Gå til innhold

Greit eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes du det hadde vert greit og gitt 3 av barna gave til 5000 og de 2 andre en liten gave til 200-500?

dette gjelder far, han er gift og fått 3 barn til, våre er 12 og 15, hans nye barn er 7, 4 og 2..

Han mener det er mye dyrere med småbarn...

både jeg og barna reagerer på dette, riktig eller feil

Anonymkode: 3abfc...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes du det hadde vert greit og gitt 3 av barna gave til 5000 og de 2 andre en liten gave til 200-500?

dette gjelder far, han er gift og fått 3 barn til, våre er 12 og 15, hans nye barn er 7, 4 og 2..

Han mener det er mye dyrere med småbarn...

både jeg og barna reagerer på dette, riktig eller feil

Anonymkode: 3abfc...8cd

Tja.. nå er de to om gaver til felles barn og en om gaver til de andre. Jeg mener at gaver til over 1000kr er for mye uansett.

Anonymkode: ff9ff...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi gave på 5000 er jo altfor mye spør du meg.

Og enda verre hvis han lager et A og B-lag

Anonymkode: 26691...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver i hvilken anledning da? Bor alle barna sammen? Har noen fått større gaver tidligere? Var det ting barna trengte?

Anonymkode: 26836...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 19.59, Anonym bruker skrev:

Å gi gave på 5000 er jo altfor mye spør du meg.

Og enda verre hvis han lager et A og B-lag

Anonymkode: 26691...40d

Dette. 

Det er dyrere å HA småbarn, til en viss grad, men da må man jo ikke gjøre det dyrere enn det trengs? Gaver til små barn er lett å få tak i billig, de lar seg jo underholde av en flaske såpebobler.

Anonymkode: 1304a...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo helt an på hva gavene er. Jeg klarer ikke å komme på noe en 2-åring kunne hatt glede av til 5000,-, men vet noen gir barna sine bilstoler i julegave f.eks. Om det er noe sånt så er det jo ingen grunn til at de eldre barna skal få for tilsvarende sum.

Anonymkode: 44e00...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn selv (med samme mann da) og jeg synes ikke det er nødsvendig at barna alltid får likt. Det året en trenger mobil til jul og en annen ønsker seg et brettspill er det helt greit. Det jevner seg ut på sikt, for et annet år er det den som ønsket seg et brettspill sist som trenger mobil mens den som fikk mobil sist ønsker seg et par kule sko.

Jeg tenker at barn får etter behov, men det må jo bli ganske likt totalt sett. Det er ikke sånn at alle trenger nye bukser samtidig, og det er ikke sånn at når 14-åringen får pc så trenger 7-åringen få noe som er like dyrt når den ungen ønsker seg noe langt billigere. Den yngste vil jo også få pc når det behovet melder seg.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at småbarn er dyrere enn store barn? Jeg er enig i at små barn kan være dyre i drift, men de dyre ønskene og behovene kommer jo når barna blir større.

Eksmannen din har jo to mødre å forholde seg til også, kanskje "krever" den nye kjæresten mer til barna enn du gjør? Du må også tenke på at når hans nye kull får en gave er det fra mamma OG pappa, mens når det første kulle får en gave er det bare fra pappa også får de en gave fra deg i tillegg så totalen blir større. Men igjen, barna bør totalt sett få omtrent det samme selv om de ikke nødvendigvis får det samtidig.

Anonymkode: 235aa...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har fire barn selv (med samme mann da) og jeg synes ikke det er nødsvendig at barna alltid får likt. Det året en trenger mobil til jul og en annen ønsker seg et brettspill er det helt greit. Det jevner seg ut på sikt, for et annet år er det den som ønsket seg et brettspill sist som trenger mobil mens den som fikk mobil sist ønsker seg et par kule sko.

Jeg tenker at barn får etter behov, men det må jo bli ganske likt totalt sett. Det er ikke sånn at alle trenger nye bukser samtidig, og det er ikke sånn at når 14-åringen får pc så trenger 7-åringen få noe som er like dyrt når den ungen ønsker seg noe langt billigere. Den yngste vil jo også få pc når det behovet melder seg.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at småbarn er dyrere enn store barn? Jeg er enig i at små barn kan være dyre i drift, men de dyre ønskene og behovene kommer jo når barna blir større.

