Gå til innhold

Knapt spist siden lørdag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk siden lørdag å flere dager med feber. Nå er jeg på bedringens vei men jeg har knapt spist noe siden lørdag så er konstant kvalm. Mye mat blir jeg kvalm bare jeg kjenner lukten av det. Idag prøvde jeg å spise noen druer men etter 2 bare to druer så blir jeg så kvalm at jeg holder på å kaste opp! Hvordan snu dette? Ikke rart jeg er slapp og trøtt når jeg ikke klarer å få i meg mat. Å tips til mat som er lett å spise? Yogurt klarer jeg ikke tanken på engang.

Anonymkode: 7568c...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salte kjeks synes jeg er best når jeg er kvalm. Hvis du har bilsyketabletter i hus, så kan du ta det mot kvalmen

Anonymkode: 49f16...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ristet brød med sukker på har blitt en gjenganger etter sykdom her i huset, lett å spise, lett fordøyelig. 

Ellers er salt potetgull og salte kjeks enkelt å spise. 

Få i deg litt sukker i drikken også, får du opp blodsukkeret et det lettere å spise, eplejuice, smoothie eller cola. 

Anonymkode: 67c5d...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å få i deg drikke? F.eks. Oboy, Biola, smoothie, cola? Du trenger helt klart væske med energi. Synes du skal kjøpe deg Idoform og tvinge deg selv til å spise, om det så er skiver uten pålegg. Sjokokuler med melk kan du også prøve. 

Du er nødt til å snu det ved å tvinge i deg mat. Spyr du så spyr du. Det er utrolig ubehagelig å spy, men prøv å tenk at det bare er spy.

Anonymkode: 1028b...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Salte kjeks skal jeg prøve :)

Anonymkode: 7568c...956

Salinas synes jeg er best, de er tynnere og ikke så tørre som mange andre salte kjeks. Sætre snackers er og ganske bra. Et tips for å ikke bli så kvalm når du drikker, er å drikke med sugerør. Ristet brød kan og smake litt godt. God bedring :)

Anonymkode: 49f16...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mye vann for blir kvalm av den søte smaken til juice og cola,jeg som til vanlig er glad i begge deler.

Anonymkode: 7568c...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Drikker mye vann for blir kvalm av den søte smaken til juice og cola,jeg som til vanlig er glad i begge deler.

Anonymkode: 7568c...956

Men, det er ikke noe energi i vann. Du trenger drikke med energi. Hva med H-melk?

Anonymkode: 1028b...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drikker mye vann for blir kvalm av den søte smaken til juice og cola,jeg som til vanlig er glad i begge deler.

Anonymkode: 7568c...956

Hva med rett i koppen supper?

Anonymkode: 49f16...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med rett i koppen supper?

Anonymkode: 49f16...738

Det kan jeg prøve,har faktisk en i skapet

Anonymkode: 7568c...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bland Farris og eplejuice, da får du i deg sukker og salt og begge deler er viktig og hjelper deg å bli mindre kvalm. 

Anonymkode: 81c06...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bland Farris og eplejuice, da får du i deg sukker og salt og begge deler er viktig og hjelper deg å bli mindre kvalm. 

Anonymkode: 81c06...ed7

Takk for tipset :)

Anonymkode: 7568c...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gravid, da? Uansett, få i deg litt salt og litt søtt og start forsiktig. Og lykke til og god bedring! Ikke la det gå lenge til uten å kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå melkeprodukter. Det er ikke greit når man er kvalm etter min erfaring.

Juice og smoothie kan fort bli veldig intenst på så tom mage. Anbefaler heller å starte ut med tynn saft. (Med sukker). Og så noe salt som kan spises i små biter. Potetgull, knekkebrødbiter, saltkjeks osv. 

Anonymkode: 88adc...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei er ikke gravid.

Tror jeg snart må kontakte lege for forsatt så kvalm at jeg knapt får i meg noe mat. 

Anonymkode: 7568c...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe nei er ikke gravid.

Tror jeg snart må kontakte lege for forsatt så kvalm at jeg knapt får i meg noe mat. 

Anonymkode: 7568c...956

Det må du. Nå har det gått for lang tid. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...