innhold

Endring i turnus


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal få ny turnus etter jul. Det må omrokkeres på skiftene da flere har sluttet. Er selv i tankeboksen om å slutte etter 10 år. Vi jobber to og to sammen, og de siste to årene har jeg 90% av vaktene blitt satt sammen med en dyktig kollega. Det er bare at i starten var det fantastisk, hun står på og er flink. Jeg er en veldig avslappet og rolig person, mens hun er stikk motsatt. Nå kjenner jeg at jeg trenger en pause, føler hun spiser meg opp og tar enormt mye plass. Det er faktisk så ille at jeg vil slutte pga dette. Jeg er også over henne i ansvar, likevel prøver hun å gjøre mer enn hun skal/har lov til, sikkert for hun føler seg så trygg på meg. Har måtte avverge slike situasjoner et par ganger både jeg og noen andre. Hun misliker det når vi setter henne på plass, men går fort over. 

Dette ble langt. Men er det innafor å be om å ikke bli satt på samme skift som denne personen? Eller er det smålig? Jeg merker at det er flere og flere som blir mettet, siden hun tar veldig mye plass og det er vanskelig for andre å komme til. Siden jeg har luftet dette til henne og hun ikke jekker seg litt ned så har jeg gitt opp. Føler hun spiser meg opp og jeg blir helt tom av energi. Hjelp. 

Anonymkode: 3a653...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med leder. De kan omrokkere vaktene deres. Bedre det enn at du slutter (såfremt du ikke er inkompetent).

Anonymkode: 94bde...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med leiaren din. Har fått slike ynskje sjølv, som turnusskrivar, og forstår godt at det kan bli  «slitasje». Høyres ut som denne dama må fordelast litt. 

Anonymkode: ce7e5...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...