Gå til innhold

Miljøvennlig adventskalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når vi lagde adventskalender til førstemann ville vi spare naturen for alt gavepapiret. 

Jeg sydde en gavepose med julemotiv og snøring. Sagde 24 ringer/skiver av en vedkubbe, boret hull i og skrev tallene 1-24 på. 

Lagde ei plate med julepynt og 24 pinner på og krok til gaveposen, bare utvidet med krok for hvert barn. Og sydde pose med treskiver til hvert barn. 

Så før hver dag i kalendertiden legger jeg i morgendagens kalendergaver i posen og setter på dagens nummer på posen, henger på kroken på platen. Når barnet åpner gaven henges treskiven på pinne på platen. Så da ser de der progresjonen, at det blir fullere der for hver dag. Istedenfor at det minker en pakke hver dag som er mest vanlig. Pinnene er lange nok til at alle barna her kan henge sine numre opp. 

Kalendren kan brukes om igjen i alle år, masse søppel spart! Og mye tid på innpakking spart også. 

Anonymkode: a0820...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenbruks kalender er veldig hyggelig, det har mine også. Har ikke sydd poser, men pakker i tekstil og med tekstilbånd, det blir pent og gjenbrukes hvert år.

Anonymkode: 7627f...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. 😊👍

Min plan er å bruke barnematglassene. Skal male de i julefarger eller pynte de med juleservietter med decupache. 

Anonymkode: d34fa...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...