GÃ¥ til innhold

Har du fjernet livmor/livmorhals? Hjelp meg med noen spm😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

håper du her med lik erfaring vil hjelpe meg med noen spm. 
Håper noen som har vært gjennom det samme vil svare, det gjelder som nevnt det å fjerne livmor + livmorhals. Det er ca 1 uke siden jeg gjorde det og føler meg fortsatt veldig sliten, hvor lenge skal dette vare? Jeg sover/dupper fortsatt flere ganger om dagen. 
Bruker fortsatt paracet og ibux 3 ganger i døgnet, ellers kjenner jeg smertene godt.

Så lurer jeg på sexlivet etterpå🙄 Vil det være likt? Har lest flere steder at uten livmorhals så blir ikke sexlivet det samme, hverken for meg eller partner. Dette skremmer meg litt. 
Og hvor lenge etterpå var du «deg selv» igjen og kunne jobbe/ leve som normalt?

Anonymkode: b0fca...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fjernet livmor og en eggstokk, fikk velge selv ifht livmorhalsen og lot den bli. Opplevde det som en veldig enkel operasjon (laparoskopisk fjerning) og var helt tilbake i form etter en uke.

Men operasjoner er jo en påkjenning, og det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Gi det tid. God bedring!

 

Anonymkode: adc32...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet livmor og livmorhals og har ikke merket noen endring seksuelt. Det har ikke mannen min heller :)

Rekonvalesens er det umulig å si noe på, det avhenger av så mange ting... Men forbered deg på en uke til før du kjenner energien komme tilbake sakte, så tror jeg ikke du er urealistisk. Det viktigste er at du lytter til kroppen og gir den tid og mulighet til å hente seg inn.

Anonymkode: 43f44...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fjernet livmor og livmorhals og har ikke merket noen endring seksuelt. Det har ikke mannen min heller :)

Rekonvalesens er det umulig å si noe på, det avhenger av så mange ting... Men forbered deg på en uke til før du kjenner energien komme tilbake sakte, så tror jeg ikke du er urealistisk. Det viktigste er at du lytter til kroppen og gir den tid og mulighet til å hente seg inn.

Anonymkode: 43f44...e19

Så godt å høre😊 

Jeg håper jeg er skikkelig på beina etter helga. Er ikke vant med å ikke kunne annet enn å gå litt rundt omkring i huset før jeg må legge meg ned og det verker overalt. 
 

Anonymkode: b0fca...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...