Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Vi har hatt ordinær pakkekalender. Men nå med 4 barn på 2 1/2, 7, 12 og 13 så ser jeg på det som et mareritt å finne på/kjøpe og pakke inn 96 småpakker. Hva gjør dere der ute? Er jo litt forskjell på barna i alder også, alle er jenter.Å pakke opp hver 4 dag ble nedstemt. Aktiviteter? Jo men ikke BARE det vel, isåfall forslag? Har ikke allverden å bruke på kalender heller, har stor familie og mange julegaver å kjøpe..... Anonymkode: 3d3d4...9c8
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har hatt ordinær pakkekalender. Men nå med 4 barn på 2 1/2, 7, 12 og 13 så ser jeg på det som et mareritt å finne på/kjøpe og pakke inn 96 småpakker. Hva gjør dere der ute? Er jo litt forskjell på barna i alder også, alle er jenter.Å pakke opp hver 4 dag ble nedstemt. Aktiviteter? Jo men ikke BARE det vel, isåfall forslag? Har ikke allverden å bruke på kalender heller, har stor familie og mange julegaver å kjøpe..... Anonymkode: 3d3d4...9c8 Vi har en blanding av aktiviteter og små pakker. Når det er pakker får de ikke samme dag, men alle får like mange. Tre barn på 5, 8 og 10. Anonymkode: 8d8cc...310
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Da sier du "I år blir det sjokoladekalender/kjøpekalender, unger. Hvilke vil dere ha?" Det finnes te-kalendre og sminkekalendre som kanskje de eldste vil ha, i stedet for sjokoladekalender også. Sett en prisgrense og forhold deg til den, så enkelt er det. Anonymkode: c3be4...ab0
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Mine fire barn har gavekalender, men veldig enkle. Kjøper små papirposer, pakker ikke inn i gavepapir. Kjøper noen smågaver, refleks sokker med julemotiv, badebomber osv, men mest snop egentlig. Tyggis, små sjokoladenisser o.l Prisen blir ikke høyere enn en kjøpekalender, men de får den gavekalenderen de ønsker seg. Anonymkode: ba68d...c41
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 Ferdigkalender funker fint. Her er det mye å velge i, fra den enkleste sjokoladekalenderen til de mer fancy (og dyre) variantene, og med godteri og med ting. Så det burde være mulig å finne noe som passer for hver av jentene og din lomnebok. Anonymkode: 15ea7...209
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 Eg lager kalender gaver til mine 4 kvar dag, begynne tidlig og synst det er veldig kjekt.. Litt jobb å pakke det inn 😊men trenger ikkje bli så veldig dyrt egentlig. Har bestilt masse smykker, sminkeskoster, hårpynt i alle variasjoner, ringer, armbånd osv på ebay. Til guten på 10 som elsker fisking, så blir det enten 10 kr sluker på rema eller så kjøpe eg eit billig komplett fiskeskrin og deler det opp. På cubus har dei 3 Pk med nissesokker til 21 kr no, dei kan delast opp i fleire pakker. Når dei var mindre kjøpte eg foreksempel ei eske med duplo og delte opp, gjerne sammen med ein liten nissesjokolade el. Men når det er sagt så har ingen vondt av bare sjokolade kalender eller andre kjøpe kalender 😊og trur dei ville vore fornøyd med det. Aktiviteter gjør me uannsett så det liker eg ikkje i kalenderen. Anonymkode: 64963...1d9
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 Her er det pakker hver 4. dag, og en hjemmelaget Twist-kalender til hver. Anonymkode: dd745...9ad
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 Et tips for å få ned prisen på pakkekalender kan være å gå på loppemarked å kjøpe lego. Ofte kan man kjøpe poser med blandet lego og figurer veldig billig. Jeg har gjort det, og så delt opp så de har fått en legofigur og noen legobiter sammen. Det har vært veldig populært hos mine barn - og MYE billegere enn å kjøpe legokalender. Her får man også kjøpt sett med nummererte papirsposer til kalender på butikken. Mye enklere og raskere enn å pakke inn masse pakker. Anonymkode: 3a164...e2b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har hatt ordinær pakkekalender. Men nå med 4 barn på 2 1/2, 7, 12 og 13 så ser jeg på det som et mareritt å finne på/kjøpe og pakke inn 96 småpakker. Hva gjør dere der ute? Er jo litt forskjell på barna i alder også, alle er jenter.Å pakke opp hver 4 dag ble nedstemt. Aktiviteter? Jo men ikke BARE det vel, isåfall forslag? Har ikke allverden å bruke på kalender heller, har stor familie og mange julegaver å kjøpe..... Anonymkode: 3d3d4...9c8 Hei Mine har en liten innpakkingspose hengende med julemotiv på kalenderen. Der legges det ned en ting på kvelden når de har lagt seg, så finner de en gave der hver morgen. Her varierer det fra ett kronestykke, sjokolade, leke og klær de trenger til jul. Men jeg trenger ikke pakke inn absolutt alle gavene da de som passer i posen legges der. Anonymkode: 1208f...37a
DetYrer Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 Kjøp 1 pakkekalender, og ruller på hvem som får pakke opp
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 Vi har elf on the shelf. Ungene synes det er kjenpemorsomt! Kan gjøre mye forskjellig å han har med gaver og godteri innimellom. Mange ideer på nett. de to største har sjokoladekalender på rommet sitt i tillegg. De to minste på 3 og 5 år har ikke noe annet! Anonymkode: 75c4b...d91
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 Venninnen min har fire barn og de åpner hver fjerde dag. Passer perfekt med 24 dager i advent. Du er tross alt moren deres, hvis det er slik du ønsker å gjøre, så kan du faktisk ikke bli "nedstemt". Anonymkode: c4cbb...e3a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2019 #13 Skrevet 20. oktober 2019 Vi har rampenissen og en hjemmelaget godterikalender hvor de får en liten bit hver dag. Hadde holdt med rampenissen, men vi har en brodert adventskalender som er for fin til å gjemmes bort 😉. Anonymkode: 0caf6...1a2
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2019 #14 Skrevet 21. oktober 2019 Vi har pakkekalender, de får pakke hver dag. Nesten halvparten av pakkene er gjenstander de får hvert år eller noe de får uansett. Det var dyrere å kjøpe inn første gangen, men mye ville de hatt uansett. Julesengetøy, juletrepynt, julepynt til rommet, julebok, adventstjerne til rommet, juleforklet, adventbok, pepperkakeformer, julaften antrekk, lørdagsgodt, aktiviteter vi skal på. Anonymkode: 8b7ee...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå