Gå til innhold

Hvordan vite, Ang dårlig ånde


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff jeg trur jeg har dårlig ånde. Hvordan bli kvitt ånden ? Uten å gjøre drastiske ting 
 

jeg er frisk og rask. Variert kosthold. 
pusser tenner morgen og kveld, tanntråd blir brukt og jeg skyller med flux. Tannlegen jeg bruker sier også tannpuss er bra. Pusser tungen også.. 
 

men ofte er det noen som spør om noen har prompa, fordi det lukter promp. Ofte etter jeg har sagt noe... 😞 

i det siste har det skjedd mange ganger, og det er «tilfeldig» og ulike mennesker. Det er meget ubehagelig 😞 

jeg har ikke store mandler og jeg dytter ofte borti mandlene for å få vekk de hvite stink-bombene. Hender det er noen men jeg gjør det nesten hver dag så det ikke skal bli store klumper.... 😞 (Dytter ned finger for å få det til bedre... er neeeesten sikker på at det ikke skjuler seg no der).. 

hva skal jeg gjøre?
Holder meg unna sosiale ting pga dette 😞 ønsker meg så mye å slippe dårlig ånde, føler jeg jobber mye for å slippe det. Urettferdig ;(

 

ps. Det er så flaut også 😔

 

Anonymkode: c0d39...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde slike mandelstener i mange år. Forsvant da jeg kuttet ut melk og hvetemel. Spesielt melk er ille for min del.

Anonymkode: 69dff...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mandelsteiner ( hvite klumper som ligger i hulrom ved mandlene) - hjelper det ikke å  dytte på de. Prøv heller å «plukk « de ut. Mandelsteiner lukter noe heeeelt forferdelig !!!!!! Det hjelper ikke med tannpuss etc. Spør evnt en tannpleier / lege om hn kan fjerne de om du har det. 
 

Anonymkode: dd05a...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har mandelsteiner ( hvite klumper som ligger i hulrom ved mandlene) - hjelper det ikke å  dytte på de. Prøv heller å «plukk « de ut. Mandelsteiner lukter noe heeeelt forferdelig !!!!!! Det hjelper ikke med tannpuss etc. Spør evnt en tannpleier / lege om hn kan fjerne de om du har det. 
 

Anonymkode: dd05a...2a0

Men gjør tannleger det da? 

Anonymkode: c0d39...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt om det nå og ble litt usikker... 
Jeg sliter litt med det samme , men har vært fin en stund nå. Tannlegen tittet etter mandelsteiner hos meg for et år siden( følte selv jeg hadde ). Hun sa hun ikke så noen. Men jeg trodde hun hadde tenkt til å fjerne de, om hun fant 😉 Ikke sikker!

Men hun bad meg skylle med fluor med aloe vera ( på apoteket ) og bruke det merke som er mot dårlig ånde som finnes i tyggis , tannkrem etc. Følte faktisk det hjalp

Anonymkode: dd05a...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste litt om det nå og ble litt usikker... 
Jeg sliter litt med det samme , men har vært fin en stund nå. Tannlegen tittet etter mandelsteiner hos meg for et år siden( følte selv jeg hadde ). Hun sa hun ikke så noen. Men jeg trodde hun hadde tenkt til å fjerne de, om hun fant 😉 Ikke sikker!

Men hun bad meg skylle med fluor med aloe vera ( på apoteket ) og bruke det merke som er mot dårlig ånde som finnes i tyggis , tannkrem etc. Følte faktisk det hjalp

Anonymkode: dd05a...2a0

Jeg har slitt med det i tiår, de finner ingenting galt.  Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 211d3...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjerning av mandlene kirurgisk. Eneste som hjelper, snakker av erfaring. Lang ventetid på opprasjon, en uke sengeliggende med smertestillende og flytende kost. Men problemet borte for alltid. Verdt det!! 
 

Anonymkode: 99db1...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff jeg trur jeg har dårlig ånde. Hvordan bli kvitt ånden ? Uten å gjøre drastiske ting 
 

jeg er frisk og rask. Variert kosthold. 
pusser tenner morgen og kveld, tanntråd blir brukt og jeg skyller med flux. Tannlegen jeg bruker sier også tannpuss er bra. Pusser tungen også.. 
 

men ofte er det noen som spør om noen har prompa, fordi det lukter promp. Ofte etter jeg har sagt noe... 😞 

i det siste har det skjedd mange ganger, og det er «tilfeldig» og ulike mennesker. Det er meget ubehagelig 😞 

jeg har ikke store mandler og jeg dytter ofte borti mandlene for å få vekk de hvite stink-bombene. Hender det er noen men jeg gjør det nesten hver dag så det ikke skal bli store klumper.... 😞 (Dytter ned finger for å få det til bedre... er neeeesten sikker på at det ikke skjuler seg no der).. 

hva skal jeg gjøre?
Holder meg unna sosiale ting pga dette 😞 ønsker meg så mye å slippe dårlig ånde, føler jeg jobber mye for å slippe det. Urettferdig ;(

 

ps. Det er så flaut også 😔

 

Anonymkode: c0d39...371

Sånne mandelsteinee lukter ille. Jeg fjernet mandlene og ble kvitt problemet.

Anonymkode: 96289...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fjernet mandlene kirurgisk, etter mye halsbetennelser. Aldri hatt det siden. Var 3 uker sykemeldt. Smertestillende og flytende føde i 2 uker, men glad jeg gjorde det.

Anonymkode: 56be9...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man fjernet mandlene pga dårlig ånde ? 
trodde man ikke fikk operasjon hvis ikke mandlene var store noe mine ikke er.

Anonymkode: c0d39...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...