Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Naboene sendte over sine to unger kl 9, og de er her fortsatt. Broren min kom slengende kl 10 med tvillingene, for eldste skulle på cup, og de syns det er kjedelig å være med. Så kom en kompis av yngste. Vips er jeg barnevakt for 5 unger i tillegg til mine egne i alderen 3-6 år, og foreldrene gir så faen. Naboene må jobbe, og da tre av ungene løp bort dit, fikk de ikke lov å være der! Jeg stiller gjerne opp, altså, men nå er jeg lei! Det er så drit sleipt å dumpe ungene sine hos andre i timesvis sånn! Og før dere skyter meg med: "Jeg elsker fullt hus, jeg." Og: "du må sette ned foten, kjerring!" Og: "slutt å syt - det varer bare en kort periode," ...jeg måtte bare få det ut. 😰 Anonymkode: b7fc2...b20
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg forstår frustrasjonen din så inderlig godt! Er det mulig å sende (noen av) barna ut en stund? Var det å passe tvillingene til broren din en avtale, eller kom han uanmeldt? Hvis det siste, så må du jo bare ta en prat med ham om at det ikke er greit. Send naboens unger hjem og si at nå kan de ikke være her lenger. Anonymkode: 2e25a...101
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg skjønner frustrasjonen, men det er stor forskjell om det er avtalt eller ikke, og om det er noe som skjer hver eneste helg. Det sier du ikke noe om Anonymkode: cc019...e3f
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Vel, jeg liker at ungene får andre over, jeg liker liv og røre, jeg stiller gjerne opp for andre. Men dette hadde heller ikke jeg orket, Hi. Unger som kommer over kl. 9 en søndag morgen ville blitt sendt hjem igjen så lenge det ikke var avtalt på forhånd med foreldrene. Nå har naboungene vært hos deg nesten en arbeidsdag i tid, send dem hjem! Det kunne du godt ha gjort da ungene gikk over til naboen og ble sendt tilbake også, for det er bare utrolig frekt når naboen ikke har avtalt noe med deg! Jeg ville tatt det opp med naboen en annen dag, sagt at du setter pris på at ungene er venner, men at hvis naboen trenger barnevakt pga. jobb eller annet, da må dette avtales på forhånd for å se om det passer for deg, og også at det må gå begge veier, at det ikke alltid er du som har deres unger, men at naboen også stiller opp for deg/dere! Broren din må du bare snakke med og si det som det er, flott at dere står hverandre nært og at søskenbarna har god kontakt, men du kan ikke stille opp som barnevakt for flere unger uten at det er avtalt, at han bare dumper ungene sine hos deg uten noe mer om og menn og forventer at du skal ta dem hele fridagen din. Jeg er som sagt velvillig og stiller mer enn gjerne opp for andre, koser meg med familie og venner og barnas venner. Men jeg så at nettopp fordi jeg som regel alltid sa ja, så ble jeg tatt for gitt. Tror ikke det var respektløst av andre, mer bevisstløshet, at de var så vant med at jeg alltid sa ja at de ikke tenkte på å spørre. Eneste løsningen på det er å bli tydelig, HI. Og den eneste som kan være tydelig for deg er du selv! Det er en treningssak, og for meg føltes det ikke særlig behagelig til å begynne med, følte meg som en drittkjerring, urimelig og mer til. Etterhvert føltes det befriende å sette helt normale grenser for seg selv, grenser som alle andre naturlig setter for seg selv. Det å si nei når det ikke passer, og heller ikke føle behov for å forklare det mer, forvente at det skal respekteres. Så bestem deg for at du begynner endringen i dag Anonymkode: ec930...16b
Mostly Harmless Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 Du er jo skikkelig uheldig som er omgitt av folk uten folkeskikk. Når i all verden ble det ditt problem at tvillingene ikke vil være med på cup og at naboene skal jobbe? Slike forventninger hadde ikke passet meg i det hele tatt. Om noen skal inn til oss uten avtale, skal de også kunne sendes hjem når det ikke passer med besøk lenger.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 Slike foreldre som seier NEI til at mitt barn vil på besøk til det barnet. Får aldri komme inn men sender sitt barn ut og JEG skal altid ta HAN inn. Har så lyst og straffe det barnet pga dritt foreldre som ikkje har barn i sitt hus. Anonymkode: fa044...03b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slike foreldre som seier NEI til at mitt barn vil på besøk til det barnet. Får aldri komme inn men sender sitt barn ut og JEG skal altid ta HAN inn. Har så lyst og straffe det barnet pga dritt foreldre som ikkje har barn i sitt hus. Anonymkode: fa044...03b Men da er du jo ikke riktig vel bevart. Anonymkode: 2e25a...101
