Gå til innhold

Jeg synes det er ubehagelig at noen gir til noen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et søskenbarn av meg har i alle år gitt gave til mitt søskens barn, ikke til mine barn. Jeg synes det er SÅ ubehagelig på julaften, at "de" gavene skal pakkes opp. 

Ikke at jeg bryr meg sånn sett, jeg har slutta å gi til hennes barn og, men jeg er redd for at noen skal si noe på det, eller kommentere noe på det, eller på en måte legge merke til at mine barn ikke får...

Anonymkode: 01170...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er relasjonen ellers? Hvis ditt søskens barn har mer kontakt med tremenningene sine enn dine barn har, trenger dere ikke gjøre mer ut av det enn at de kjenner hverandre bedre og derfor gir gaver til hverandre.

Hvis relasjonen ellers er lik, blir det jo litt mer tydelig forskjellsbehandling, men ungene får kanskje foreløpig nok gaver til ikke å legge så nøye merke til det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn selv, og våre barn har vi alltid nok med egne gaver, har aldri hatt tid eller ork å passe på hva mine søsken eller søskenebarn for øvrig har fått og fra hvem. Hvorfor tror du de legger merke til det? 

Anonymkode: c6fbc...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har mye kontakt med hverandre, så er det jo bare naturlig. Hvis ikke, så er det litt rart ja...

Anonymkode: 3a451...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men... Du gir jo ikke til hennes barn? Da er det naturlig at dine ikke får. 

I søskenflokken vår har en bestemt at voksne ikke skal gi til hverandre, men vi andre har avtaler oss i mellom. 

På julaften får man ikke med seg alt av hva som gis av hvem. Det går nok helt fint 😊

Anonymkode: 7e6d1...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

Eeehhh... snakke sammen?

Ja, for alt kan liksom bare snakkes om og løses. Analt er bare en prat unna. Eeehhh... du er så dum, du! Herregud🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 53281...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

Eeehhh... snakke sammen?

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for alt kan liksom bare snakkes om og løses. Analt er bare en prat unna. Eeehhh... du er så dum, du! Herregud🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 53281...47a

* Alt 

Anonymkode: 53281...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for alt kan liksom bare snakkes om og løses. Analt er bare en prat unna. Eeehhh... du er så dum, du! Herregud🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 53281...47a

Ja, alt kan faktisk snakkes om. Jeg ser ikke problemet med å ta dette opp? 🤷‍♀️

Anonymkode: 74869...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et søskenbarn av meg har i alle år gitt gave til mitt søskens barn, ikke til mine barn. Jeg synes det er SÅ ubehagelig på julaften, at "de" gavene skal pakkes opp. 

Ikke at jeg bryr meg sånn sett, jeg har slutta å gi til hennes barn og, men jeg er redd for at noen skal si noe på det, eller kommentere noe på det, eller på en måte legge merke til at mine barn ikke får...

Anonymkode: 01170...d8b

Hvorfor skal noen bry seg om det? Hvis du ikke gir til hennes barn, hvorfor skal hun gi til dine barn? Søskebarnet mitt gir gave til søsteren min, mens vi gir ikke til hverandre. Årsaken til det er at de er venner og vi er bare bekjente søskenbarn.

Anonymkode: e8f00...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såfremt ikke dette søskenbarnet feirer julaften med dere så syns jeg ikke dette er noe å bry seg om. Hvem en gir gave til avhenger også av hvor mye og god kontakt en har. Selv i familier varierer dette og når det er så langt ut i slekta, syns jeg ikke dett er noe unormalt eller noe du skal henge deg opp i. Hadde det vært nærere hadde det vært litt anderledes, men det er en annen sak. Jeg fikk aldri bursdagsgave av min tante og onkel, min søster gjorde det. Jeg tenkte ikke over det før min mor sa det når jeg var tenåring. Hun syns det var vanskelig når de glemte meg, men alltid husket min søster. Min søster har bursdag noen dager før jul så hun er enklere å huske på en meg som har bursdag uten noen merkedager i nærheten. Jeg brydde meg ikke før og jeg bryr meg ikke enda. Jeg får nok av andre gaver, så bryr meg ikke. 

Så om du gjør ungene oppmerkesomme på dette, kan det bli ett sårt tema. Jeg vil ikke tro de bryr seg ellers om dere ikke har ett nært forhold. 

Anonymkode: 8a51b...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...