Gå til innhold

Orker ikke mer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir sikkert hogget hode av her inne.

Men nå er alt bare vanskelig og angstfylt. Konflikter som har på gått i over 5 år. 

Dette går på helsaløs. Jeg vil at ting skal gjøres riktig ovenfor barna, og spurt flere instanser om råd. Men andre parten vil bare ikke gjøre som vi blir anbefalt. 

Nå orker jeg ikke mer. Vi kommer aldri til å samarbeide, eller bli enige. Og de gangene vi har blitt enig, går det få uker så er andre parten ikke enig likevel. Og alt må diskuteres og krangles om. Jeg er snart i knestående. Angsten setter seg i magen, og jeg vil ikke og orker ikke føle på dette mer. Og jeg føler at jeg ikke har noe valg, jeg føler jeg ikke har rett til å være sliten, lei og full av angst. Jeg MÅ bare bite tenna sammen og kjempe videre.

Men nå er det nok. All usikkerhet, krangling og dritt. Har bare lyst til å grave meg ned i senga og gråte. 

 

Anonymkode: 87887...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kommunen din familiesenter? Hvis ja, er det hjelp å få! Evn ring helsestasjonen og spørr! Du er ikke den første i en slik situasjon, og det er ikke merkelig at du er utslitt og trenger noe støtte nå!

Anonymkode: 20397...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har kommunen din familiesenter? Hvis ja, er det hjelp å få! Evn ring helsestasjonen og spørr! Du er ikke den første i en slik situasjon, og det er ikke merkelig at du er utslitt og trenger noe støtte nå!

Anonymkode: 20397...a37

Familiesenter? Som familievernkontoret? 

Har dessverre mistet troen på alle instanser. Man blir sittende å diskutere der også og ingen kan gripe inn og si at nå må dere følge det som blir anbefalt. 

Anonymkode: 87887...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor dere sammen?

Om dere ikke bor sammen, hvordan er samværsfordelingen?

Jeg tror barn i stor grad kan tåle at "Sånn er det hos mamma og sånn er det hos pappa. Vi vil begge deres beste, men vi er ikke helt enig i hvordan det er best å gjøre det, derfor blir det litt forskjellige regler." Det fungerer nok dårlig om dere f.eks har 50/50, men om ungene er mest hos deg og bare annenhver helg f.eks hos pappa så kan de vokse greit opp på det.

Anonymkode: 7717a...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bor dere sammen?

Om dere ikke bor sammen, hvordan er samværsfordelingen?

Jeg tror barn i stor grad kan tåle at "Sånn er det hos mamma og sånn er det hos pappa. Vi vil begge deres beste, men vi er ikke helt enig i hvordan det er best å gjøre det, derfor blir det litt forskjellige regler." Det fungerer nok dårlig om dere f.eks har 50/50, men om ungene er mest hos deg og bare annenhver helg f.eks hos pappa så kan de vokse greit opp på det.

Anonymkode: 7717a...675

Det er ikke sånt vi er uenig om. Vi bor ikke sammen. 

Jeg kan ikke gi mer info, da blir jeg gjenkjent av alle som kjenner meg og de som kjenner de jeg kjenner. 

Hadde det vært problemet, som du nevner, så hadde ting vært mye lettere. 

Anonymkode: 87887...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ikke bor sammen og dette har pågått i 5 år så begynner i alle fall barna å bli eldre og kan leve med 2 sett med regler. Er det slik at han lar en 6-åring kjøre bil, drikke alkohol osv så anmelder du han til politiet. Er det snakk om legge tider annenhver helg så drit i det. 

En siste mulighet er å flytte lenger unna. 

Anonymkode: f44bd...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden dere ikke bor sammen og dette har pågått i 5 år så begynner i alle fall barna å bli eldre og kan leve med 2 sett med regler. Er det slik at han lar en 6-åring kjøre bil, drikke alkohol osv så anmelder du han til politiet. Er det snakk om legge tider annenhver helg så drit i det. 

En siste mulighet er å flytte lenger unna. 

Anonymkode: f44bd...dca

Ja de blir eldre. 

Stor forskjellsbehandling på barna. Altså de 2 vi har sammen. Såpass kan jeg si. Behovene til barna blir ikke ivaretatt. Altså det psykiske. 

Anonymkode: 87887...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja de blir eldre. 

Stor forskjellsbehandling på barna. Altså de 2 vi har sammen. Såpass kan jeg si. Behovene til barna blir ikke ivaretatt. Altså det psykiske. 

Anonymkode: 87887...151

Viser lite forståelse og lite selvinnsikt. Viktigere å få alt på sine premisser enn å gjøre ting riktig. 

Anonymkode: 87887...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familiesenter? Som familievernkontoret? 

Har dessverre mistet troen på alle instanser. Man blir sittende å diskutere der også og ingen kan gripe inn og si at nå må dere følge det som blir anbefalt. 

Anonymkode: 87887...151

Nei. Her er familiesenteret i tillegg til fvk og helsestasjon. Det er forskjellige tilbud til foreldre og barn som går videre enn de andre. Jeg har fått god hjelp der etter en veldig vanskelig skilsmisse med MYE problemer i samarbeidet i etterkant. 

Anonymkode: 20397...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Her er familiesenteret i tillegg til fvk og helsestasjon. Det er forskjellige tilbud til foreldre og barn som går videre enn de andre. Jeg har fått god hjelp der etter en veldig vanskelig skilsmisse med MYE problemer i samarbeidet i etterkant. 

Anonymkode: 20397...a37

Hm. Hva kan de hjelpe med som ikke fvk kan? Ikke hørt noe om dette før. Vil gjerne ha info. 😊

Anonymkode: 87887...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hm. Hva kan de hjelpe med som ikke fvk kan? Ikke hørt noe om dette før. Vil gjerne ha info. 😊

Anonymkode: 87887...151

De har forskjellige kurser, veiledning, samtaler og sikkert flere funksjoner jeg ikke har fått med meg. Jeg har fått mye hjelp og veiledning der. Bl a tilbud om å ha veilederen med på møter med andre instanser (fvk, skole osv) om jeg følte behov for det. Jeg ante ikke de fantes før helsestasjonen skjønte at ting ikke fungerte rundt barna. Da fikk jeg tilbud om kontakt med familiesenteret og det har vært gull!

Jeg tror ikke det finnes i alle kommuner, men det går an å høre med helsestasjonen om hvilke muligheter som finnes.

Anonymkode: 20397...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...