Gå til innhold

Noen med vg+? Artikkel om anti-depp-dietten.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er også med fisk og kjøtt.

Anonymkode: b4668...fc1

OK, takk 👌🏻

Anonymkode: c204b...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare clickbait.

" Den andre gruppen fikk i tillegg kostholdsråd og oppfølging av en klinisk ernæringsfysiolog syv ganger. Denne gruppen spiste middelhavsinspirert kost, med mer grønnsaker, frukt, fullkorn, belgfrukter, fisk, olivenolje og nøtter, og mindre usunn mat som godteri, hurtigmat, prosessert kjøtt og sukkerdrikke." ...og dem gikk det best med.

Men artikkelen sier ikkeno om at studien har tatt høyde for at enhver deprimert vil ha positivt utbytte av å få i seg mat, holde rutiner og ha tett oppfølging av noen - samme om vedkommende er ernæringsfysiolog.

Summa summarum: Det er bra for deg å spise sunt. Det er slett ikke bevist at det er kostholdet som kommer først i sammenhengen "de som spiser sunn mat har det bedre", og det er absolutt ingen mirakelkur.

Anonymkode: 52882...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer meg at "laks" er byttet ut med "villaks" i teksten.
Søren meg på overtid at den distinksjonen gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, gale damen skrev:

Jeg noterer meg at "laks" er byttet ut med "villaks" i teksten.
Søren meg på overtid at den distinksjonen gjøres.

Eller med andre ord, "laks" er byttet ut med "ingenting".

Villaks finnes ikke i kommersiell handel. Den må du ut og fiske selv, med fiskekort, i Målselva, Tana eller lignende. Så det inngår ikke som noen stor del av noe som helst kosthold.

Anonymkode: 2b4a4...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller med andre ord, "laks" er byttet ut med "ingenting".

Villaks finnes ikke i kommersiell handel. Den må du ut og fiske selv, med fiskekort, i Målselva, Tana eller lignende. Så det inngår ikke som noen stor del av noe som helst kosthold.

Anonymkode: 2b4a4...3e7

Om du får tak i det eller ikke er jo en helt annen diskusjon. Ingen laks er bedre enn giftig laks.

Ja, du må ha kort for å fiske, eller eie et vald. At du mener at det ikke er en stor del av noens kosthold vet jeg ikke helt hva jeg skal svare på. I motsetning til deg, så snakker ikke jeg for alle andre.

Heldigvis utgjør ikke laks (som ikke er villaks) en stor del av veldig mange menneskers kosthold.

Vi bor i Oslo, og fisker likevel laks når det lar seg gjøre. En stor del av kostholdet er det ikke, og det bør det heller ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...