Gå til innhold

Husker han ikke hva han sier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til ved et par anledninger at sjefen sier ting og nekter for det etterpå.

Her for noen uker siden sa han en ting som jeg tok som en mulighet. Jeg pratet med sjefen dagen etter og nevnte dette, men fikk da til svar "nei, det har ikke jeg sagt". Jeg ble satt ut og tenkte at da husket kanskje jeg feil, men det var flere som hadde hørt han si det samme siden han så det i et lite møte.

Igår så han ja til at en kunne få avspasere i morgen. Jeg spurte i morges om en spesifikk ting angående i morgen ettersom xxx skulle avspasere. Da svarer han: "Nei, jeg har aldri sagt at hm får avspasere i morgen".

Dette ble sagt i et åpent kontorlandskap og alle hørte det.

Husker han ikke hva han sier eller er han redd for konsekvensene av det han sier eller hva? Jeg merker at jeg ikke tør å stole på sjefen lenger etter disse to hendelsene.

Anonymkode: aa53c...395

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lagt merke til ved et par anledninger at sjefen sier ting og nekter for det etterpå.

Her for noen uker siden sa han en ting som jeg tok som en mulighet. Jeg pratet med sjefen dagen etter og nevnte dette, men fikk da til svar "nei, det har ikke jeg sagt". Jeg ble satt ut og tenkte at da husket kanskje jeg feil, men det var flere som hadde hørt han si det samme siden han så det i et lite møte.

Igår så han ja til at en kunne få avspasere i morgen. Jeg spurte i morges om en spesifikk ting angående i morgen ettersom xxx skulle avspasere. Da svarer han: "Nei, jeg har aldri sagt at hm får avspasere i morgen".

Dette ble sagt i et åpent kontorlandskap og alle hørte det.

Husker han ikke hva han sier eller er han redd for konsekvensene av det han sier eller hva? Jeg merker at jeg ikke tør å stole på sjefen lenger etter disse to hendelsene.

Anonymkode: aa53c...395

Det kan være tegn på at han er alt for stresset - eller det kan være sykdomsrelatert.. hvis det ikke er en sånn type han er.. hvis han alltid har vært sånn så er det kanskje det siste.. hvis han har endret seg de siste årene burde han sjekke det ut. 

Anonymkode: 51647...fe0

Gjest Antarctica
Skrevet

Hersketeknikk.

Syns du skal arrestere ham på det. Si høyt: "Joda, det sa du, og det er i morgen det skal skje, og vi må løse det. Så hva gjør jeg med problemstilling XXX i morgen?" Eller lignende.

Skrevet

Det trenger ikke være noen hersketeknikk, da.

En av mine ledere har holdt på slik over et par år. Der er vi rimelig sikre på at det er sykdomsrelatert, men det er jo litt vanskelig for oss å vite om vi snakker "bare" stress (som generelt er høyt på arbeidsstedet) og alder, eller noe mer alvorlig. Har selvfølgelig meldt det oppover, men en tafatt ledelse later til å la det hangle, så får vi se. Jeg er i hvert fall helt sikker på at hun ikke vil noe vondt med det, selv om det er så omfattende at stort sett alle underordnede har gått over til å kommunisere hovedsakelig på e-post med henne så vi har ting skriftlig.

Anonymkode: 032fa...7e4

Skrevet

Sørg for å få svar på viktige ting på mail? 

Skrevet

Min forrige sjef hadde ingen idé om hva jeg holdt på med, når vikariatet mitt gikk ut og hvilken kompetanse jeg hadde. Var nesten positivt overrasket om hun husket navnet mitt. Nå er det ny sjef. Hun vet i det minste når vikariatet mitt går ut (dette forlenges stadig med korte tidshorisonter), men ellers har hun ikke peiling. Hun sier en ting i et møte og noe helt annet i et annet. Av og til lurer jeg på om hun er glemsk eller bare velger sannhet etter hva som passer for anledningen. Jeg stoler ikke på noe hun sier før jeg har det skriftlig. Ekstremt tungvint, men helt nødvendig for overlevelse.

Anonymkode: 5d9ae...ea5

Skrevet

Jeg hadde en tidligere kollega som jeg også var ganske god venninne med som var slik. Det var skremmende fordi hun husket ikke hva vi hadde blitt enige om dagen før. Hun innrømmet for meg at hun hadde black outs og at hun slet skikkelig psykisk. I tillegg var hun superstresset over alt hun skulle gjøre på jobb. Det endte med en lang sykemelding.

Anonymkode: 139c2...140

Skrevet

Min sjef var sånn, jeg orket ikke mer så jeg sluttet. Tror det var alderen her, men han glemte alt hele tiden. Han beskyldte folk for å ta uriktig ferie (som han hadde godkjent), han kranglet til han ble blå i ansiktet fram til han fikk videresendt Mail (for jeg begynte å ha alt skriftlig). Han ble irritert fordi jeg skulle ha alt skriftlig, men hvis ikke hadde jeg jo ikke hatt noe å slå tilbake med og det hadde blitt ord mot ord. Få alt skriftlig iallfall. Og se deg om etter en ny jobb, sjefen forandrer seg ikke. 

Anonymkode: 23e0c...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...