Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #1 Skrevet 17. oktober 2019 Kan ikke folk bare se til å være seg selv og bli noenlunde avslappet uten at alt skal være så himla glamourøst hele tiden? Jeg ble syk for et par år siden og er nå tilbake på jobbsøkermarkedet. Men jeg blir helt kvalm når jeg leser stillingsannonser! "er du vår nye stjerne?" "du er utadvendt, liker å stå på scenen og setter kunden først" "har du det som skal til?" Vel, hva om svarene mine på dette er "NEI!" ? eller om det ikke akkurat er "ja" på alt. Jeg liker å yte service, men jeg liker ikke å stå på scenen, jeg anser meg heller ikke som noen stjerne. I tillegg har vi jo alt maset om hva vil skal bli. Stakkars barn. Jeg fikk høre det når jeg var barn, nå er det barna nå som får høre det. "du kommer til å bli president eller noe du vet du.." "hva skal du bli når du blir stor?" "du er så pen, du kommer til å bli modell" bli bli bli!! Jeg fikk mye av disse kommentarene når jeg var liten også . nå som jeg er voksen og har vært syk, så er det mer sånne "kanskje du skal satse på noe som ikke krever så mye?" mens de skryter av de som holder seg i krevende jobber. vi kjedelige, syke, blir til slutt bare oversett..for vi er jo ikke "noe" lenger. Hvorfor gidder dere å få barn? dere føder jo bare nye slaver av samfunnet! det er jo selvfølgelig fordi dere vil videreføre dere selv, men ejg synes det er toppen av egoisme. Anonymkode: 47b6a...cce
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. oktober 2019 #2 Skrevet 17. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke folk bare se til å være seg selv og bli noenlunde avslappet uten at alt skal være så himla glamourøst hele tiden? Jeg ble syk for et par år siden og er nå tilbake på jobbsøkermarkedet. Men jeg blir helt kvalm når jeg leser stillingsannonser! "er du vår nye stjerne?" "du er utadvendt, liker å stå på scenen og setter kunden først" "har du det som skal til?" Vel, hva om svarene mine på dette er "NEI!" ? eller om det ikke akkurat er "ja" på alt. Jeg liker å yte service, men jeg liker ikke å stå på scenen, jeg anser meg heller ikke som noen stjerne. I tillegg har vi jo alt maset om hva vil skal bli. Stakkars barn. Jeg fikk høre det når jeg var barn, nå er det barna nå som får høre det. "du kommer til å bli president eller noe du vet du.." "hva skal du bli når du blir stor?" "du er så pen, du kommer til å bli modell" bli bli bli!! Jeg fikk mye av disse kommentarene når jeg var liten også . nå som jeg er voksen og har vært syk, så er det mer sånne "kanskje du skal satse på noe som ikke krever så mye?" mens de skryter av de som holder seg i krevende jobber. vi kjedelige, syke, blir til slutt bare oversett..for vi er jo ikke "noe" lenger. Hvorfor gidder dere å få barn? dere føder jo bare nye slaver av samfunnet! det er jo selvfølgelig fordi dere vil videreføre dere selv, men ejg synes det er toppen av egoisme. Anonymkode: 47b6a...cce Du spør folk hvorfor de velger å få barn på ett foreldreforum??
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #3 Skrevet 17. oktober 2019 Vi lever et rikt og fint liv. Barna våre og vi to foreldre 😊 En kronisk syk og den andre jobber i kommunen. Vær positiv ! Kanskje et mestringskurs hadde vært noe for deg ? Anonymkode: c44ce...a51
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #4 Skrevet 17. oktober 2019 Den største feilen vi som mennesker gjør er å sammenlikne oss med andre. Det finnes ikke en måte å leve sitt liv på. Du skal ikke leve det likt som naboer. Du må finne ut hva som er bra og godt nok for deg. Det Trengereid overhode ikke være mer enn gode nok, slik at DU trives i ditt eget liv. Ellers er jeg helt enig med deg, samfunnet kommer på oss med krav og stiller betingelser som ikke vi vet hva vi skal gjøre noe med. Vi vet aldri om vi er bra nok, og alltids finnes det noen som er bedre. Finn din vei, med eller uten sykdommer, med eller uten åpenhet om dette, aksepter at noen mennesker er i et jag etter fame and glory men at dette ikke er din vei. L de andre seile sin sjø, seil så din egen. Og enjoy! Anonymkode: a5e86...af0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #5 Skrevet 17. oktober 2019 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Du spør folk hvorfor de velger å få barn på ett foreldreforum?? Det må jo være det mest fornuftige stedet å spørre. Anonymkode: ce6cc...89b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. oktober 2019 #6 Skrevet 17. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må jo være det mest fornuftige stedet å spørre. Anonymkode: ce6cc...89b Da bør man vel også spørre på en ok måte som ikke antyder at folk er egoistiske fordi de velger å få barn.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Da bør man vel også spørre på en ok måte som ikke antyder at folk er egoistiske fordi de velger å få barn. Det er vi jo. De aller fleste får barn fode de selv har lyst på det, ikke for å være snille med andre eller av tvang. Det er egoisme, men ikkr nødvendig vis negativt. Anonymkode: ce6cc...89b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vi jo. De aller fleste får barn fode de selv har lyst på det, ikke for å være snille med andre eller av tvang. Det er egoisme, men ikkr nødvendig vis negativt. Anonymkode: ce6cc...89b Tøv. Mange blir gravide uten at det er planlagt, de velger å ikke ta abort og ta ansvar for livet i magen. Dét er ikke egoistisk. Du er egoistisk som mener alle skal danse rundt DIN pipe. Bare fordi "du har vært syk". Anonymkode: 77ca2...c37
