Gå til innhold

Får vi en ‘usynlig’ dronning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at kronprinsen representerer alene i Japan nå. Pga konas sykdom blir vel dette et vanlig syn. Veldig trist for dem personlig og veldig trist for landet og monarkiet. Vår forrige konge representerte alene i alle år, noen ganger sammen med en av sine døtre. Han var svært klar på at det var en byrde og en sorg, og både kongen og dronningen er klar på at de finner styrke i hverandre. 

Jeg vet at sykdommen til kronprinsessen er kronisk, men kan den stagnere eller blir hun stadig dårligere? Jeg tenker på hvor dårlig jeg føler meg når jeg er sykemeldt og må melde avbud til ting, man kan jo bare tenke seg belastningen når man vet at mange mennesker ser frem til at man kommer, men så klarer en det ikke. 

Anonymkode: 5788b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke de fleste i Japan bryr seg. Det er nok bare vi her hjemme som biter oss merke i det. Så lenge hun er synlig her hjemme, så er det nok for oss. Hvordan de løser det seg i mellom som ektepar har ikke vi noe med.

Anonymkode: 5b865...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kongefamilien er bare staffasje og helt overflødige, så det går nok bra. 

Anonymkode: d028a...b1e

Du snakker som du har vett til, skjønner jeg. 

Kongefamiliens reklameverdi i utlandet er enorm. Norsk næringsliv nyter svært godt av drahjelp fra kongehuset, når norske selskaper får mulighet til å ha en fra kongefamilien på besøk på sin stand på internasjonale messer, gir det reklameverdi og økt troverdighet. Norsk næringsliv er også ofte representert i forbindelse med statsbesøk i utlandet, også dette har stor verdi og er ofte en døråpner for et selskap inn på nye markeder.

Kongefamilien er dessuten en samlende institusjon her hjemme. Selv om driften av kongehuset koster en del penger, så er reklameverdien mange ganger større. Slik sett er det å finansiere kongehuset en utgift som skaper store inntekter. 

Anonymkode: e211e...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror diagnosen er en befrielse, hva plikter, «jobb» og representasjon gjelder, for MM. Hun har herved gyldig grunn til å ta vare på helsa si, først og fremst. Og tid med familien sin, hvem vet hvilket forløp av sykdommen hun får.. 

Lungefibrose er en grusom sykdom med en potensiell langsom kvelning som utgangsport til dette livet. Lufthunger, tungpust, luftveisinfeksjoner, utmattelse, nedsatt kapasitet, livslang medisinering, inhalasjoner osv osv. 

Håper hun får mange mange gode år! 

Anonymkode: c90cb...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker som du har vett til, skjønner jeg. 

Kongefamiliens reklameverdi i utlandet er enorm. Norsk næringsliv nyter svært godt av drahjelp fra kongehuset, når norske selskaper får mulighet til å ha en fra kongefamilien på besøk på sin stand på internasjonale messer, gir det reklameverdi og økt troverdighet. Norsk næringsliv er også ofte representert i forbindelse med statsbesøk i utlandet, også dette har stor verdi og er ofte en døråpner for et selskap inn på nye markeder.

Kongefamilien er dessuten en samlende institusjon her hjemme. Selv om driften av kongehuset koster en del penger, så er reklameverdien mange ganger større. Slik sett er det å finansiere kongehuset en utgift som skaper store inntekter. 

Anonymkode: e211e...f68

Helt enig! Svært mange nordmenn har lite eller ingen forståelse for hvor stor verdi kongefamilien har.

Og alternativet? Vi kunne jo risikert å ha hatt vår egen Trump istedenfor. Slik velgerne har stemt ved stortingsvalg de siste årene så er det en reell risiko. Det er også vist at det å ha president kan bli langt dyrere på sikt enn hva kongefamilien er for landet.

Anonymkode: c4f26...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Svært mange nordmenn har lite eller ingen forståelse for hvor stor verdi kongefamilien har.

Og alternativet? Vi kunne jo risikert å ha hatt vår egen Trump istedenfor. Slik velgerne har stemt ved stortingsvalg de siste årene så er det en reell risiko. Det er også vist at det å ha president kan bli langt dyrere på sikt enn hva kongefamilien er for landet.

Anonymkode: c4f26...47c

Presidenten går det i alle fall å kvitte seg med. 

Anonymkode: d028a...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Presidenten går det i alle fall å kvitte seg med. 

Anonymkode: d028a...b1e

Men ein president kan gjere stor skade før ein kjem så langt. Eg er i prinsippet imot eit kongehus, men i praksis ser eg at det er veldig bra. Når det gjeld Mette Marit så er dette først og fremst tragisk for henne og familien. Vi får berre klare oss så godt vi kan med ei mindre synleg dronning når den tid kjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Presidenten går det i alle fall å kvitte seg med. 

Anonymkode: d028a...b1e

Så må man fortsette å betale full beskyttelse for ham/henne og hele familien resten av deres liv. Så ofte presidenter byttes ut blir dette en langt dyrere affære enn en kongefamilie.

Anonymkode: c4f26...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et lite land som Norge har Kongehuset stor betydning når det gjelder å representere landet. President Vinglepetter fra Norge vil aldri oppnå samme oppmerksomhet og markedsverdi som Kong Håkon og Dronning Mette Marit. Og ikke bare markedsføring, men i det å komme i kontakt med myndigheter i andre land også. 

Håper virkelig at Mette Marit får et godt liv videre med den alvorlige diagnosen hun har fått.

Anonymkode: e54d4...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker som du har vett til, skjønner jeg. 

Kongefamiliens reklameverdi i utlandet er enorm. Norsk næringsliv nyter svært godt av drahjelp fra kongehuset, når norske selskaper får mulighet til å ha en fra kongefamilien på besøk på sin stand på internasjonale messer, gir det reklameverdi og økt troverdighet. Norsk næringsliv er også ofte representert i forbindelse med statsbesøk i utlandet, også dette har stor verdi og er ofte en døråpner for et selskap inn på nye markeder.

Kongefamilien er dessuten en samlende institusjon her hjemme. Selv om driften av kongehuset koster en del penger, så er reklameverdien mange ganger større. Slik sett er det å finansiere kongehuset en utgift som skaper store inntekter. 

Anonymkode: e211e...f68

Ha ha ha ha ha......enorm verdi?? Nope! Hun kom rett fra "gata". Knapt nok videregående. Kronisk syk. Dronning er eneste jobben hun kunne ha klart/vil kanskje klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Espen10 skrev:

Ha ha ha ha ha......enorm verdi?? Nope! Hun kom rett fra "gata". Knapt nok videregående. Kronisk syk. Dronning er eneste jobben hun kunne ha klart/vil kanskje klare.

Gå og legg deg. 

Dette har du helt opplagt ikke peiling på. Den norske kongefamilien er svært populære utenfor landets grenser. 

Anonymkode: e211e...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Svært mange nordmenn har lite eller ingen forståelse for hvor stor verdi kongefamilien har.

Og alternativet? Vi kunne jo risikert å ha hatt vår egen Trump istedenfor. Slik velgerne har stemt ved stortingsvalg de siste årene så er det en reell risiko. Det er også vist at det å ha president kan bli langt dyrere på sikt enn hva kongefamilien er for landet.

Anonymkode: c4f26...47c

Nå sporer jeg litt av, men det er kun én politiker i dette landet som vil fjerne monarkiet, å gjett hvem hun er? Et hint? Hun er muslim... Hurra for kongen og fedrelandet. 

Anonymkode: b32e9...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå sporer jeg litt av, men det er kun én politiker i dette landet som vil fjerne monarkiet, å gjett hvem hun er? Et hint? Hun er muslim... Hurra for kongen og fedrelandet. 

Anonymkode: b32e9...f48

Det stemmer då ikkje? SV har hatt det på partiprogrammet sitt i alle år, og jamnleg fremma forslag for stortinget om å avvikle monarkiet. No har fleire av dei antyda at saka ikkje er så viktig, så lenge vi har dei kongelege vi har. Har ikkje lese rødt sitt program, men går ut frå at avvikling av monarkiet er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå sporer jeg litt av, men det er kun én politiker i dette landet som vil fjerne monarkiet, å gjett hvem hun er? Et hint? Hun er muslim... Hurra for kongen og fedrelandet. 

Anonymkode: b32e9...f48

Du sporer jo ikke bare litt av, du er fullstendig ute av kurs. Du aner jo ikke hva du snakker om? Noen ganger er det lurt å bare holde munn. 

Anonymkode: 5788b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Espen10 skrev:

Ha ha ha ha ha......enorm verdi?? Nope! Hun kom rett fra "gata". Knapt nok videregående. Kronisk syk. Dronning er eneste jobben hun kunne ha klart/vil kanskje klare.

