Gå til innhold

Aldri veid så mye, skjer det noe med alderen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva som skjer, hver gang jeg veier meg for tiden så har jeg gått opp i vekt. Har nettopp fylt 30 år og har alltid veid under 60. De siste årene har jeg ligget stabilt på sånn 56-58 kg. Nå plutselig veier jeg 65 kg😱 Har alltid spist som en hest uten å legge på meg. Vært skikkelig godtemoms og elsket mat generelt. Hvorfor har jeg plutselig gått opp så mye nå? Er det alderen? 

Bruker ingen medisiner.

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke helt hva som skjer, hver gang jeg veier meg for tiden så har jeg gått opp i vekt. Har nettopp fylt 30 år og har alltid veid under 60. De siste årene har jeg ligget stabilt på sånn 56-58 kg. Nå plutselig veier jeg 65 kg😱 Har alltid spist som en hest uten å legge på meg. Vært skikkelig godtemoms og elsket mat generelt. Hvorfor har jeg plutselig gått opp så mye nå? Er det alderen? 

Bruker ingen medisiner.

Anonymkode: 90cad...c8c

Samme her... tror nok det er alderen ja. Også skjer det noe etter man har fått barn... men det har du kansje ikke fått ennå?

Anonymkode: 4162c...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her... tror nok det er alderen ja. Også skjer det noe etter man har fått barn... men det har du kansje ikke fått ennå?

Anonymkode: 4162c...3da

Har ikke barn, nei. Merkelig greier dette her. Ser jo plutselig ut som en flodhest😳 Er spesielt de siste månedene det har skjedd noe. 

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å holde meg på 50 kg frem til 28 år. Som 30 åring veide jeg 55. Som 34 åring veide jeg 58 kg når jeg ble gravid. Som 39 åring veide jeg 65 kg etter svangerskap nr 2. Som 45 åring veier jeg nå 76 kg.

Jeg synes jeg har spist det samme hele tiden, men jeg lurer nok meg selv.

Anonymkode: ea71f...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du ser ut som en flodhest, men det er helt vanlig at det skjer noe ja.

Jeg kunne spise veldig mye frem til jeg var rundt 35 år, da begynte jeg plutselig legge på meg. Jeg er 174 cm høy og har veid mellom 60 og 65 kg hele mitt voksne liv. Kan ikke skylde på barnefødsler heller, for jeg fikk tre barn hvor jeg la på meg 12-14 kg og alle gikk av igjen innen 14 dager etter fødsel.

Men fra ca 35 år endret det seg, jeg la på meg og plutselig var jeg 70 kg liksom...

Så det måtte mer trening og mindre mat til for å holde vekten jeg alltid har hatt.

Anonymkode: 1e970...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på at du ser ut som en flodhest, men det er helt vanlig at det skjer noe ja.

Jeg kunne spise veldig mye frem til jeg var rundt 35 år, da begynte jeg plutselig legge på meg. Jeg er 174 cm høy og har veid mellom 60 og 65 kg hele mitt voksne liv. Kan ikke skylde på barnefødsler heller, for jeg fikk tre barn hvor jeg la på meg 12-14 kg og alle gikk av igjen innen 14 dager etter fødsel.

Men fra ca 35 år endret det seg, jeg la på meg og plutselig var jeg 70 kg liksom...

Så det måtte mer trening og mindre mat til for å holde vekten jeg alltid har hatt.

Anonymkode: 1e970...8c6

Det er så sprøtt, for alle har liksom alltid vært så sjokkerte over at jeg spiser då mye uten å legge på meg ett gram. Og så har jeg hele livet hørt «ja, bare vent til du kommer i puberteten», skjedde innenting. «Ja, bare vent til du blir 20 år», skjedde ingenting. «Ja, bare vent til du blir 25, da smeller det». Skjedde ingenting. 

Nå fylte jeg 30 år for 2 mnd siden og jeg skal si det har smelt😳 Holder på å få sjokk hver gang jeg går på vekta eller ser meg i speilet. Har ikke gjort noe endringer i livsstilen heller, ikke bruker jeg medisiner🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du er gravid :) 

Anonymkode: bfa09...be7

Er ikke gravid🤪

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok litt med alderen å gjøre, men det er nok ikke bare det. Har aktivitetsnivået ditt endret seg? Sofaen blir ofte bedre og bedre med åra, dermed blir vi også mer stillesittende. Jeg ser selv at jeg blir mer stillesittende nå som ungene har blitt større for nå trenger jeg ikke hjelpe til med det meste, de klarer å lage seg brødmat, kle seg, rydde etter seg osv. Det  er fortsatt mye å gjøre med unger i hus, men jeg går ikke like mye frem og tilbake, hit og dit som jeg gjorde før. Før var jeg heldig om jeg rakk å sitte stille i fem min før jeg måtte opp på beina, nå så kan jeg sitte en halvtime, time før det er noe. Jeg har egentlig mark i rompa som ungene sier, jeg liker ikke å sitte stille så gjør noe nesten hele tiden. Men jeg merker at jo mer tid jeg har, jo mer stillesittende blir jeg og dermed har kiloene lett for å komme. Jeg har aldri trent og alltid kunne spist det jeg ville uten å se noe på vekta, men jeg merker at dette endrer seg. Jeg tror det er en kombinasjon av at jeg blir eldre og at jeg er mer stillesittende. Jeg har også fått meg noen hobbyer som er stillesittende, så det blir en annen aktivitet enn hva jeg hadde med hobbyer før. Nå høres det nesten ut som jeg er skikkelig lat, men som ungene sier så har jeg mark i rompa og gjør noe hele tiden. 