sug lut Skrevet 17. oktober 2019 #9 Skrevet 17. oktober 2019 Men du velger da selv hva du forholder deg til av "mas"?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #10 Skrevet 17. oktober 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tøv. Mange blir gravide uten at det er planlagt, de velger å ikke ta abort og ta ansvar for livet i magen. Dét er ikke egoistisk. Du er egoistisk som mener alle skal danse rundt DIN pipe. Bare fordi "du har vært syk". Anonymkode: 77ca2...c37 De fleste barn i Norge er planlagte. Jeg skrev heller ikke at alle var det. Den siste kommentaren forstår jeg ikke. Har jeg vært syk? Har jeg bedt andre danse rundt min pipe? (Det heter foresten å danse etter noens pipe". Pipen er et blåseinstrument) Anonymkode: ce6cc...89b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 Det er veldig forståelig at du kan oppleve det masete å forholde deg til arbeidsmarkedet, at bedrifter stiller høye krav (ofte litt latterlig formulert) til hvem de ansetter, at arbeidslivet er et samtaletema (naturlig nok, vi tilbringer store deler av døgnet på jobben - de fleste) om du er syk og over lengre tid har opplevd deg påtvunget utenfor dette. Klart du blir lei. Det betyr i midlertid ikke at det er noe galt med samfunnet. Det MÅ være en forventning at man, i utgangspunktet, skal bidra til et samfunn gjennom arbeid/produksjon, ellers vil ikke samfunnet ha ressurser til å gi noe tilbake. Med andre ord ligger utfordringen sannsynligvis mer i ditt liv enn i samfunnsstrukturen. At du opplever å ikke "være noe" utenfor arbeidslivet, er nok en vanlig utfordring - men ikke dermed noe det ikke er mulig for deg å endre. (Og ja, å få barn er i all hovedsak egoistisk. Hva så? Du argumenterte nettopp for ikke å være slaver av samfunnet, da må det vel være fint at folk forholder seg til egne egostyrte impulser?). Anonymkode: 77a55...977
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #12 Skrevet 17. oktober 2019 Herregud chill. Du velger selv hvor din egen list skal ligge. Anonymkode: 713c9...28b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #13 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg er enig med deg i at det finnes helt enormt mange latterlige stillingsannonser der ute. Virker som om bedriftene prøver å overgå hverandre i «kreative», «artige» formuleringer. Min bedrift gjør det samme, jeg er overbevist om at det ikke finnes en eneste person i hele verden som tilfredsstiller alle de personlighetstrekkene de er ute etter. Og «fancy» stillingsannonser til tross så presterer de å ansette den ene evneveike tullingen etter den andre. Men de er flinke til å snakke for seg og fremstå som «stjerner» under intervjuet. Anonymkode: ad856...64e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #14 Skrevet 17. oktober 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke folk bare se til å være seg selv og bli noenlunde avslappet uten at alt skal være så himla glamourøst hele tiden? Jeg ble syk for et par år siden og er nå tilbake på jobbsøkermarkedet. Men jeg blir helt kvalm når jeg leser stillingsannonser! "er du vår nye stjerne?" "du er utadvendt, liker å stå på scenen og setter kunden først" "har du det som skal til?" Vel, hva om svarene mine på dette er "NEI!" ? eller om det ikke akkurat er "ja" på alt. Jeg liker å yte service, men jeg liker ikke å stå på scenen, jeg anser meg heller ikke som noen stjerne. Anonymkode: 47b6a...cce Jeg er veldig enig i dette. Jeg har heldigvis jobb, men jeg reagerer også veldig på språket i stillingsannonser. De søker ikke etter mennesker med normal arbeidsevne, men superstjerner. Tror ikke jeg hadde turt å søke på en slik stilling. Jeg er dyktig i det jeg gjør, men jeg er ikke verdens beste, og jeg hadde heller ikke klart å fremstille meg selv som det. Anonymkode: 234aa...9e6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #15 Skrevet 17. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er veldig enig i dette. Jeg har heldigvis jobb, men jeg reagerer også veldig på språket i stillingsannonser. De søker ikke etter mennesker med normal arbeidsevne, men superstjerner. Tror ikke jeg hadde turt å søke på en slik stilling. Jeg er dyktig i det jeg gjør, men jeg er ikke verdens beste, og jeg hadde heller ikke klart å fremstille meg selv som det. Anonymkode: 234aa...9e6 men alvorlig talt liksom....bare butikkstillingsannonser søker stjerner. Såkalte "stjerner" er grusomt masete. Når jeg går inn i en butikk liker jeg å se i fred, ikke en ansatt som kommer oppi trynet mitt med en lys, falsk stemme og spør "trenger du hjelp eller vil du bare kikke litt?" , greit å være imøtekommende og vise at du vil hjelpe en kunde, men det er for tydelig at det er sjefen som presser dette på. I tillegg er jeg lei all skremselspropaganda i arbeidslivet. De truer med mysteryshoppere, du må holde deg på topp absolutt hele tiden fordi det KAN jo være en "kunde" som kommer inn for å pirke på alt du gjør feil. Anonymkode: 47b6a...cce
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2019 #16 Skrevet 17. oktober 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vi jo. De aller fleste får barn fode de selv har lyst på det, ikke for å være snille med andre eller av tvang. Det er egoisme, men ikkr nødvendig vis negativt. Anonymkode: ce6cc...89b Hvis det er egoistisk å sette barn til verden, synes jeg det er egoistisk av voksne å leve. Idiotisk tankegang. Så du mener jeg er egoistisk fordi jeg gå mitt eldste barn livet i gave, men fordi jeg valgte å være snill å gi henne et søsken, selvom jeg ikke nødvendig hadde så veldig lyst, så er det greit? Anonymkode: c44ce...a51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå