Gå til innhold

Vet du hva pesto er?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ute på restaurant sammen med 2 venner, hvor jeg bestilte en rett med pesto. Han som tok i mot bestillingen spurte meg om jeg viste hva pesto er og hvordan det smaker. Hva ikke dette veldig rart og uproft, vennene min reagerte også.

jeg er veldig glad i pesto det var grunnen til at jeg valgte akkurat den retten.

Anonymkode: ad4ed...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uproft? Han ville vel bare fortelle mitt da?

min mor vet ikke hva pesto er. Ikke alle som vet det vel? 

Anonymkode: 2d52d...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i pesto (så lenge det ikke er med tomat), men mange synes det smaker grusomt og da er det jo ok å informere om hva det er. Mulig han stiller spørsmålet basert på tidligere erfaring?

Anonymkode: 84384...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var rart, ja. Generelt aldri blitt spurt eller hørt om noen som er blitt spurt om de vet hva det de har bestilt er, av servitøren. Men, var det kun det han spurte om eller lurte han på noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart å spørre om ja.  Med mindre man bestiller sære ting som rekehoder eller kyllingføtter bør de la folk bestille hva de vil.

Og ting som selges hos 7-eleven er ikke eksotisk 

Anonymkode: 18da8...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha vært på grunn av større fokus på å opplyse folk om hva maten som selges inneholder. Igjen på grunn av allergener. 

Som de fleste vet, inneholder pesto nøtter (som oftest pinjekjerner eller valnøtter).

Endret av Fru Ugle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Ugle skrev:

Det kan ha vært på grunn av større fokus på å opplyse folk om hva maten som selges inneholder. Igjen på grunn av allergener. 

Som de fleste vet, inneholder pesto nøtter (som oftest pinjekjerner eller valnøtter).

I tillegg til laktose pga parmesanost som også ofte brukes i. 

Anonymkode: 3e723...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke vanlig å informere om allergener ubedt. Og da ville de vel startet med å høre om hi er allergisk mot noe.

 

Anonymkode: 18da8...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke vanlig å informere om allergener ubedt. Og da ville de vel startet med å høre om hi er allergisk mot noe.

 

Anonymkode: 18da8...36d

Det kan det jo tyde på at er en holdning som endres.

Anonymkode: 425b3...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Anonym bruker said:

Det kan det jo tyde på at er en holdning som endres.

Anonymkode: 425b3...b9c

Altså, har du aldri kikket på lista over allergener i en vanlig kafé? Lista er lang! 

Er du allergisk mot nøtter, laktose, gluten, fisk, sjømat, hvete, egg, stivelse, mgm, melkeprotein..eller en av de andre 50 som er listet her.

Jeg spiser mye ute, og jeg håper da ikke det blir vanlig å spørre om allergener uten foranledning

Anonymkode: 18da8...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke vanlig å informere om allergener ubedt. Og da ville de vel startet med å høre om hi er allergisk mot noe.

 

Anonymkode: 18da8...36d

Har hi på forhånd informert om at hun var allergisk mot nøtter eller laktose så kan jeg fint skjønne at hun fikk den kommentaren. Men, dette har ikke HI sagt noe om i hovedinnlegget ei heller svart på enda. 

Anonymkode: 3e723...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sa du fra om at du hadde noen allergier når du bestilte? 

Anonymkode: 3e723...c04

Nei, jeg har ingen allergier

Anonymkode: ad4ed...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, VBG skrev:

Synes det var rart, ja. Generelt aldri blitt spurt eller hørt om noen som er blitt spurt om de vet hva det de har bestilt er, av servitøren. Men, var det kun det han spurte om eller lurte han på noe mer?

Han spurte bare om det

Anonymkode: ad4ed...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan det jo tyde på at er en holdning som endres.

Anonymkode: 425b3...b9c

En holdning? Altså... Om en er allergisk mot noe, så bør man være i stand til å informere om dette. Får være grenser... 

Anonymkode: 4d6f0...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ute på restaurant sammen med 2 venner, hvor jeg bestilte en rett med pesto. Han som tok i mot bestillingen spurte meg om jeg viste hva pesto er og hvordan det smaker. Hva ikke dette veldig rart og uproft, vennene min reagerte også.

jeg er veldig glad i pesto det var grunnen til at jeg valgte akkurat den retten.

Anonymkode: ad4ed...18d

Ha ha ha. Dere ble mansplaina 😂😂😂

Anonymkode: b0a5c...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reagerte faktisk. Dere reagerte på dette. 

 

Lite innhold i livet, sånn ellers?

Anonymkode: 198b3...bec

Hva mener du? Forklar! 

Anonymkode: ad4ed...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også veldig glad i pesto (så lenge det ikke er med tomat), men mange synes det smaker grusomt og da er det jo ok å informere om hva det er. Mulig han stiller spørsmålet basert på tidligere erfaring?

Anonymkode: 84384...61a

Veldig mulig at du har rett. 

Anonymkode: ad4ed...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 0.12, Anonym bruker skrev:

Ha ha ha. Dere ble mansplaina 😂😂😂

Anonymkode: b0a5c...df1

??

Anonymkode: 3112c...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva pesto er. Jeg har egentlig smakt den før men likte den ikke derfor er jeg ikke så veldig interessert i å vite hva det er heller :) Men synes ikke det var uproft, skulle kanskje ordlegge seg på en litt annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...