Gå til innhold

Noen som har fått erstatning fra NPE her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi søkte bare om erstatning, ikke noe spesielt beløp.

Fikk først avslag fordi de mente det var tilfeldig at skaden skjedde, de kunne ikke på forhånd ha visst at det ville ende sånn.

Vi klagde og sykehuset fikk uttale seg. De la seg helt flate og mente de helt klart ikke hadde fulgt prosedyrene de skulle fulgt.

Da fikk vi medhold og de kom med et tilbud som vi aksepterte.

Må vel sies at vi ikke hadde noe økonomisk tap da, men datteren min ble varig skadet og erklært 30% invalid. Hun vil kunne jobbe og tjene penger som alle andre, men har jo litt færre valgmuligheter enn folk flest så hun fikk en erstatning for det.

Anonymkode: 0441e...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi søkte bare om erstatning, ikke noe spesielt beløp.

Fikk først avslag fordi de mente det var tilfeldig at skaden skjedde, de kunne ikke på forhånd ha visst at det ville ende sånn.

Vi klagde og sykehuset fikk uttale seg. De la seg helt flate og mente de helt klart ikke hadde fulgt prosedyrene de skulle fulgt.

Da fikk vi medhold og de kom med et tilbud som vi aksepterte.

Må vel sies at vi ikke hadde noe økonomisk tap da, men datteren min ble varig skadet og erklært 30% invalid. Hun vil kunne jobbe og tjene penger som alle andre, men har jo litt færre valgmuligheter enn folk flest så hun fikk en erstatning for det.

Anonymkode: 0441e...a08

Oj. Såpass... uff!!! Hadde dere ikke advokat? Kan jeg spørre om beløpet hun fikk?

Anonymkode: 9f8cc...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått erstatning og mener at det ikke var så stor forskjell på hva advokaten ba om. 

Anonymkode: 4b244...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har fått erstatning og mener at det ikke var så stor forskjell på hva advokaten ba om. 

Anonymkode: 4b244...247

Ok. Fikk du for tapt økonomisk innsats? 

Jeg var 3/4 ferdig med en 6 års utdannelse og kan aldri fullføre eller få den inntekten/yrket jeg jobbet for. Håper de ser det, så tiltak å tenke på rettsrunder osv. 

Anonymkode: 9f8cc...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok. Fikk du for tapt økonomisk innsats? 

Jeg var 3/4 ferdig med en 6 års utdannelse og kan aldri fullføre eller få den inntekten/yrket jeg jobbet for. Håper de ser det, så tiltak å tenke på rettsrunder osv. 

Anonymkode: 9f8cc...73f

Vanskelig å sammenligne saker. Men ja, erstatningen er for tapt økonomisk innsats etter en legetabbe. 

Anonymkode: 4b244...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Såpass... uff!!! Hadde dere ikke advokat? Kan jeg spørre om beløpet hun fikk?

Anonymkode: 9f8cc...73f

Nei, bare pasientombudet og fylkeslegen, det var de som opprettet sak siden det var personskade og ba oss søke om erstatning.

Hun fikk 1,1 mill for "tort og svie". Ettersom jeg har forstått er det en helt vanlig erstatning når det ikke er økonomisk tap, hun var jo baby når dette skjedde og vil kunne jobbe som voksen. Men har noen varige skader som det må tas hensyn til i valg av yrke, og hun må jo følges opp med fysioterapi, hatt en operasjon osv i ettertid, men ingenting av dette har vi jo hatt noen utgifter med.

Anonymkode: 0441e...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å sammenligne saker. Men ja, erstatningen er for tapt økonomisk innsats etter en legetabbe. 

Anonymkode: 4b244...247

Saken her har pågått i 5 år snart. Skaden ødela mitt gamle liv:(

Så bra det gikk fint for deg:) Hvor lang tid tok din sak?

Anonymkode: 9f8cc...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bare pasientombudet og fylkeslegen, det var de som opprettet sak siden det var personskade og ba oss søke om erstatning.

Hun fikk 1,1 mill for "tort og svie". Ettersom jeg har forstått er det en helt vanlig erstatning når det ikke er økonomisk tap, hun var jo baby når dette skjedde og vil kunne jobbe som voksen. Men har noen varige skader som det må tas hensyn til i valg av yrke, og hun må jo følges opp med fysioterapi, hatt en operasjon osv i ettertid, men ingenting av dette har vi jo hatt noen utgifter med.

Anonymkode: 0441e...a08

Ok. Godt systemet fungerer når det skal❤️ Tusen takk for at du svarte meg!

Anonymkode: 9f8cc...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg, men ei venninne fikk 20.000 for sin døde baby.  Fikk så klart ikke babyen tilbake og alt hun ønsket var å få sparket legen som var ansvarlig. 20k dekket begravelsen og en liten stein. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saken her har pågått i 5 år snart. Skaden ødela mitt gamle liv:(

Så bra det gikk fint for deg:) Hvor lang tid tok din sak?

Anonymkode: 9f8cc...73f

Tror det tok ca ett år. Jeg fikk erstatning da min mann døde. Tror saken var ganske klar, derav den korte behandlingstida. 

Håper det ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: 4b244...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror det tok ca ett år. Jeg fikk erstatning da min mann døde. Tror saken var ganske klar, derav den korte behandlingstida. 

Håper det ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: 4b244...247

Oj.. kondolerer💔❤️ Trist å lese. 

Takk❤️

Anonymkode: 9f8cc...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...