Gå til innhold

Er det lov å selge farlig salt mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller godteri?

Så reklame på fb.

9182019123135.jpg.de6d04d1de168d0aaafcf726d155e8fd.jpg

Anonymkode: 9fa7b...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å selge salt, men man spiser det jo ikke med øse.

Det er tillatt å tenke selv.

Skrevet
Akkurat nå, gale damen skrev:

Det er lov å selge salt, men man spiser det jo ikke med øse.

Det er tillatt å tenke selv.

Det er ikke salt, men godteri som tydeligvis inneholder masse salt. Da kan man bli lurt til å tro det er mindre oppi enn hva det faktisk er. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke salt, men godteri som tydeligvis inneholder masse salt. Da kan man bli lurt til å tro det er mindre oppi enn hva det faktisk er. 

Tja, litt svinn i den dummeste enden av befolkninga er vel ikke så farlig uansett.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er gammel nok til å handle selv, kan du antageligvis lese. En liste over hva mat inneholder er påbudt på alle matvarer. Dersom du finner denne listen kan du selv kontrollere om du mener at dette er en matvare som er farlig for deg.

Skrevet
1 minutt siden, gale damen skrev:

Hvis du er gammel nok til å handle selv, kan du antageligvis lese. En liste over hva mat inneholder er påbudt på alle matvarer. Dersom du finner denne listen kan du selv kontrollere om du mener at dette er en matvare som er farlig for deg.

JEG kan det ja, men jeg tenker på andre. 

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Tja, litt svinn i den dummeste enden av befolkninga er vel ikke så farlig uansett.

🤣 uff

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

JEG kan det ja, men jeg tenker på andre. 

Ah.. I see.. du er bekymret for dem som ikke kan lese. Så empatisk av deg!
Inneholder produktet salt?

Skrevet
4 minutes ago, gale damen said:

Ah.. I see.. du er bekymret for dem som ikke kan lese. Så empatisk av deg!
Inneholder produktet salt?

Babyen min insisterer på å kjøpe salt lakris! Jeg har prøvd å friste med potetgull med salt, salt salmiakk..men nei. Kun lakris, dagen lang.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at uttrykket "farlig salt" her ikke betyr at det faktisk er farlig. Akkurat som "jeg dør av latter" ikke betyr at man faktisk trenger ambulanse. Fikk forresten fryktelig lyst på lakris, men det er ikke så rart. Det er fredag og klokka er over 14. Gi meg hva som helst med sukker i, så blir jeg glad. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...