Gå til innhold

Mannen min tenker kun på seg selv:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å flytte, men føler jeg elsker han(man kan jo lure på hvorfor) og hadde ikke klart å sitte med huset alene. Midt opp i en periode der jeg får lav lønn, og han deler ikke. Han tenker kun på seg selv. Borte hver helg. Han tenker ikke på mine behov og lytter sjelden på hva jeg trenger. Føler meg mer ensom med han tilstede enn alene. Herregud hva gjør jeg. Vi har vært på fvk men det hjalp bare en liten stund. Jeg er så lei meg nå. Føler alt rakner...

Anonymkode: a3bca...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

han deler ikke. Han tenker kun på seg selv. Borte hver helg. Han tenker ikke på mine behov og lytter sjelden

Anonymkode: a3bca...700

Slapp av, det der er en helt vanlig konsekvens av den feministiske tiden vi lever i.

Samliv, seksualitet og omsorg mellom kvinner og menn er på tidenes lavmål, noe som begynner å prege samfunnet og bli den nye normalen.

Kom deg ut, jobb hardt og vis at du er selvstendig og ikke trenger noen mann. 

Anonymkode: fa7d6...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av, det der er en helt vanlig konsekvens av den feministiske tiden vi lever i.

Samliv, seksualitet og omsorg mellom kvinner og menn er på tidenes lavmål, noe som begynner å prege samfunnet og bli den nye normalen.

Kom deg ut, jobb hardt og vis at du er selvstendig og ikke trenger noen mann. 

Anonymkode: fa7d6...843

Har flere barn.. ellers hadde jeg nok flyttet i går. Tror ikke jeg klarer å sitte med huset alene.. og leie er enda dyrere. Bare redd jeg tar et valg som ødelegger for alle.

Anonymkode: a3bca...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsaken til at det blir sånn, da? Ihht feministisk tid. Er det ikke mer en bivirkning av en narsissistisk tid hvor hver har ansvar for sin egen lykke? Hvorfor mange behandler partneren respektløst er rart. Er det fordi vi ikke er gjensidig avhengige av hverandre og da «mister vi ydmykheten»? 

Anonymkode: eb7f9...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er årsaken til at det blir sånn, da? Ihht feministisk tid. Er det ikke mer en bivirkning av en narsissistisk tid hvor hver har ansvar for sin egen lykke? Hvorfor mange behandler partneren respektløst er rart. Er det fordi vi ikke er gjensidig avhengige av hverandre og da «mister vi ydmykheten»? 

Anonymkode: eb7f9...80d

Han er mer opptatt av egne ting.. deler ikke økonomi.. viser ingen respekt eller takknemlighet ovenfor mine følelser eller behov. Jeg er lei. I tillegg vil han aldri snakke om ting.. så det skaper kun problemer. 

Anonymkode: a3bca...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er årsaken til at det blir sånn, da? Ihht feministisk tid. Er det ikke mer en bivirkning av en narsissistisk tid hvor hver har ansvar for sin egen lykke? Hvorfor mange behandler partneren respektløst er rart. Er det fordi vi ikke er gjensidig avhengige av hverandre og da «mister vi ydmykheten»? 

Anonymkode: eb7f9...80d

Jeg er ikke så begeistret for, "en kvinne trenger en mann som en fisk trenger en sykkel" (trenger en sykkel en fisk da?). Men jeg er helt enig med deg, jeg synes du treffer langt bedre enn anti-feministene.

Dette er "individualismens" tid, da vi skal være "selvrealiserende", egoistiske, narsissistiske (helt riktig!), da vi ikke har venner men, "nettverk". Vi er ikke lenger et samfunn, men "individer" (Thatcher må være stolt!). Noe som er farlig, for uten noe samfunn, uten noe som gjør at vi finner sammen (det er det sam-funn betyr, å finne noe felles som gjør at vi holder sammen), ingen omtanke, forståelse, og da...

Når det er sagt: HI - jeg kjenner deg ikke og kan være jeg tar veldig feil, jeg håper faktisk det, men jeg får inntrykk av at du kan være like egoistisk du også. Flytter du vil du savne han og innse hva du har mistet. Apropos dagens samfunn, det viktige for mange idag er å "oppgradere", "finne noe bedre", men det finnes ikke noe bedre enn en som elsker en, som en elsker igjen. Er det det som bragt dere sammen vil du aldri finne noe bedre. Kan du innimellom være egoistisk så er det noe du må jobbe med hos deg selv. Men å prate med en tredjepart (fvk) er helt klart en god tanke, helt enig med deg i det. Jeg tror ikke du får det bedre hvis du blir alene - hvis dere ble et par fordi dere elsket hverandre.

Anonymkode: 098ee...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er årsaken til at det blir sånn, da? Ihht feministisk tid.

Anonymkode: eb7f9...80d

At det er sånn at samliv, seksualitet og omsorg mellom kvinner og menn er på tidenes lavmål viser all statistikk. Så det er det ingen tvil om!