Måler du menneskeverd i antall år på skolebenken (hun har fullført vgs og tatt fag på BI, btw) og helsesituasjon? 

Det er vel ingen som kan påstå at hun ikke har utført sine plikter strålende frem til sykdommen satte begrensinger for henne. 

Slike argumenter du kommer med faller på sin egen urimelighet og gjør det umulig å ta deg seriøst. 

Anonymkode: 5788b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke, det er ikke lengesiden  hun ble syk. Hun trenger tid på seg og bygge opp immunforsvaret igjenn. 

Anonymkode: 0c2ab...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun kommer til å være med på det hun orker, og må si at MM oppdragene/jobbene sin godt utført når hun representerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Måler du menneskeverd i antall år på skolebenken (hun har fullført vgs og tatt fag på BI, btw) og helsesituasjon? 

Det er vel ingen som kan påstå at hun ikke har utført sine plikter strålende frem til sykdommen satte begrensinger for henne. 

Slike argumenter du kommer med faller på sin egen urimelighet og gjør det umulig å ta deg seriøst. 

Anonymkode: 5788b...fcf

Jeg synes faktisk aldri hun har utført pliktene sine bedre enn såvidt godkjent (og som regel langt dårligere), men denne sykdommen kan kanskje ha plaget henne lenge før hun fikk diagnosen? Føler virkelig med henne og familien som mennesker, men noe dronningemne har hun aldri vært. Kanskje kronprinsen får mer støtte av prinsesse Ingrid etter hvert som hun vokser til. 

Anonymkode: fb27b...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gå og legg deg. 

Dette har du helt opplagt ikke peiling på. Den norske kongefamilien er svært populære utenfor landets grenser. 

Anonymkode: e211e...f68

Har bodd og jobbet i utlandet i mange år og det er HELT FEIL. Ikke tro det du leser i Norske aviser. De fleste landene utenfor Norge skjønner ikke hvorfor man har et kongehus. Den Norske kongefamilien er populære blant andre nordmenn i utlandet. Man påstår at vi får eksporthjelp av kongefamilien.....bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Espen10 skrev:

Har bodd og jobbet i utlandet i mange år og det er HELT FEIL. Ikke tro det du leser i Norske aviser. De fleste landene utenfor Norge skjønner ikke hvorfor man har et kongehus. Den Norske kongefamilien er populære blant andre nordmenn i utlandet. Man påstår at vi får eksporthjelp av kongefamilien.....bullshit

Å bo og jobbe i utlandet gir deg ikke nødvendig noen kunnskap om dette. Jeg har kontaktet i flere miljøer som driver stort med eksport, og de er helt klare på at det er en fordel når de har med seg de kongelige.

Anonymkode: c4f26...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Espen10 skrev:

Har bodd og jobbet i utlandet i mange år og det er HELT FEIL. Ikke tro det du leser i Norske aviser. De fleste landene utenfor Norge skjønner ikke hvorfor man har et kongehus. Den Norske kongefamilien er populære blant andre nordmenn i utlandet. Man påstår at vi får eksporthjelp av kongefamilien.....bullshit

Da lurer jeg i grunnen mest på hvilken stein i utlandet du har bodd under, gitt. Her er det du som snakker bullshit. 

Anonymkode: e211e...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Espen10 skrev:

Har bodd og jobbet i utlandet i mange år og det er HELT FEIL. Ikke tro det du leser i Norske aviser. De fleste landene utenfor Norge skjønner ikke hvorfor man har et kongehus. Den Norske kongefamilien er populære blant andre nordmenn i utlandet. Man påstår at vi får eksporthjelp av kongefamilien.....bullshit

Jeg har også bodd mange år i utlandet, og vi var til og med så heldige at vi opplevde at både statsministeren vår og Kronprinsparet var på besøk. Ikke samtidig da. Da statsministeren var på besøk, var det vel bare vi nordmenn som fikk med oss at han var der. Hadde vi ikke lest norske aviser hadde vi vel ikke fått det med oss i det hele tatt. Men da representanter fra kongefamilien var der, var det nok ikke kjempestore oppslag, men det ble godt omtalt både i tv-nyheter og aviser. Det samme gjaldt andre europeiske land. Om kongefamilien er så populær kan nok diskuteres, men de får omtale og åpner dører på en helt annen måte enn en politiker.

Anonymkode: e54d4...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...