Jump to content
Anonym bruker

GALLEsmerter

Recommended Posts

Anonym bruker

Hei. har gallesmerter. Allergisk mot ibux o.l. Reagerer litt på paracet. Lang historie.

Bør jeg dra på legevakt tidlig for å få noe der ???

Anonymkode: c9af3...c41

Fortsetter under...

Anonym bruker

Ingen her kan svare på det. Ring legevakten og hør med de.

Anonymkode: 10ce6...18d

Anonym bruker

Jeg dro på legevakta når jg hadde det. Jg måtte ha morfin for og få smertene bort

Anonymkode: 787b9...40a

Anonym bruker

Jeg fikk voltaren stikkpiller mot gallesteinanfall. Stikkpiller pga at jeg kastet opp 

Anonymkode: 93341...b27

Anonym bruker

Jeg fikk også voltaren. Men endte som regel opp på legevakta for å få sprøyter...

Anonymkode: 58690...9e3

Anonym bruker
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk også voltaren. Men endte som regel opp på legevakta for å få sprøyter...

Anonymkode: 58690...9e3

Det gjorde jeg også en gang. Hadde da betennelse i bukspyttkjertelen 

Anonymkode: 93341...b27

Annonse

Anonym bruker

Paracet og ibux i vanlig pilleform kan gjøre vondt verre. Var innom flere leger som først ga meg voltaren tabletter, og senere 50 mg voltaren stikkpiller. Dette hjalp dårlig, så endte opp på legevakta der jeg fikk en sprøyte voltaren og en med morfin. Veldig effektivt! 

Men det jeg egentlig skulle frem til var at legen der skrev ut 100 mg voltaren stikkpiller, og endelig fikk jeg noe som funker ved de fleste anfall om jeg tar en når jeg kjenner antydning. I tillegg fikk jeg Ketogan (morfin) stikkpiller til de verste tilfellene. Disse tar jeg kun om jeg er helt pukka nødt, for da er jeg ute av funksjon ganske lenge etterpå (men det er man jo forsåvidt uansett under et kraftig anfall).

Så dropp pillene og få tak i stikkpiller er mitt tips 😊

Anonymkode: ce540...474

Anonym bruker
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Paracet og ibux i vanlig pilleform kan gjøre vondt verre. Var innom flere leger som først ga meg voltaren tabletter, og senere 50 mg voltaren stikkpiller. Dette hjalp dårlig, så endte opp på legevakta der jeg fikk en sprøyte voltaren og en med morfin. Veldig effektivt! 

Men det jeg egentlig skulle frem til var at legen der skrev ut 100 mg voltaren stikkpiller, og endelig fikk jeg noe som funker ved de fleste anfall om jeg tar en når jeg kjenner antydning. I tillegg fikk jeg Ketogan (morfin) stikkpiller til de verste tilfellene. Disse tar jeg kun om jeg er helt pukka nødt, for da er jeg ute av funksjon ganske lenge etterpå (men det er man jo forsåvidt uansett under et kraftig anfall).

Så dropp pillene og få tak i stikkpiller er mitt tips 😊

Hvorfor kan paracet gjøre vondt verre? 

Anonymkode: 21cda...c4e

Anonym bruker
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan paracet gjøre vondt verre? 

Anonymkode: 21cda...c4e

Har ikke vett på det, og var dessverre ikke helt med på alt legen sa da jeg nettopp hadde fått morfin, men mener det var et eller annet med at tabletter kan skape sammentrekninger i galleblæra (eller en annen plass i systemet) og dermed gjøre smertene verre. Så det er ikke paraceten i seg selv. Uansett så har vel ikke paracet så veldig god virkning på den typen smerte. https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/mage-og-tarm/gallestein