Det har blitt stuerent å angripe alt som er mannlig, spesielt menns seksualitet. Feminismen har ført til at det er typisk at menn føler seg mindreverdige, føler skyld for egne behov og at det er negativt å bry seg og vise omsorg for kvinner. Dette har ført til at livet til svært mange er bedre ved å ha kvinner på avstand.

Og du HI, stå opp og vis at du som kvinne oppfyller det feministiske slagordet om at kvinner trenger en mann like lite som en fisk trenger sykkel! 

Anonymkode: fa7d6...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han der hørtes litt vel ukjærlig, selv i tiden. Hva gjør han hver helg uten deg?

Anonymkode: b9d94...2fd

Jakter og er med kompiser. Er flere mnd siden jeg har fått sove så lenge jeg vil en dag.jeg jobber en helg innimellom. Da sier han at det er min måte å bruke tid i helgen på. Saken er at jeg må jobbe for å få endene til å møtes. Han kan bruke flere tusen på hobby, men ikke på familien. F.eks dra bort, kjøpe noe til barna, svømmehallen ect. Det synes jeg er egoistisk. H is jeg prøver å snakke med han,  sier han nesten ingenting. Javel osv. Det hender innimellom at han kam si at han elsker meg og holder rundt meg, jan vise empati hvis det er noe spesielt, men somregel føler jeg han gjør det fordi han er kåt. Jeg orker ikke mer. Han gjør ikke noe husarbeid eller holder bilene i orden feks. Det vi har så vidt forskjellige måter å være på og det virker ikke som han blir lei seg engang hvis vi snakker om å skilles.

Anonymkode: a3bca...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jakter og er med kompiser. Er flere mnd siden jeg har fått sove så lenge jeg vil en dag.jeg jobber en helg innimellom. Da sier han at det er min måte å bruke tid i helgen på. Saken er at jeg må jobbe for å få endene til å møtes. Han kan bruke flere tusen på hobby, men ikke på familien. F.eks dra bort, kjøpe noe til barna, svømmehallen ect. Det synes jeg er egoistisk. H is jeg prøver å snakke med han,  sier han nesten ingenting. Javel osv. Det hender innimellom at han kam si at han elsker meg og holder rundt meg, jan vise empati hvis det er noe spesielt, men somregel føler jeg han gjør det fordi han er kåt. Jeg orker ikke mer. Han gjør ikke noe husarbeid eller holder bilene i orden feks. Det vi har så vidt forskjellige måter å være på og det virker ikke som han blir lei seg engang hvis vi snakker om å skilles.

Anonymkode: a3bca...700

Det er ikke vits å dra inn feminisme i dette?? Nei, dette høres ikke bra ut. Har dere barn sammen? Ønsker han ikke å bruke tid eller ressurser på barna heller?

Anonymkode: a61c8...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke vits å dra inn feminisme i dette?? Nei, dette høres ikke bra ut. Har dere barn sammen? Ønsker han ikke å bruke tid eller ressurser på barna heller?

Anonymkode: a61c8...d72

Han leker med de og er flink med de når han er hjemme, men bruker ikke ei krone nei. Jeg får barnetrygden, så jeg kjøper alt de trenger av klær osv. Vi deler jo på utgifter og ting vi drar på en sjelden gang.. men er ikk så ofte vi har råd.. for han bruker alt på seg selv. Sånn forhold sett hadde vi barnefri for 6 mnd siden så vi var på kino.. men han kommer aldri med forslag.. og virker ikke som han interesserer seg for å gjøre noe sammen med meg eller oss rett og slett.. men en jakttur kan han bruke flere tusen på. Kanskje jeg burde gjort det samme.. men jeg trives med familien og vil heller være sammen.. da sier han gjerne.. ja nå s om vi bare er hjemme alikevel.. det er slitsomt. : (

Anonymkode: a3bca...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange barn har dere sammen? Eventuelt hvor gamle er de? Hvor mye jobber du? 50%? 100%? Jobber du f.eks. under 100% og tar nesten alt av ryddig, vasking, matlaging og barnestell så gi han en liste av halvparten av oppgavene og si dette får han gjøre for nå tenker du å komme deg i fulltids-jobb. 

Jobber du fulltid og tar alt hjemme så skal oppgavene i alle fall deles! 

Få satt opp et budsjett. Eier dere hus sammen eller er det han som eier huset? Eier han huset kan du betale en liten del til han i 'leie' også kunne spare noe til å kunne kjøpe noe du kan leie ut. 

Poenget er at du må sette foten ned. Du må si at denne helgen er det min tur, jeg skal til Oslo med ei venninne. Osv. 

Du vil sikkert kunne klare deg alene også. Sjekk hva du kan ha krav på i støtte om du er alene. Bostøtte? Overgangsstønad? Ekstra barnetrygd? Barnebidrag? 

Anonymkode: 4ee5d...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde gått, hvis jeg hadde følt meg slik som deg.

