Gå til innhold

Fikk ikke på meg Kari Traa xxl jakke..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er de virkelig så små i strl?  Ble  litt satt ut.

endte med å kjøpe jakke i strl 40 på Match. 

Ja jeg er ikke av de tynneste men er ikke fet heller. 

 

Anonymkode: 7bb46...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er small, men må alltid ha large i Kari Traa for at det ikke skal være pølseskinn 😜

Anonymkode: 45259...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Traa er ufattelig liten i størrelsen, skikkelig fat-shaming-merke. Fatter ikke at de ikke gjør noe med det, det er utrolig dårlig publisitet.

Anonymkode: daca3...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med trenings-bhene er små i størrelsen. man skulle jo tro at 80 c er 80 c, i og med at vi snakker om cm, men jeg fikk ikke på meg Kari Traa trenings-bh i min størrelse. Puppene gikk rett og slett ikke inn i skålene. Tror de produserer etter en tabell tilpasset små 13-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Til og med trenings-bhene er små i størrelsen. man skulle jo tro at 80 c er 80 c, i og med at vi snakker om cm, men jeg fikk ikke på meg Kari Traa trenings-bh i min størrelse. Puppene gikk rett og slett ikke inn i skålene. Tror de produserer etter en tabell tilpasset små 13-åringer.

Det er nok ikke så langt fra sannheten. 

Var innom ungdomsskolen sønnen min går på forrige dagen (utdanningsmesse, han går i 10.klasse) og sikkert 70% av jentene gikk jo i Kari Traa klær. 

Ingen andre steder det merket er så populært ;)

 

Anonymkode: 10fa2...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at L har passet meg godt når det gjelder noen plagg, men at noen er pølseskinn når det gjelder Kari Traa. Så om jeg bestiller fra nett er det som å tippe i lotto... 

Er ca 42-44 i andre klær

Anonymkode: 0f39a...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Klagde til de på Facebook en gang, men fikk til svar at de brukte standard størrelser (De glemte nok å legge til at de brukte standard størrelser fra Thailand). Unngår det merket.  

Anonymkode: 12805...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg langt unna merker som ikke kan bruke normale størrelser på klærne. Er nok Asia-størrelser dette.

Anonymkode: f424a...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig skuffende når Kari Traa selv liksom skal ha så fokus på at jenter kan og jenter får til.

Anonymkode: daca3...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har flere ulltrøyer i medium, og bruker medium/38 i andre merker.

Anonymkode: 5aa12...620

ull er stretchy

Anonymkode: 257a0...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

ull er stretchy

Anonymkode: 257a0...faa

Ja, men man merker fort om man har feil størrelse. De er like store som de andre trøyene mine. 

Anonymkode: 5aa12...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kvaliteten på den svindyre ulla er dritt i tillegg til ministørrelser!

Jeg har kjøpt mye ull, og går gjerne for rimelige varianter. Har null problem med "stikking" som noen snakker om,-så derfor er jeg nok heldig og kan det,- og kjøper gjerne settene på G-sport som på salg koster 299 overdel+underdel. Perfekt tykkelse til jogging på vinteren,- legger på et lag med kortermet ull og kortbukse ull de dager det er ekstra kaldt bare. Disse "billigsettene" har vart MYYYE lenger enn de plagg av ull fra Kari Traa jeg har. De rimelig mister nok fasong litt kjappere, men har jo alltid noe over som holder det "på plass",- mens Kari Traa sine varer blir det jo hull på etter få vask. Flere ganger opplevd at sømmene åpner seg også, de har vært for grådige på stoffmengden der. Bruker milo og hånd-/fin-/ullvaskprogram, samme på all ulla, dyr eller billig. Vasker det rett etter trening så blir gjerne vasket flere gang i uka. Mulig Kari Traa er beregnet for å vise seg frem og bruke som "Hovedplagg" og ikke som lag1/undertøy til bruk på tur og på trening.....Ikke vet jeg, men for den prisen FORVENTER jeg at jeg skal kunne bruke settet i 3 år uten at det skal være betydelig/synlig slitasje, til tross for i snitt (har jo to-tre sett jeg varierer mellom) bruk og vask ca tre ganger i uka fra september til april.... Billigulla bruker jeg lett tre år, men da begynner det å synge på siste verset og blir veldig tynt i stoffet (men ikke hull, bare jevnt over tynnslitt).