Eksmannen din har jo to mødre å forholde seg til også, kanskje "krever" den nye kjæresten mer til barna enn du gjør? Du må også tenke på at når hans nye kull får en gave er det fra mamma OG pappa, mens når det første kulle får en gave er det bare fra pappa også får de en gave fra deg i tillegg så totalen blir større. Men igjen, barna bør totalt sett få omtrent det samme selv om de ikke nødvendigvis får det samtidig.

Anonymkode: 235aa...237

greit nok at de ikke trenger likt ,men og forskjelligbehandle de som far gjør jeg ikke greit, siden barna er så store så de skjønner han gjøt det

Anonymkode: 3abfc...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

de små skal få seng, minsten en ny vogn, de 2 større skal få play station og Nintendo Switch i tilegg til seng, og det er kun av faren, moren til barna skal kjøpe vinterklær til de da de alle har vokst ut av det.

Mine 2 får appkort til 250 og et annet gavekort på et storsenter

Anonymkode: 3abfc...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar.

de små skal få seng, minsten en ny vogn, de 2 større skal få play station og Nintendo Switch i tilegg til seng, og det er kun av faren, moren til barna skal kjøpe vinterklær til de da de alle har vokst ut av det.

Mine 2 får appkort til 250 og et annet gavekort på et storsenter

Anonymkode: 3abfc...8cd

Seng, vogn og vinterklær er jo noe de måtte ha kjøpt til de uansett HI. Nå er jo pkaystation og Nintendo ganske dyrt da, men ville ikke regnet alt det andre. Du kan jo høre om han vil være med å spleise på playstation eller noe annet til deres fellesbarn også? 

Anonymkode: b4a29...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar.

de små skal få seng, minsten en ny vogn, de 2 større skal få play station og Nintendo Switch i tilegg til seng, og det er kun av faren, moren til barna skal kjøpe vinterklær til de da de alle har vokst ut av det.

Mine 2 får appkort til 250 og et annet gavekort på et storsenter

Anonymkode: 3abfc...8cd

Seng og vinterklær som julegave 😂 Det er jo ting man skal SØRGE FOR at barna har. Basis. Det er ingen gave! Det er bare noe man MÅ ha. Så hvis de ikke feira jul så hadde de måtte sove på gulvet og gått rundt i sommertøy liksom.

Anonymkode: ec1e1...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjeleglad jeg ikke har slike familieforhold at jeg må holde regnskap over julegaver, ferieturer og whatnot for at ikke mine stakkars barn skal bli forfordelt på en eller annen måte.

Sånn går det når folk får barn på nytt. Ny dame, nye forventninger ofte en annen økonomsik situasjon også.

Get over it!

Anonymkode: 4c69c...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Sjeleglad jeg ikke har slike familieforhold at jeg må holde regnskap over julegaver, ferieturer og whatnot for at ikke mine stakkars barn skal bli forfordelt på en eller annen måte.

Sånn går det når folk får barn på nytt. Ny dame, nye forventninger ofte en annen økonomsik situasjon også.

Get over it!

Anonymkode: 4c69c...15b

Nei faktisk ikke. skal ikke gå over barna du allerede har.. det er SYKT

Anonymkode: 3abfc...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Senger og vogner kan du ikke ta med i denne problemstilling. De er jo fornuftige som gir dette. En annen ting er at dette er deres barn, og da er jo de to på den gaven. Dine barn får jo to gaver, en av deg og en av far. 

en annen ting: DU ER JO MED PÅ Å FORSTERKE OPPLEVELSEN. Dersom du synes det er urettferdig så er du vel ikke med på å gire opp ungene. Du kunne jo heller dempet det, dekket over. Slik at ikke barna dine følte det som urettferdig. Praten kunne du heller tatt med far alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2019 at 9:30 PM, Eliseflisa said:

For det første: Senger og vogner kan du ikke ta med i denne problemstilling. De er jo fornuftige som gir dette. En annen ting er at dette er deres barn, og da er jo de to på den gaven. Dine barn får jo to gaver, en av deg og en av far. 

en annen ting: DU ER JO MED PÅ Å FORSTERKE OPPLEVELSEN. Dersom du synes det er urettferdig så er du vel ikke med på å gire opp ungene. Du kunne jo heller dempet det, dekket over. Slik at ikke barna dine følte det som urettferdig. Praten kunne du heller tatt med far alene.

synd ingen har forstårelse for mine 2, kun faren og hans nye barn.

takk for meg

Anonymkode: 3abfc...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...