Anonymkode: dbdbd...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flodhest på 65 kg. Frekt. Tenk på de som veier 80. 
Du føler deg ikke like fin som før, men flodhest kan du la de på 165 kalle seg. 

Du kan nok ikke spise det samme som før uten at du legger på deg. Men det går an å holde vekta for det, bare endre litt inntak/rutiner. 
 

Anonymkode: 38362...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flodhest på 65 kg. Frekt. Tenk på de som veier 80. 
Du føler deg ikke like fin som før, men flodhest kan du la de på 165 kalle seg. 

Du kan nok ikke spise det samme som før uten at du legger på deg. Men det går an å holde vekta for det, bare endre litt inntak/rutiner. 
 

Anonymkode: 38362...cae

Jeg har aldri veid så mye før, så jo, det er akkurat det jeg føler meg som. En flodhest! Skal du tvinge meg til å føle noe annet bare fordi andre veier mer? Det er ganske stor forskjell fra å veien noen å 50 som jeg har pleid, og til til å plutselig over kort tid veie 65. 

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jævla møkkakropp som ikke klarer å holde seg

Anonymkode: 4b50b...37d

😂😂😂

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke barn, nei. Merkelig greier dette her. Ser jo plutselig ut som en flodhest😳 Er spesielt de siste månedene det har skjedd noe. 

Anonymkode: 90cad...c8c

Forbrenningen er høyest i ungdomsårene. Venn deg til det...

Anonymkode: 183ce...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningen går ned med alderen. Velkommen til 30-årene 😂 I tillegg blir man ofte mindre aktiv og får dermed mindre muskelmasse som igjen bidrar til at man legger lettere på seg. Blir bare verre og verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ligget under 60, og antar jeg gjør det enda (har ikke vekt, men klærne passer fortsatt 😄). Likevel har jeg jo gått opp, startet bare veldig lavt (45-50 på u.skolen, 55 på vg., 52-58 i voksen alder). Nå er jeg 43 og kan ikke lenger proppe i meg som jeg vil, men holder vekta greit ved normalt kosthold. Det meste jeg har veid var 65, da var jeg høygravid.

Anonymkode: b12b5...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pobie skrev:

Forbrenningen går ned med alderen. Velkommen til 30-årene 😂 I tillegg blir man ofte mindre aktiv og får dermed mindre muskelmasse som igjen bidrar til at man legger lettere på seg. Blir bare verre og verre. 

Jepp. Møkkakroppen er dårlig skapt. 

Anonymkode: 4b50b...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt på meg mer etter hvert som jeg ble eldre. 

Men hvis du på 65 kilo er flodhest, hva er jeg på nesten 90 kilo da??

Anonymkode: 427ac...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Møkkakroppen er dårlig skapt. 

Anonymkode: 4b50b...37d

Nei, den er derimot veldig godt skapt. Det er samfunnet som ikke følger med ;)

Selvfølgelig lagrer kroppen mer så man har litt å gå på når man ikke lenger er helt ung, og selvfølgelig er vi litt mer inaktive når vi blir voksne enn vi var i tidlig tenår (selv om vi ikke helt merker det selv så er vi det). Det er for å sikre at vi overlever lengst mulig.

At dagens samfunn krever at vi har kropp som en 17 åring til vil blir 70 henger jo overhodet ikke på greip, på tide å gjøre opprør!

Anonymkode: 1e970...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også lagt på meg mer etter hvert som jeg ble eldre. 

Men hvis du på 65 kilo er flodhest, hva er jeg på nesten 90 kilo da??

Anonymkode: 427ac...8cc

Det er det bare du som vet. Jeg føler meg som en flodhest, du føler deg kanskje som en elefant. Eller en slank hyene for den saks skyld🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forbrenningen er høyest i ungdomsårene. Venn deg til det...

Anonymkode: 183ce...d1b

Å fytti fanken😱😂

Anonymkode: 90cad...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk HI! For at du fikk meg til å skjønne at jeg ikke er den eneste. Jeg har alltid vært veldig tynn uten å trene, og jeg har spist det jeg har hatt lyst på. Nå har jeg bikka 30, og noe har skjedd! Jeg legger på meg mye lettere og har gått opp nesten 10 kilo de siste årene. Har prøvd å kompensere med å spise mindre, men det ser ikke ut til å hjelpe😫

Anonymkode: d7afe...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 22.29, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke helt hva som skjer, hver gang jeg veier meg for tiden så har jeg gått opp i vekt. Har nettopp fylt 30 år og har alltid veid under 60. De siste årene har jeg ligget stabilt på sånn 56-58 kg. Nå plutselig veier jeg 65 kg😱 Har alltid spist som en hest uten å legge på meg. Vært skikkelig godtemoms og elsket mat generelt. Hvorfor har jeg plutselig gått opp så mye nå? Er det alderen? 

Bruker ingen medisiner.

Anonymkode: 90cad...c8c

Forbrenningen forandrer seg jo med alderen, så ja, det er alderen... 

Anonymkode: 26e1e...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...