Gå til innhold

Hvis man har en kroppstemperatur på 36 grader


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er min normale kroppstemperatur, har jeg feber når den viser nesten 38 da?

Anonymkode: 752a8...a97

38 er feber uansett om kroppstemperaturen hadde vært 36 eller 37 før måling

Anonymkode: 0b65e...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

38 er feber uansett om kroppstemperaturen hadde vært 36 eller 37 før måling

Anonymkode: 0b65e...7e3

Hva er "nesten 38", da? Jeg mener, for meg som har en kropptemperatur på ca 36 grader så har jeg jo en økning på 1,6 grader når den viser 37,6. Men for en som har en kroppstemperatur på 37 så er det bare 0,6 grad økning. Det blir liksom litt feil å ta utgangspunkt i at alle pasienter har samme kroppstemperatur.

Da jeg tok temperaturen på legevakten en gang viste den 36, han som tok den spurte om jeg frøs. Det er jo bare sånn min kropp er da.

Anonymkode: 752a8...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er "nesten 38", da? Jeg mener, for meg som har en kropptemperatur på ca 36 grader så har jeg jo en økning på 1,6 grader når den viser 37,6. Men for en som har en kroppstemperatur på 37 så er det bare 0,6 grad økning. Det blir liksom litt feil å ta utgangspunkt i at alle pasienter har samme kroppstemperatur.

Da jeg tok temperaturen på legevakten en gang viste den 36, han som tok den spurte om jeg frøs. Det er jo bare sånn min kropp er da.

Anonymkode: 752a8...a97

Det regnes vel ikke som feber uansett før det er 38? Men jeg har og lav kroppstemperatur, fra 35,5 - 36, 5, og kjenner det godt når jeg har nærmer meg 38, og da tenker jeg at jeg har feber uansett om den ikke har nådd 38 helt. Går den over 38 så er jeg helt ferdig

Anonymkode: 0b65e...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er min normale kroppstemperatur, har jeg feber når den viser nesten 38 da?

Anonymkode: 752a8...a97

Ja

Anonymkode: 3e751...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det regnes vel ikke som feber uansett før det er 38? Men jeg har og lav kroppstemperatur, fra 35,5 - 36, 5, og kjenner det godt når jeg har nærmer meg 38, og da tenker jeg at jeg har feber uansett om den ikke har nådd 38 helt. Går den over 38 så er jeg helt ferdig

Anonymkode: 0b65e...7e3

Ja, jeg vet ikke jeg. Men med stigning av kroppstemperatur tenker jeg da på at det er en årsak. Så når den stiger 1 grad, er det en årsak. Om den stiger 2 grader er det litt mer alvorlig. Men når man sier "jeg har 38,1 i feber", blir jo det sett på som veldig lite.

Men min kropp har da gått fra 36-38,1. Andres kropp har bare steget én grad. Så hvordan vurderer legene det da?

Anonymkode: 752a8...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ene barn har en normal temp på ca 35,8-36,3. Min datter har normalt på 36,2-36,5. Min datter har feber når temp er rundt 37, da er hun slapp og er blank i øynene. Min sønn har feber når temp er ca 37,5, da får han også feberøyne og er slapp. Jeg har også lav temp, alltid godt under 37, men merker ikke noe til feberen før temp er nærmere 38. 
 

vi er ulike. Det er ikke nødvendigvis feberen som avgjør om du er syk, men almenntilstanden.

Anonymkode: 55471...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kroppstempratur på 36 grader og jeg begynner å slite når tempraturen viser 37grader. Er den 38grader så er jeg helt utslått. Legevakta prøvde å avvis meg når de spurte hva tempraturen min var. Min samboer måtte bære meg ut i bilen og gikk inn for å skrive meg inn før han henta meg. De ville ikke ta meg imot når han sa tempraturen var 37,5. Det var nemlig ikke feber. Min samboer var sykepleier så han gav seg ikke. Da jeg ble bært inn til legen tittet han på meg, skjermen sin og tilbake på meg før han sa: du er dårlig du, de i resepsjon skal få en leksjon etterpå. For de hadde nemlig skrevet at de mente jeg ikke hadde feber og ikke var dårlig. Jeg hadde en infeksjon og feber, aldri vært så utslått som jeg var da. Legen sa at jeg han hadde lagt meg inn på sykehus om ikke min samboer hadde vært sykepleier, for jeg var helt i grenseland til akutt innleggelse. ( jeg kaster sjeldent inn årene før det er for sent og går ikke til lege før jeg absolutt må. Så jeg nektet plent da legen mente jeg burde legges inn. )

Anonymkode: 1e52e...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har kroppstempratur på 36 grader og jeg begynner å slite når tempraturen viser 37grader. Er den 38grader så er jeg helt utslått. Legevakta prøvde å avvis meg når de spurte hva tempraturen min var. Min samboer måtte bære meg ut i bilen og gikk inn for å skrive meg inn før han henta meg. De ville ikke ta meg imot når han sa tempraturen var 37,5. Det var nemlig ikke feber. Min samboer var sykepleier så han gav seg ikke. Da jeg ble bært inn til legen tittet han på meg, skjermen sin og tilbake på meg før han sa: du er dårlig du, de i resepsjon skal få en leksjon etterpå. For de hadde nemlig skrevet at de mente jeg ikke hadde feber og ikke var dårlig. Jeg hadde en infeksjon og feber, aldri vært så utslått som jeg var da. Legen sa at jeg han hadde lagt meg inn på sykehus om ikke min samboer hadde vært sykepleier, for jeg var helt i grenseland til akutt innleggelse. ( jeg kaster sjeldent inn årene før det er for sent og går ikke til lege før jeg absolutt må. Så jeg nektet plent da legen mente jeg burde legges inn. )

Anonymkode: 1e52e...420

Så bra at du hadde en samboer som var sykepleier. Og det er dumt at sykepleierne ikke tar hensyn til sånt :( Hva feilte deg?

