Gå til innhold

GALLEsmerter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. har gallesmerter. Allergisk mot ibux o.l. Reagerer litt på paracet. Lang historie.

Bør jeg dra på legevakt tidlig for å få noe der ???

Anonymkode: c9af3...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk også voltaren. Men endte som regel opp på legevakta for å få sprøyter...

Anonymkode: 58690...9e3

Det gjorde jeg også en gang. Hadde da betennelse i bukspyttkjertelen 

Anonymkode: 93341...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paracet og ibux i vanlig pilleform kan gjøre vondt verre. Var innom flere leger som først ga meg voltaren tabletter, og senere 50 mg voltaren stikkpiller. Dette hjalp dårlig, så endte opp på legevakta der jeg fikk en sprøyte voltaren og en med morfin. Veldig effektivt! 

Men det jeg egentlig skulle frem til var at legen der skrev ut 100 mg voltaren stikkpiller, og endelig fikk jeg noe som funker ved de fleste anfall om jeg tar en når jeg kjenner antydning. I tillegg fikk jeg Ketogan (morfin) stikkpiller til de verste tilfellene. Disse tar jeg kun om jeg er helt pukka nødt, for da er jeg ute av funksjon ganske lenge etterpå (men det er man jo forsåvidt uansett under et kraftig anfall).

Så dropp pillene og få tak i stikkpiller er mitt tips 😊

Anonymkode: ce540...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Paracet og ibux i vanlig pilleform kan gjøre vondt verre. Var innom flere leger som først ga meg voltaren tabletter, og senere 50 mg voltaren stikkpiller. Dette hjalp dårlig, så endte opp på legevakta der jeg fikk en sprøyte voltaren og en med morfin. Veldig effektivt! 

Men det jeg egentlig skulle frem til var at legen der skrev ut 100 mg voltaren stikkpiller, og endelig fikk jeg noe som funker ved de fleste anfall om jeg tar en når jeg kjenner antydning. I tillegg fikk jeg Ketogan (morfin) stikkpiller til de verste tilfellene. Disse tar jeg kun om jeg er helt pukka nødt, for da er jeg ute av funksjon ganske lenge etterpå (men det er man jo forsåvidt uansett under et kraftig anfall).

Så dropp pillene og få tak i stikkpiller er mitt tips 😊

Anonymkode: ce540...474

Hvorfor kan paracet gjøre vondt verre? 

 

Anonymkode: 21cda...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan paracet gjøre vondt verre? 

 

Anonymkode: 21cda...c4e

Har ikke vett på det, og var dessverre ikke helt med på alt legen sa da jeg nettopp hadde fått morfin, men mener det var et eller annet med at tabletter kan skape sammentrekninger i galleblæra (eller en annen plass i systemet) og dermed gjøre smertene verre. Så det er ikke paraceten i seg selv. Uansett så har vel ikke paracet så veldig god virkning på den typen smerte. https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/mage-og-tarm/gallestein

Anonymkode: ce540...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...