Gå til innhold

Jeg føler jeg er så mye syk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I desember ifjor fikk jeg bronkitt. Hostet i 14 dager. I påska ble jeg kjempe forkjølet og var helt ødelagt av høy feber osv. I august fikk jeg lungebetennelse, og nå begynner jeg å føle meg dårlig igjen! 

Kan man gjøre noe for å unngå å bli så mye syk? Jeg hater det! Jeg har ikke vitaminmangel etc. Og jeg har en sunn livsstil, ikke røyking osv. Jobber på kontor så er heller ikke ute blant masse folk.

Har presset meg på jobb så har ikke mer enn et par dager fravær, med unntak av da jeg fikk lungebetennelsen og etter en halv dag på jobb var nødt til å få sykmelding en uke

Anonymkode: da258...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis blir du fortere frisk hvis du holder senga i stedet for å presse seg på jobb. 

Anonymkode: e3de0...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så kjedelig! Når jeg blir syk så kommer gjerne «alt» på en gang. Hvis ikke så blir jeg ferdig med det ene så kommer det andre. Tror ikke det er noe galt med deg, ts. Noen ganger så er det bare sånn at en «ulykke» sjelden kommer alene, men anbefaler deg å ta influensavaksina hvertfall🙈 Stor klem og god bedrings ønsker sendes til deg. Forferdelig å være syk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mye ute i hverdagen, utenom inn og ut av en bil? På jobb har vi diskutert dette endel og noen av de som er ut nesten bare iforhold til inn og ut av bil er mer syke enn de som er mer ute hver dag, altså lengre perioder hver gang. De som var mye syke prøvde i ett halvt år å være ute hver dag, mer enn de var før og de har blitt mindre syke. De har fått litt mer vondt i halsen, litt snufsete osv, men ikke slik syke som de var. Bare sånn nesten syke. Om det er noe i dette eller tilfeldig aner jeg ikke, men jeg har en følelse av at det er det. For går du inn og ut av bilen bare så kler du deg ikke nok alltid, varmeforskjellen blir ofte for stor på kort tid, jeg tror også at kroppen trenger å være ute i ulike tempraturerer og værforhold for at den skal klare å regulere seg. Det å trene inne på ett treningssenter gir en annen aktivitet enn du får når du er ute, om du bar er ute med ungene, måker, raker eller går deg en tur så er du i aktivitet og du gir kroppen noe annet enn du kan gi den inne. 

Jeg hadde en periode der jeg fikk alt og ingenting, da hadde jeg rastraskt ned i vekt og var fysisk og psykisk sliten så vil nok tro kroppen ikke orket å kjempe imot. Nå er jeg tilbake og har ikke vært syk. Jeg har hatt litt vondt i halsen, litt snufsete, men ikke noe mer enn det og det kan jeg ikke kalle å være syk når jeg bare snufser noen dager eller tar en repsils og dagengår helt greit. 

Anonymkode: 0a97f...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du mye ute i hverdagen, utenom inn og ut av en bil? På jobb har vi diskutert dette endel og noen av de som er ut nesten bare iforhold til inn og ut av bil er mer syke enn de som er mer ute hver dag, altså lengre perioder hver gang. De som var mye syke prøvde i ett halvt år å være ute hver dag, mer enn de var før og de har blitt mindre syke. De har fått litt mer vondt i halsen, litt snufsete osv, men ikke slik syke som de var. Bare sånn nesten syke. Om det er noe i dette eller tilfeldig aner jeg ikke, men jeg har en følelse av at det er det. For går du inn og ut av bilen bare så kler du deg ikke nok alltid, varmeforskjellen blir ofte for stor på kort tid, jeg tror også at kroppen trenger å være ute i ulike tempraturerer og værforhold for at den skal klare å regulere seg. Det å trene inne på ett treningssenter gir en annen aktivitet enn du får når du er ute, om du bar er ute med ungene, måker, raker eller går deg en tur så er du i aktivitet og du gir kroppen noe annet enn du kan gi den inne. 

Jeg hadde en periode der jeg fikk alt og ingenting, da hadde jeg rastraskt ned i vekt og var fysisk og psykisk sliten så vil nok tro kroppen ikke orket å kjempe imot. Nå er jeg tilbake og har ikke vært syk. Jeg har hatt litt vondt i halsen, litt snufsete, men ikke noe mer enn det og det kan jeg ikke kalle å være syk når jeg bare snufser noen dager eller tar en repsils og dagengår helt greit. 

Anonymkode: 0a97f...c92

Jeg jobbet i barnehage og var ute hver eneste dag, i tillegg til at jeg gikk opptil 1 time nesten hver dag, likevel så jeg hadde flere ganger lungebetennelse, halsbetennelse, omgangsyken, ofte feber og hanglet, og var veldig ofte forkjølet. Nå jobber jeg ikke pga kronisk sykdom, så jeg er mye inne og er jeg ute så er det stort sett inn og ut av bilen, er mye inaktiv, men er aldri syk lenger (utenom sykdommen min). Så min erfaring er helt motsatt av din.

Anonymkode: 71bd0...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten aldri syk. Jeg er en «innesitter», men er aktiv inne da. Sitter sjelden stille. Gode gener kanskje? Barna er heller nesten aldri syke. Tor vi har 2-3 dager per år i snitt hvor vi er så syke at vi må holde oss hjemme. Sist vi var syke er for snart to år siden. Da lå vi alle med infuensa i noen dager.

Anonymkode: 7fd64...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...