Gå til innhold

Er dette grei treningsmengde i løpet av en uke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min 12 år. Dette er aktiviteter han velger selv og liker.. Dette er et eksempel på en uke på vinteren.

2 kvelder fotballtrening.                                            
1 tur på langrenn (5-15 km)                                          
1 kveld med styrketrening hjemme (program på 20 min).

Ellers er han ikke super-aktiv...glad i PC og gaming...derfor glad han har dette som «base» 

 

Anonymkode: 23dff...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørespillet mye ut i alle fall. Sønnen min på 9 år har 4 dager med fotball (1,5 time per trening) i uken annenhver uke og 3 dager de andre ukene. Passe for han.

Anonymkode: 0298d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hørespillet mye ut i alle fall. Sønnen min på 9 år har 4 dager med fotball (1,5 time per trening) i uken annenhver uke og 3 dager de andre ukene. Passe for han.

Anonymkode: 0298d...5e7

Hørespillet=høres ikke

Anonymkode: 0298d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det syntes jeg. Mine gutter, 10 og 11 trener fotball 2 kvelder i uka og håndball 1-2 ganger i uka. 

Anonymkode: 19d13...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hørespillet mye ut i alle fall. Sønnen min på 9 år har 4 dager med fotball (1,5 time per trening) i uken annenhver uke og 3 dager de andre ukene. Passe for han.

Anonymkode: 0298d...5e7

Du mener det er «greit»? Han gjør dette! Alternativet hadde vært at han gamet hele fritiden...med dette er han hvertfall på trening 4 ganger per uke.

I tillegg kommer selvsagt gym, gå til og fra skolen hver dag. Men ja, glad i gaming. Vet om unger som sitter foran skjerm fra fredag etter skolen og hele helgen. Det er ikke aktuelt her. Derfor jeg sikrer et minimum av trening

Anonymkode: 23dff...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for mye med mindre han har fysiske plager/utfordringer i hvert fall. Gutten min (som nå er 14, men hadde omtrent tilsvarende mengde trening som 12--åring) har 4 halvannen times fotballtreninger i uken + kamp (en eller to i uken alt etter som) og minst en egentreningsøkt med styrke i uken. Han trener da hver dag stort sett i tillegg til gym og fysak på skolen.

Anonymkode: 67243...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du mener det er «greit»? Han gjør dette! Alternativet hadde vært at han gamet hele fritiden...med dette er han hvertfall på trening 4 ganger per uke.

I tillegg kommer selvsagt gym, gå til og fra skolen hver dag. Men ja, glad i gaming. Vet om unger som sitter foran skjerm fra fredag etter skolen og hele helgen. Det er ikke aktuelt her. Derfor jeg sikrer et minimum av trening

Anonymkode: 23dff...9c8

Jeg synes ikke det høres mye ut (jeg rettet det opp). Min trener omtrent like mye og er yngre og det er ikke mye det heller.

Anonymkode: 0298d...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut i sammenlikning med snart 14 åringen her i huset. Han bare ser på YouTube og gamer. Blir kjempesur hvis han må gjøre noe.. 

Anonymkode: d2f1e...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...