Gå til innhold

Er din 12-13 åring distre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror nesten med sikkerhet at jeg kan ta på meg tittelen som mamma til verdens mest distre 7. klassing. Gutt, vet ikke om det gjør det verre.... vet ikke hvor jeg skal begynne en gang...eller hvilke kamper jeg gidder å ta med han. Jeg velger noen, eks. mobilfritt når vi spiser, etter at han har lagt seg, når vi ser på noe på TV sammen eller hvis vi en sjelden gang får han med på søndagstur. Ellers er blikket festet i mobilen og "resten av dagen" bortsett fra selvsagt skole og fotballtrening.

Når han sitter med mobilen kan jeg spørre om alt...får svar..uten at han aner hva han egentlig har svart på. Jeg tar noen kamper, men for husfredens skyld tar jeg ikke alle.

Hvordan er det hos dere? Er deres 12-13 åring for eksempel opptatt av mobilen? Heldigvis går min på fotball 3 ganger pr uke og er flink sånn sett til å komme seg ut med venner på sykkel...men.....

Anonymkode: affb1...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig vanlig at de er helt i sin egen verden, svare ja og ha i hytt og pine og ikke får med seg noen ting. Du ber de gå å hente noe og når de kommer frem har de glemt hva de skulle hente osv. Det er mye som skjer i kropp og sinn, og som de sier er hjernen under ombygging, fra barn til voksen. 

Når det kommer til å ha hodet i mobilen er det en helt annen sak og der kan du fint sette grenser. Det har jeg også. Jeg har en jente på 12 år, og gutter på 15 og 18 år. Vi kjører skjermfrie måltider og de må legge de vekk når vi snakker sammen. De er avhengig av mobilen, men de må lære folkeskikk. De må lære at det er noe annet å svare på en melding og å spille eller se youtube.

Anonymkode: de368...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...