Gå til innhold

Å kalle noen «din sopp», er det stygt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kaller jeg både mannen og ungene til tider, med en humoristisk tone, så ikke negativt her😁

Anonymkode: c02b3...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger selvfølgelig av kontekst. Likevel er man vanvittig lettkrenkelig om man blir krenket av å bli kalt "sopp". 

Vi er i ferd med å bikke langt over streken for hva det er nødvendig å bry seg om. #metoo var og er så absolutt på sin plass, og det er fremdeles en lang vei å gå her, men for en del har dette vokst helt ut av proporsjoner og man blir krenket av filleting, tulleting og bagateller. 

Anonymkode: dc367...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke et kompliment, så jeg vil tro settingen det sies i avgjør om man blir fornærmet eller ikke. 

 

Anonymkode: c75e8...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på tonefall og setting. Om man sier: «Hei på deg, min lille sopp» med mild og snill stemme til noen man har en god relasjon til, er det da helt OK. Brøler man «Din jævla sopp!!» i heftig raseri er det en annen sak 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Det kommer vel helt an på tonefall og setting. Om man sier: «Hei på deg, min lille sopp» med mild og snill stemme til noen man har en god relasjon til, er det da helt OK. Brøler man «Din jævla sopp!!» i heftig raseri er det en annen sak 😊

 

Men om ein vel å brøle din jævla sopp når ein er rasande er eg redd valet av skjellsord vil redusere effekten av raseriutbrotet. Eller, den som brøler blir nok berre endå sintare fordi den som blir brølt til berre står og flirer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri klart å bli sur og fornærmet om noen hadde kalt meg en sopp, jeg hadde enten syns det var søtt, eller hysterisk morsomt🙈😂😂

Anonymkode: 0f80e...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil soppslaget ha noe å si? Kantarell er eksempelvis langt mer sympatisk enn pluggsopp (som også er svært giftig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Vil soppslaget ha noe å si? Kantarell er eksempelvis langt mer sympatisk enn pluggsopp (som også er svært giftig).

Bare trøffel er bra nok her i gården.

Anonymkode: 5cf58...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, trodde det var i samme kategori som "dust", men er ikke vant til uttrykket. De gangene jeg har hørt det, har det utelukkende vært negativt. Er det avhengig av hvor du bor? Jeg bor nord i Bergen. 

Anonymkode: 0a4c9...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare trøffel er bra nok her i gården.

Anonymkode: 5cf58...8d3

Noen er så snobbete at de kun godtar å bli kalt fungus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hm, trodde det var i samme kategori som "dust", men er ikke vant til uttrykket. De gangene jeg har hørt det, har det utelukkende vært negativt. Er det avhengig av hvor du bor? Jeg bor nord i Bergen. 

Anonymkode: 0a4c9...110

Bur I Bergen eg og, og dei gangane eg har høyrt det i bruk har det definitivt ikkje vore hyggelig meint.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...