Anonymkode: f49b1...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så Kari Traa kan'ke bruke klær fra sitt eget merke? *Litt artig* 

For øvrig bifaller jeg fullt og helt ullsett til 300 kroner. Hva er vitsen med merkeklær UNDER andre klær a? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, prebs skrev:

Så Kari Traa kan'ke bruke klær fra sitt eget merke? *Litt artig* 

For øvrig bifaller jeg fullt og helt ullsett til 300 kroner. Hva er vitsen med merkeklær UNDER andre klær a? 

Nei, nei, nei! 

Du skal jo bare ha på deg ullsettet fra Kari Traa uten noe annet over, på en hyttetur til Trysil o.l. :P

Anonymkode: ee312...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene settet fra kari Traa har jeg hatt lengre enn sønnen min på 5 har levd. Brukes MYE på vinteren. Bruker ull hver dag.. Toppen har fått et lite hull nå...

Så kvaliteten er god synes jeg. Og personlig liker jeg sprelske farger på undertøy, ull som truser 

Anonymkode: 31aaf...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og kvaliteten på den svindyre ulla er dritt i tillegg til ministørrelser!

Jeg har kjøpt mye ull, og går gjerne for rimelige varianter. Har null problem med "stikking" som noen snakker om,-så derfor er jeg nok heldig og kan det,- og kjøper gjerne settene på G-sport som på salg koster 299 overdel+underdel. Perfekt tykkelse til jogging på vinteren,- legger på et lag med kortermet ull og kortbukse ull de dager det er ekstra kaldt bare. Disse "billigsettene" har vart MYYYE lenger enn de plagg av ull fra Kari Traa jeg har. De rimelig mister nok fasong litt kjappere, men har jo alltid noe over som holder det "på plass",- mens Kari Traa sine varer blir det jo hull på etter få vask. Flere ganger opplevd at sømmene åpner seg også, de har vært for grådige på stoffmengden der. Bruker milo og hånd-/fin-/ullvaskprogram, samme på all ulla, dyr eller billig. Vasker det rett etter trening så blir gjerne vasket flere gang i uka. Mulig Kari Traa er beregnet for å vise seg frem og bruke som "Hovedplagg" og ikke som lag1/undertøy til bruk på tur og på trening.....Ikke vet jeg, men for den prisen FORVENTER jeg at jeg skal kunne bruke settet i 3 år uten at det skal være betydelig/synlig slitasje, til tross for i snitt (har jo to-tre sett jeg varierer mellom) bruk og vask ca tre ganger i uka fra september til april.... Billigulla bruker jeg lett tre år, men da begynner det å synge på siste verset og blir veldig tynt i stoffet (men ikke hull, bare jevnt over tynnslitt).

Anonymkode: f49b1...1a2

Jeg har en helt annen opplevelse. Jeg har to Kari Traa ullsett som er brukt mye, vasket mye og som er like fine og ingen hull etter seks års bruk.

Anonymkode: 9c991...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Traa er helt supre i str til ungdommer, eneste klærna som sitter skikkelig på ungene her i huset. Selv har jeg aldri passet inn i bare en str, jeg varierer etter hvordan plagg, hvordan stoff det er i osv så kan ha xxs i bukse og må opp i L i jakke. Bryr meg ikke om hvilke str det er, såfremt det passer på meg. Ungene mine skjønner ikke hvorfor jeg ikke bryr meg om slikt, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal bry meg om slikt. Såfremt jakka passer meg og ser fint ut på meg så bryr jeg meg ikke om den er XS eller L. Mulig jeg hadde brydd meg litt mer om jeg hadde vært en som hadde passet inn i en str uansett hva det var, men det har jeg aldri vært. Fikk kjeft av yngste barnet nå som hadde fått en genser i skapet sitt som faktisk var min, som jeg har arvet fra henne. Jeg la den i hennes skap av gammel vane, at den nå passet meg hadde jeg jo glemt. Str M fra WOW. På meg passer den som ett skudd, for henne så er den for kort på armen. 

Anonymkode: c2c7d...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide med en liten boikott? Vi kan jo bare droppe å kjøpe Kari TraA-klær til døtrene våre, og håpe at hun går konk.

Anonymkode: a7176...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at det ikke er omvendt da? Som i Sverige, der står L for Liten og S for Stor.

Anonymkode: 78694...b94

???

Anonymkode: 69c69...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...