Anonymkode: 752a8...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kroppstemperatur på 35,6 og når jeg har temperatur på nesten 38, så er jeg skikkelig syk. Ligger slakt da

Anonymkode: 70300...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger som regel på ca 35,8-36,3 og jeg føler meg allerede varm og dårlig hvis temperaturen går opp til 37. 

Anonymkode: b6563...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Jeg har normalt 36,8-ish, og kjenner det GODT når jeg nærmer meg 38. Så hvis du har 36,0, så vil jeg tro du er ganske dårlig når du har temp på 38?

Anonymkode: 8efc3...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har normalttemp på 36, og når tempen bikker 37 er jeg ganske dårlig. Blir den 38 og mer er jeg helt ødelagt.

Anonymkode: 005a5...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en temp som ligger på mellom 35.5 og 36.5 grader. Får jeg temp opp mot 38, er jeg skikkelig dårlig 🙈

Anonymkode: 0e071...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet ikke jeg. Men med stigning av kroppstemperatur tenker jeg da på at det er en årsak. Så når den stiger 1 grad, er det en årsak. Om den stiger 2 grader er det litt mer alvorlig. Men når man sier "jeg har 38,1 i feber", blir jo det sett på som veldig lite.

Men min kropp har da gått fra 36-38,1. Andres kropp har bare steget én grad. Så hvordan vurderer legene det da?

Anonymkode: 752a8...a97

Det spiller ingen rolle siden det ikke er høy feber uansett. 

Anonymkode: 2304e...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kroppstempratur på 36 grader og jeg begynner å slite når tempraturen viser 37grader. Er den 38grader så er jeg helt utslått. Legevakta prøvde å avvis meg når de spurte hva tempraturen min var. Min samboer måtte bære meg ut i bilen og gikk inn for å skrive meg inn før han henta meg. De ville ikke ta meg imot når han sa tempraturen var 37,5. Det var nemlig ikke feber. Min samboer var sykepleier så han gav seg ikke. Da jeg ble bært inn til legen tittet han på meg, skjermen sin og tilbake på meg før han sa: du er dårlig du, de i resepsjon skal få en leksjon etterpå. For de hadde nemlig skrevet at de mente jeg ikke hadde feber og ikke var dårlig. Jeg hadde en infeksjon og feber, aldri vært så utslått som jeg var da. Legen sa at jeg han hadde lagt meg inn på sykehus om ikke min samboer hadde vært sykepleier, for jeg var helt i grenseland til akutt innleggelse. ( jeg kaster sjeldent inn årene før det er for sent og går ikke til lege før jeg absolutt må. Så jeg nektet plent da legen mente jeg burde legges inn. )

Anonymkode: 1e52e...420

Lagt inn på sykehus med 2 grader Over vanlig tp? da hadde det jaggu vært fullt på sykehuset. Folk blir jo sendt hjem med over 40 i tp. 

Anonymkode: 2304e...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber er når tempen er 38 eller over. Du kan være dårlig uten at du har feber, eller hvis du er på vei til å få feber, men feber er det ikke før tempen når 38.

Innleggelse på sykehus skjer ikke utifra om man har feber eller ikke, men allmenntilstand, symptomer, og mistanker om hva det kan være. Man kan sende hjem en pasient med feber hvis det ikke er fare for liv og helse, og man kan legge inn en syk pasient som ikke har feber. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er "nesten 38", da? Jeg mener, for meg som har en kropptemperatur på ca 36 grader så har jeg jo en økning på 1,6 grader når den viser 37,6. Men for en som har en kroppstemperatur på 37 så er det bare 0,6 grad økning. Det blir liksom litt feil å ta utgangspunkt i at alle pasienter har samme kroppstemperatur.

Da jeg tok temperaturen på legevakten en gang viste den 36, han som tok den spurte om jeg frøs. Det er jo bare sånn min kropp er da.

Anonymkode: 752a8...a97

I følge flere leger jeg har spurt, så er det ikke feber når jeg har 37,6, selv om jeg til vanlig har 35,9.

Anonymkode: d4bd4...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I følge flere leger jeg har spurt, så er det ikke feber når jeg har 37,6, selv om jeg til vanlig har 35,9.

Anonymkode: d4bd4...775

Men hvis din temperatur stiger med 2,7 grader..?? 

Anonymkode: 752a8...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet ikke jeg. Men med stigning av kroppstemperatur tenker jeg da på at det er en årsak. Så når den stiger 1 grad, er det en årsak. Om den stiger 2 grader er det litt mer alvorlig. Men når man sier "jeg har 38,1 i feber", blir jo det sett på som veldig lite.

Men min kropp har da gått fra 36-38,1. Andres kropp har bare steget én grad. Så hvordan vurderer legene det da?

Anonymkode: 752a8...a97

Tror ikke det regnes som feber før det er 38, uansett hva man har vanligvis

Anonymkode: 0b65e...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...