Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Vi har veldig lik livssituasjon. To barn hver, mine to år eldre enn hennes. God økonomi og oppegående menn. Møblerte hjem. Hun snor seg unna absolutt alt av arbeid. Spør jeg om vi kan stikke innom svarer hun «det passer bedre at vi kommer til dere, trenger å skifte stue». Så når hun kommer er både hun og ungene sultne og skal ha servert minst ett måltid før de drar (og nei, det er ikke sånn at hun lever med en psykopat eller noe i den duren). Hun ber om barnepass og blir supersnurt de gangene det ikke passer. Selv tilbyr hun seg aldri å ha våre, men jeg spør ikke heller. Jul skal feires hos meg, 17. mai, påske. Hun «liker nemlig ikke så godt å lage til». Jeg har ettertrykkelig sagt i fra og spurt om vi ikke kan ha et mer likevektig forhold. Det er hun ikke interessert i. Vurderer å kutte ut hele dama. Anonymkode: bc4cc...3af
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 Hun er søsteren din, så du kan helt klart stå opp for deg selv. Si ifra på en tydelig måte. Du krever at dere deler bedre dere imellom, eller så kjører du ditt eget løp. Anonymkode: 24ac9...378
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har også en søster som ligner på denne. Hun bor langt borte, da, så vi sees ikke så ofte - og det er på mange måter like greit. Hun er i midlertid mor til mine nevøer, som jeg absolutt ønsker å ha kontakt med. Dermed blir relasjonen basert på at jeg sluker kameler og holder tonen god. Slik må det bare være, til de er store nok til selv å ivareta vår relasjon. Da kommer jeg neppe til å ha nevneverdig kontakt med min søster, med mindre hun endres betraktelig. Mine barn er hun fullkomment uinteressert i, og det er et svare strev å holde kontakten med hennes siden hun ikke later til å se noen verdi i det. Anonymkode: 64d25...45d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 Få henne til å bidra mer da, i det minste. Jul hos deg, javel, men da får de kjøpe inn mer og også komme tidligere for å hjelpe med å lage maten, eller at hun lager noe av maten på forhånd. 17. mai og påske - samme der. Om du foreslår at dere kan komme til henne og hun heller vil komme til deg, si at det ikke passer så godt nå, at dere trenger å skifte stue Eller foreslå at da kan dere heller gå en tur sammen istedenfor. Om hun likevel skal komme til dere når du har spurt om å komme til henne, be dem spise på forhånd, for du har ikke ork til å lage til til flere nå, og be henne ta med kaffemat om hun/de vil ha noe slikt, så kan du koke kaffe. Du må ikke dille mer enn nødvendig med henne, begynn å stille litt krav. Anonymkode: 40d14...3a3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg ville bare sagt rett ut hva jeg tenkte og følte om det, det er søsteren din. Anonymkode: 1bcc9...bb3
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 Du må bare tvinge igjennom likeverd. Hun vil absolutt bytte stue, nei da får dere heller møtes en annen dag. Hvis du lar deg selv bli tråkket på, så fortsetter hun. Anonymkode: 0a079...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå