Gå til innhold

Ny kjæreste som venner ikke liker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd å ha kjæreste som en elsker, men venner har fordommer til og trekker seg unna. 

Anonymkode: c1d00...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nesten vært en dealbreaker for meg, det er viktig for meg at venner kan omgås partner. 

Hvorfor liker de han ikke? Hva har han gjort? 

Anonymkode: 841be...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi han er syk og ikke jobber? 

Kan se litt tøff ut pga tøff barndom og bakgrunn? 

 

Anonymkode: c1d00...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene dine ser sannsynligvis noe du ikke ser. Våg å høre hva de har å si, det mitt beste råd. Det KAN nemlig hende at de har noen gode poeng som du er alt for blendet av forelskelse til å se akkurat nå... Hvis de er ekte venner så vil de deg bare godt...

Anonymkode: 42ed9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rart at de ikke sier noe, men bare trekker seg unna. Hvis de tror noe så burde de jo sagt til meg hva de tror! Da er det såfall feighet. 

Jeg synes de er fordomsfulle, for en som ikke jobber, er syk. De ser ikke klokskapen hans, livserfaringen hans, hans kjærlighet.. 

Anonymkode: c1d00...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å snakke om, rett og slett fordi de vet at du vil bli lei deg hvis de sier noe. Prøv å huske at de reagerer fordi de er glade i deg, fordi de ønsker deg det beste og er usikre på at det er ham. Hvis du gir det tid, og han har de kvalitetene du mener å se, vil de sikkert bli synlige for vennene dine også etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg opplevde det en gang. Eneste årsak var at han var eldre enn meg, 13-14 år eldre. Venner bare trakk seg unna. Han var ikke gammelmodig, han var oppegående og flott mann, det var kun alderen de ikke taklet. Han og jeg var sammen i flere år og gikk til slutt fra hverandre som venner. Da kom venner luskende tilbake. Jeg satte det på tabbekvoten deres, tok dem inn i varmen igjen. Men senere har disse vist at de egentlig ikke er venner, så i dag har vi ikke kontakt.

Anonymkode: 7c180...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Iiiiik skrev:

Det er vanskelig å snakke om, rett og slett fordi de vet at du vil bli lei deg hvis de sier noe. Prøv å huske at de reagerer fordi de er glade i deg, fordi de ønsker deg det beste og er usikre på at det er ham. Hvis du gir det tid, og han har de kvalitetene du mener å se, vil de sikkert bli synlige for vennene dine også etter hvert. 

Vi har vært sammen i to år og gir han ingen sjanse akkurat.. siden de ikke blir kjent mener jeg.. 

Anonymkode: c1d00...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en som sto meg nær, som overhode ikke likte ene kjæresten min. Det som er rart, er at det er han som desidert har behandlet meg best, elsket meg høyest, kjempet for meg, de årene jeg hadde med han, er de beste årene i mitt liv. Jeg har hatt et veldig tøft liv, så er ikke ofte jeg har fått oppleve lykke. Nå var denne mannen og svært kjekk, veltrent og yngre enn meg. Så vet ikke om det var mer misunnelse i bilde. Mens min ex mann, som har behandlet både meg og barna svært dårlig, er hun så hyggelig mot. 

Anonymkode: c1dd4...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en som sto meg nær, som overhode ikke likte ene kjæresten min. Det som er rart, er at det er han som desidert har behandlet meg best, elsket meg høyest, kjempet for meg, de årene jeg hadde med han, er de beste årene i mitt liv. Jeg har hatt et veldig tøft liv, så er ikke ofte jeg har fått oppleve lykke. Nå var denne mannen og svært kjekk, veltrent og yngre enn meg. Så vet ikke om det var mer misunnelse i bilde. Mens min ex mann, som har behandlet både meg og barna svært dårlig, er hun så hyggelig mot. 

Anonymkode: c1dd4...278

Hun er ikke din venn! Tar på seg «jeg er her for deg» maska, men godter seg for det dårlige i ditt liv. At hun fortsatt er hyggelig mot din ex som behandlet dere dårlig er et stort rødt flagg 🚩

Anonymkode: 36972...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner varer. Kjærester varer bare unntaksvis, de er utbyttbare. Hvis ingen av vennene dine liker kjæresten er det sjelden vennene det er noe feil med. Det er brak-kjipt for alle når ellers oppegående folk får seg ubrukelige kjærester (hvordan tror du vennene til Märtha har det?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men rart at de ikke sier noe, men bare trekker seg unna. Hvis de tror noe så burde de jo sagt til meg hva de tror! Da er det såfall feighet. 

Jeg synes de er fordomsfulle, for en som ikke jobber, er syk. De ser ikke klokskapen hans, livserfaringen hans, hans kjærlighet.. 

Anonymkode: c1d00...270

Sansynligvis vet de ikke hvordan de skal snakke med deg om dette. Du er jo opp over ørene forelsket. Da når man ikke frem med fornuft. De er sansynligvis oppegående nok til at de skjønner at de kan miste ditt vennskap om de åpner munnen. Så holder de seg i bakgrunnen og trekker seg litt unna. Helt normalt.

Anonymkode: 89b4b...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd én gang at jeg virkelig ikke har klart å like en venninnes kjæreste. Det var gjensidig, tror jeg. Vi gikk bare ikke overens uten at jeg kunne sette fingeren på noe spesifikt. Magefølelsen min var rett, min venninne brukte lang tid før hun så det selv gjennom de rosa brillene. 

Hvis det er gode venner hadde jeg stolt på dem. Spurt hvorfor og hørt ordentlig på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Gode venner varer. Kjærester varer bare unntaksvis, de er utbyttbare. Hvis ingen av vennene dine liker kjæresten er det sjelden vennene det er noe feil med. Det er brak-kjipt for alle når ellers oppegående folk får seg ubrukelige kjærester (hvordan tror du vennene til Märtha har det?).

Nå er det vel ikke utelukkende kjæresten til Märtha som er problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og da hadde de rett. Han likte ingen av vennene mine heller.og likte ikke at jeg var sammen med de. De forsvant en etter en og jeg satt igjen med kun han som behandlet meg dårlig. Heldigvis slutt i dag, og har fått flere av de gamle vennene tilbake. 

Anonymkode: 050b6...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sug lut skrev:

Gode venner varer. Kjærester varer bare unntaksvis, de er utbyttbare. Hvis ingen av vennene dine liker kjæresten er det sjelden vennene det er noe feil med. Det er brak-kjipt for alle når ellers oppegående folk får seg ubrukelige kjærester (hvordan tror du vennene til Märtha har det?).

Dårlige venner varer ikke. Gode kjærester varer livet ut 

Anonymkode: 37438...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...