Her levde han på meg, men heldigvis får jeg nesten si forelsket han seg i en annen

Anonymkode: 5a026...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

At det er sånn at samliv, seksualitet og omsorg mellom kvinner og menn er på tidenes lavmål viser all statistikk. Så det er det ingen tvil om!

Det har blitt stuerent å angripe alt som er mannlig, spesielt menns seksualitet. Feminismen har ført til at det er typisk at menn føler seg mindreverdige, føler skyld for egne behov og at det er negativt å bry seg og vise omsorg for kvinner. Dette har ført til at livet til svært mange er bedre ved å ha kvinner på avstand.

Og du HI, stå opp og vis at du som kvinne oppfyller det feministiske slagordet om at kvinner trenger en mann like lite som en fisk trenger sykkel! 

Anonymkode: fa7d6...843

Hvilken statostikk viser egentlig det?

Anonymkode: eeac6...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jakter og er med kompiser. Er flere mnd siden jeg har fått sove så lenge jeg vil en dag.jeg jobber en helg innimellom. Da sier han at det er min måte å bruke tid i helgen på. Saken er at jeg må jobbe for å få endene til å møtes. Han kan bruke flere tusen på hobby, men ikke på familien. F.eks dra bort, kjøpe noe til barna, svømmehallen ect. Det synes jeg er egoistisk. H is jeg prøver å snakke med han,  sier han nesten ingenting. Javel osv. Det hender innimellom at han kam si at han elsker meg og holder rundt meg, jan vise empati hvis det er noe spesielt, men somregel føler jeg han gjør det fordi han er kåt. Jeg orker ikke mer. Han gjør ikke noe husarbeid eller holder bilene i orden feks. Det vi har så vidt forskjellige måter å være på og det virker ikke som han blir lei seg engang hvis vi snakker om å skilles.

Anonymkode: a3bca...700

Du må slutte å godta og sette krav! Vi kvinner har lett for å tenke at dersom ikke menn bidrar av egen fri vilje, så skal ikke vi tvinge dem - det må komme frivillig. Men menn er litt sånn skrudd sammen at de stikker seg unna det de kan stikke seg unna uten å få problemer. Grov forenkling, jeg vet, men mekanismene ligger der. 

Vi kvinner må slutte å tenke sånn, vi må kreve av mannen at han bidrar, både økonomisk og praktisk. Mange menn skjerper seg når de blir stilt krav til, hvis han fortsatt ikke viser tegn til forbedring bør du nok seriøst vurdere å gå. 

Anonymkode: c6489...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av, det der er en helt vanlig konsekvens av den feministiske tiden vi lever i.

Samliv, seksualitet og omsorg mellom kvinner og menn er på tidenes lavmål, noe som begynner å prege samfunnet og bli den nye normalen.

Kom deg ut, jobb hardt og vis at du er selvstendig og ikke trenger noen mann. 

Anonymkode: fa7d6...843

For noe tull. En egoistisk mann er da ikke et resultat av at vi er i en feministisk tid, og det er et idiotisk råd å be Hi om å bare 'slappe av' når hun tydeligvis er i et forhold som ikke fungerer. Du høres ut som en av de gubbene som klager over at likestillingen har skylda for det meste. 

HI, man er to i et forhold. Denne mannen høres ut som om han har meldt seg fullstendig ut av familien og bare pleier sine egne interesser. 

Synes familievernkontoret var lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av, det der er en helt vanlig konsekvens av den feministiske tiden vi lever i.

Samliv, seksualitet og omsorg mellom kvinner og menn er på tidenes lavmål, noe som begynner å prege samfunnet og bli den nye normalen.

Kom deg ut, jobb hardt og vis at du er selvstendig og ikke trenger noen mann. 

Anonymkode: fa7d6...843

Er mannen hennes drittsekk på grunn av at vi lever i en «feministisk tid»?? 

Jøss. Jeg har vel ellers det inntrykket at drittsekkene var MYE flere før den såkalte feministiske tiden inntraff. Det var derfor feminismen kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han leker med de og er flink med de når han er hjemme, men bruker ikke ei krone nei. Jeg får barnetrygden, så jeg kjøper alt de trenger av klær osv. Vi deler jo på utgifter og ting vi drar på en sjelden gang.. men er ikk så ofte vi har råd.. for han bruker alt på seg selv. Sånn forhold sett hadde vi barnefri for 6 mnd siden så vi var på kino.. men han kommer aldri med forslag.. og virker ikke som han interesserer seg for å gjøre noe sammen med meg eller oss rett og slett.. men en jakttur kan han bruke flere tusen på. Kanskje jeg burde gjort det samme.. men jeg trives med familien og vil heller være sammen.. da sier han gjerne.. ja nå s om vi bare er hjemme alikevel.. det er slitsomt. : (

Anonymkode: a3bca...700

Du kjøper «alt de trenger» for barnetrygden?? Hvor mye barnetrygd får egentlig dere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...