Gå til innhold

Itslearning. Finnes det en enkel oversikt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke itslearning..

Jeg er klar over at dette skal være en oversiktlig og enkel løsning og håper noen vil hjelpe meg.

Min sønn har mistet totalt oversikt og i kveld har jeg vært inne og forsøkt å se om jeg kan klare å samle ned det han må gjøre, hvilke prøver som venter osv.

Det var endel undermapper. Endel av de kom vi ikke innpå da det stod at vi måtte spørre om å få tilgang til.. Disse kan kanskje bare åpnes på skolen?

Når jeg går inn på hvert fag, var det bare to steder jeg fant oppgaver som skulle utføres.

På de andre fagene stod det: Ingen planer.

Er det da sikkert at jeg har fått med meg det som skal gjøres?

 

Anonymkode: bc9dc...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at alle oppgaver legges i itl? 

Jeg er sjeleglad for at vi har gått over til Teams. It's Learning er håpløst. 

Anonymkode: 93ceb...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It’s learning har aldri vært oversiktlig. Det ser helt likt ut som da vi brukte det på høgskolen i 2003,2004. Bare gi opp!😅

Anonymkode: f89b1...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Problemet er at jeg bare er nødt å forsøke å sette meg inn i itslearning. Har en sønn med store lærevansker som nå er på vei til å gi opp skolen. Han har gått i tilpasset gruppe på grunnskolen, der har ting vært spesielt oversiktlig, nå er det videregående og forsøk på å klare et ordinert løp..

Men som sagt er dette vanskelig, spesielt det å skaffe oversikt.. 

Hi

 

Anonymkode: bc9dc...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's learning er håpløs. Umulig å få forklart deg noe. Vår kommune har gått over til Skooler. Mye mer oversiktlig.

Anonymkode: 72c8f...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk, vi sliter med det samme. I tillegg til et den er uoversiktlig, avregistrerer den heller ikke alle oppgaver som lest eller innlevert! 

 

Anonymkode: 59f04...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke forstå at itslearning blir brukt når så mange er av samme oppfatning som meg, at den er tungvint og uoversiktlig..

For å bestå skolen så er det jo avgjørende at skolearbeid blir gjort. 

For de som sliter på skolen så vil jo itslearning kunne ha medvirkende årsak til at en slutter på skolen og havner i nav-systemet.

Det blir jo brukt mye ressurser på å unngå at en dropper ut av skolen. Nytt dette året er at «spesial-klasser» er lagt ned, iallfall her vi bor, og utdanning må skje i ordinært løp. 

Jeg personlig tror mye dropout kunne vært unngått med et mer oversiktlig opplegg enn itslearning.

Veldig takknemlig for alle svar, og litt lettet over at det ikke bare er vi som sliter med programmet.

Hi

 

Anonymkode: bc9dc...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater hater hater itslearning helt intenst faktisk! Forstår virkelig ikke hvorfor det er foretrukket plattform!!

Anonymkode: ff0e7...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på i koret her: Itslearning er rotete og uoversiktlig og vanskelig. 

(Jeg syntes Fronter var rotete og vanskelig da vi måtte forholde oss til det, men etter at skolen gikk over til Itslearning savner jeg Fronter intenst. Hadde aldri trodd at det kom til å skje.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be lærer om å lære deg hvordan du skal bruke dette, slik at du er rustet til å hjelpe ditt barn hjemme når det ikke skjønner dette. Jeg har hatt to barn som har brukt dette, jeg ga opp fort siden lillesøster skjønt dette uten å ha brukt det før når storesøster spurte om hjelp. Storesøster er som meg som trenger å få ting inn med spiseskje, mens lillesøster kan slikt uten å ha sett det før. Lillesøster gikk i barnehagen når hun lærte storesøster dette. Da lillesøster begynte på skolen lærte de oss dette på ett foreldremøte og læreren ba oss siifra om vi måtte ha mer hjelp. Noen skjønte dette enkelt, andre ikke så de ville heller bruke litt tid på å hjelpe oss slik at vi enkelt kunne hjelpe ungene hjemme. Jeg gadd ikke lære meg dette, da lillesøster ordnet dette hjemme. (Faren deres er utdannet innen it og underviser i dette, de gidder ikke be om hjelp der for lillesøster kan alt og kan hun det ikke så tar det ikke lang tid før hun kan det. Og det er skikkelig nederlag å spørre pappa om hjelp. Han bor ikke med oss)

har du ett barn med lærevansker er det viktig du kan dette, slik at du kan hjelpe han. Det kan også hjelpe han at han ser du ber om hjelp til å lære deg dette, lærer deg det og kan lære han det videre. 

Anonymkode: 0caa4...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...