Gå til innhold

Dere med kjæreste som tjener bedre enn dere...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en flott kjæreste som tjener en del mer enn meg. Vi er ikke samboere, kun kjærester. 
Han liker godt å reise osv., men dette har ikke jeg råd til på lik linje med han. Derfor vil han gjerne betale for meg, så jeg kan bli med. Jeg syntes det er helt pyton at han skal bruke penger på meg, men han sier at det gjør ingenting og at han vil så gjerne ha meg med. 
Føler det på en måte som et nederlag at han betaler, vil helst gjøre det selv, men har ikke råd. 
Hvordan løser dere det, føler dere det er ok at kjæresten betaler? 

Anonymkode: 10481...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så lenge han tilbyr og du ikke ber om det, synes jeg det er helt greit og hadde takket ja

Anonymkode: 8c724...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår følelsen din, men så lenge det er ok for ham å betale og han foreslår det så er det greit. Hvis dere var gift/samboere så ville det jo måttet blitt slik hvis dere skulle reise.

Du har funnet en raus mann, han liker deg nok til å ville dele med deg. Sett pris på det og ham :) Han hadde ikke gjort det om han ikke mente du hadde mye annet ved deg som gjør at du er verdt det :)

Anonymkode: 66c51...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt ok. Alternativet er jo at han ikke får noen tur, heller. For han ønsker vel ikke å reise alene.

Anonymkode: 75f04...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vere ok! Viss han har tenk å behalde livsstilen sin når han vel å bli saman med ei som tener mindre, så må det vel nesten bli slik? 

Anonymkode: 09fc5...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det helt greit. Han vil jo ha deg med, og vil betale. Dra på tur og kos deg😊

Anonymkode: 72964...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler det på en måte som et nederlag at han betaler

Anonymkode: 10481...b6a

Selvsagt er det feil at han utnytter sin makt og penger på å kjøpe deg med på turer.

Dette fyrer på patriarkibålet og er feministisk ukorrekt. Har vi glemt Metoo allerede? Nei, ikke la deg utnytte som svak og mindre suksessfull kvinne.

Anonymkode: dcc03...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det feil at han utnytter sin makt og penger på å kjøpe deg med på turer.

Dette fyrer på patriarkibålet og er feministisk ukorrekt. Har vi glemt Metoo allerede? Nei, ikke la deg utnytte som svak og mindre suksessfull kvinne.

Anonymkode: dcc03...a26

Begynner ikke du å bli litt lei din egen messing?

Anonymkode: 66c51...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender seg at kjæresten ønsker å dra på en weekendtur en plass, mens jeg ikke har råd. Han tilbyr seg da å betale, og det har jeg syns har vært greit. Så prøver jeg å kompensere med at jeg betaler for noe mens vi er avgårde, eller f.eks neste tur :)
Nå tjener han sånn 350 000 mer i året enn meg 😅

Anonymkode: f18eb...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett ville jeg sagt kjør på, men etter dårlig erfaring med dette med eksen min,  så ville jeg tenkt meg om. Men selvsagt, det skader ikke å prøve, går det greit og problemfritt, så er det jo Ok. Vi endte opp med full krangel fordi han ville ut å spise hver dag når vi var på en ferie (i syden) som han hadde betalt fordi jeg ikke hadde råd til hverken ferie eller knapt nok lommepenger. Jeg hadde ikke råd til å spise ute hver dag noe han visste på forhånd, så vi endte med at jeg satt i leiligheten i syden å spiste suppeposer til middag , mens han gikk ut å spiste maten sin på restauranter. Det var bare en av de negative sidene ved å la eksen betale for turen..

Anonymkode: 20db3...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Normalt sett ville jeg sagt kjør på, men etter dårlig erfaring med dette med eksen min,  så ville jeg tenkt meg om. Men selvsagt, det skader ikke å prøve, går det greit og problemfritt, så er det jo Ok. Vi endte opp med full krangel fordi han ville ut å spise hver dag når vi var på en ferie (i syden) som han hadde betalt fordi jeg ikke hadde råd til hverken ferie eller knapt nok lommepenger. Jeg hadde ikke råd til å spise ute hver dag noe han visste på forhånd, så vi endte med at jeg satt i leiligheten i syden å spiste suppeposer til middag , mens han gikk ut å spiste maten sin på restauranter. Det var bare en av de negative sidene ved å la eksen betale for turen..

Anonymkode: 20db3...bb8

Ville han ikkje spandere middag på deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Ville han ikkje spandere middag på deg? 

Nei, han mente at det fikk jeg gjøre selv, selv om han på forhånd visste at jeg ikke hadde mulighet til dette. Vi hadde også på forhånd avtalt at vi skulle spise noen av måltidene i leiligheten vi hadde , nettopp fordi jeg hadde så dårlig råd, men da vi var på plass på ferien, så hadde han glemt alt dette. 

Anonymkode: 20db3...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han mente at det fikk jeg gjøre selv, selv om han på forhånd visste at jeg ikke hadde mulighet til dette. Vi hadde også på forhånd avtalt at vi skulle spise noen av måltidene i leiligheten vi hadde , nettopp fordi jeg hadde så dårlig råd, men da vi var på plass på ferien, så hadde han glemt alt dette. 

Anonymkode: 20db3...bb8

Det hadde jo ikke noe med at han tjente mer enn deg å gjøre, men alt å gjøre med at han var idiot... ;)

Anonymkode: 66c51...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jo ikke noe med at han tjente mer enn deg å gjøre, men alt å gjøre med at han var idiot... ;)

Anonymkode: 66c51...d80

Ja, at han er en idiot er det ingen tvil om,i tillegg til at han tjener minst 2 ganger mer enn meg, men det  tok meg bare litt tid før jeg ville innse hva slags type jeg egentlig var sammen med.. 

Anonymkode: 20db3...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, at han er en idiot er det ingen tvil om,i tillegg til at han tjener minst 2 ganger mer enn meg, men det  tok meg bare litt tid før jeg ville innse hva slags type jeg egentlig var sammen med.. 

Anonymkode: 20db3...bb8

Jeg mente det ikke som kritikk av deg, det jeg skrev. Slike bruker jo gjerne å vise en maske til de tror de har deg hektet, og da kan det være vanskelig å tro hvor ille de er før det er gått en stund. Godt du slapp unna ham!

Anonymkode: 66c51...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han mente at det fikk jeg gjøre selv, selv om han på forhånd visste at jeg ikke hadde mulighet til dette. Vi hadde også på forhånd avtalt at vi skulle spise noen av måltidene i leiligheten vi hadde , nettopp fordi jeg hadde så dårlig råd, men da vi var på plass på ferien, så hadde han glemt alt dette. 

Anonymkode: 20db3...bb8

Det var jo ein triveleg type!!! Godt han er ein eks no då😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var student da jeg møtte mannen min og hadde bare studielånet. Hadde ikke noe problem med å la han spandere når han gjerne ville det.

Men det har mye med hvilken holdning de selv har til det da. Han var en sånn "alt mitt er ditt" type fra starten, og veldig tydelig på at det uansett ikke ville vært noe gøy for ham å gjøre de tingene uten meg. Og jeg var trygg på at det aldri ville blitt brukt mot meg på noen måte.

Anonymkode: 7d686...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Ser ut til at det er i orden....blir som sagt med litt bismak for min del, men jeg hadde ikke nølt med å betale for han om jeg hadde tjent mye mer enn han.... 

Anonymkode: 10481...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...