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er du jo ikke riktig vel bevart. Anonymkode: 2e25a...101 Sikkert samme mora som nektet ett barn å komme på besøk pga faren til barnet ikke ville blåse opp ballongen til barnet hennes... Anonymkode: 3200e...1cc
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sikkert samme mora som nektet ett barn å komme på besøk pga faren til barnet ikke ville blåse opp ballongen til barnet hennes... Anonymkode: 3200e...1cc Typisk folk som dømmer Står det at JEG har gort det i innlegget du svarte på. Sikkert samme mor da får du ref kva du meiner. Jeg er ein bruker som er her maks 2 ganger i mnd. PGA barre oppgulp som kommer som er stander her inne på. Anonymkode: fa044...03b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er du jo ikke riktig vel bevart. Anonymkode: 2e25a...101 Står det i mitt innlegg at jeg har gjort det ? Anonymkode: fa044...03b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Står det i mitt innlegg at jeg har gjort det ? Anonymkode: fa044...03b Det står at du har lyst til det. Anonymkode: 2e25a...101
Blop Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Slike foreldre som seier NEI til at mitt barn vil på besøk til det barnet. Får aldri komme inn men sender sitt barn ut og JEG skal altid ta HAN inn. Har så lyst og straffe det barnet pga dritt foreldre som ikkje har barn i sitt hus. Anonymkode: fa044...03b Skjønte ikke dette helt jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #13 Skrevet 20. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Naboene sendte over sine to unger kl 9, og de er her fortsatt. Broren min kom slengende kl 10 med tvillingene, for eldste skulle på cup, og de syns det er kjedelig å være med. Så kom en kompis av yngste. Vips er jeg barnevakt for 5 unger i tillegg til mine egne i alderen 3-6 år, og foreldrene gir så faen. Naboene må jobbe, og da tre av ungene løp bort dit, fikk de ikke lov å være der! Jeg stiller gjerne opp, altså, men nå er jeg lei! Det er så drit sleipt å dumpe ungene sine hos andre i timesvis sånn! Og før dere skyter meg med: "Jeg elsker fullt hus, jeg." Og: "du må sette ned foten, kjerring!" Og: "slutt å syt - det varer bare en kort periode," ...jeg måtte bare få det ut. 😰 Anonymkode: b7fc2...b20 Du er frustrert over deg selv, som ikke greier å si nei? Anonymkode: e289a...22e
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #14 Skrevet 20. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er frustrert over deg selv, som ikke greier å si nei? Anonymkode: e289a...22e At du gidder. Anonymkode: 2e25a...101
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #15 Skrevet 20. oktober 2019 Vel, hva med å begynne å si fra hva som passer og ikke? kl 9 tar vi ikke imot besøk her i helgene. Hadde glatt sendt dem hjem igjen. Kommer de tilbake så hadde jeg katt de leke så lenge det gikk fint. Ved krangling, middag osv hadde jeg sendt de hjem igjen. tvillinger trenger man ikke passe viss man ikke gidder. De vet hvor lenge de er på cup. Enten sier du ja eller nei. Ingen unger dør av å bli med foreldre på cup. Beklager dette får du ingen sympati for fra meg. Vi liker godt fullt hus, samtidig så sier vi fra når det passer og ikke. Stakkars barna dine som har en mor som skal please alle andre og ikke kan sette foten ned slik at det passer egen familie. Anonymkode: 64087...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #16 Skrevet 20. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du gidder. Anonymkode: 2e25a...101 Gidder? Anonymkode: e289a...22e
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #17 Skrevet 20. oktober 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gidder? Anonymkode: e289a...22e Ja, gidder. Anonymkode: 2e25a...101
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #18 Skrevet 20. oktober 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du gidder. Anonymkode: 2e25a...101 Jeg skjønner at HI er frustrert og trenger litt støtte og sympati, men svaret overfor, at hun er frustrert fordi hun ikke sier nei, er jo hele poenget her. Det er første når man innser at man ikke kan endre andre, bare seg selv, at man kan begynne å leve livet som man vil. Liker du ikke frekke foreldre som utnytter deg? Da nytter det dessverre ikke å klage til andre - det er bare du selv som kan gjøre noe med det. Du sier til barna at det ikke passer, og du sier til foreldrene at det ikke passer. Kanskje lett å si, men ingen andre kommer til å ordne det for deg. Du kan sette grenser for deg selv og likevel være et hyggelig og raust menneske. Det er kanskje ikke det HI ønsker å høre, men det er likevel sannheten. Og godt råd, som er bedre enn degging og stakkars deg. Anonymkode: 3c8db...026
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå