Gå til innhold

Bekkenløsning, dårlig samvittighet og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid (6mnd) og sliter med veldig med smerter pga. bekkenløsning og diverse andre plager.

Jobber ca 31 timer i uka i et vikariat hvor jeg har mange kvelder og helger. Begynte for litt over 2 mnd siden. (Dagligvare) 

Da sjefen fikk vite at jeg hadde 'bekkenproblematikk' fikk jeg bare høre at 'dette var ikke planen'. Og lite har blitt gjort for å tilrettelegge. Det er enkelte kollegaer som tar over noen tyngre oppgaver, men ellers biter jeg i meg bekkensmerter, kvalme og kynnere og kommer meg gjennom arbeidsdagen.

Dette resulterer i at jeg er sengeliggende med smerter fra jeg kommer hjem til jeg skal på jobb neste dag. 

Jeg er redd for å be om mer tilrettelegging eller å delvis sykemelde meg da jeg har "lovet" å ta over en viss stillingsprosent som forventes at jeg skal ha i 2-3 mnd til. Føler det er for dårlig gjort når jeg allerede har faste vakter og vi er svært få ansatte. Så det blir vanskelig å fylle timene mine på kort varsel. 

Er det nå jeg biter dette i meg, satser på at kroppen takler dette? Jeg har aldri vært gravid før, og har heller aldri sykemeldt meg før. Blir jeg sett på som en lat snylter om jeg sykemelder meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal bestille deg en legetime og diskutere din fysiske form med denne, og kanskje også ta en telefon til Nav for å sjekke hvor mye arb.giver er pliktig til å tilrettelegge.

Det er godt mulig arb.giver blir sur og ubehagelig om du blir sykemeldt, for det skaper jo ekstra arbeid for arbeidsgiver. Men slik er det, det er kvinner som blir gravide og ingen vet på forhånd hvordan svangerskapet vil utvikle seg. Så dette er noe alle vet kan skje, og det bør ikke føre til sure miner hos arb.giver.

Anonymkode: 0b20e...808

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...