Gå til innhold

Den j****** nabokatta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ahhh jeg blir så lei! 

Jeg har ei hunnkatt som er kastrert, mens naboen har en svææær monse som prøver å spise henne til frokost. Hun har brukt å vært inne på dagtid og ute på natta, men det går ikke lenger fordi jeg våkner til at hun og nabokatta sloss. Og som noen av dere vet - det bråker noe sykt...  det er tydelig at også de bruker å ha sin ute på natta. 

Så lurer jeg på, siden de sloss hele tiden, er han ukastrert? Vil en kastrert mons ha det behovet for å markere revir? Jeg kan jo snart ikke ha henne ute lenger da hun er livredd for å gå ut 😒

Anonymkode: 3f725...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forresten hannkatta som kommer over til oss, ikke omvendt. Husene her ligger et lite stykke i fra hverandre. 

Skrevet

Mine hannkatter har ikke pleid å sloss så din er kanskje vel aggressiv og territorial?

Anonymkode: caf34...849

Skrevet

Vet at noen sloss selv om de er kastrert. Dessverre. Men hør med naboen om den er det, hvis ikke bør de gjøre det. Vår frøken elsket å være ute, og funka greit med nabokattene. Men da hun var 8 flytta det inn noen nye som fikk seg katt. Den hannkatten (kastrert) plaget vår katt så mye at hun helt sluttet å gå ut. Ble rett og slett selvvalgt innekatt i 2 år, helt til vi flytta. Så noen katter er bare ikke helt gode. 

Anonymkode: a4cac...f03

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mine hannkatter har ikke pleid å sloss så din er kanskje vel aggressiv og territorial?

Anonymkode: caf34...849

Hæ? De fleste hannkatter sloss jo. Men jeg vet ikke om en kastrert mons gjør det? Jeg aner ikke om nabokatta er kastrert eller ei, men om den ikke er det ligger vel problemet der. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vet at noen sloss selv om de er kastrert. Dessverre. Men hør med naboen om den er det, hvis ikke bør de gjøre det. Vår frøken elsket å være ute, og funka greit med nabokattene. Men da hun var 8 flytta det inn noen nye som fikk seg katt. Den hannkatten (kastrert) plaget vår katt så mye at hun helt sluttet å gå ut. Ble rett og slett selvvalgt innekatt i 2 år, helt til vi flytta. Så noen katter er bare ikke helt gode. 

Jeg var ærlig talt litt redd for å spørre, i tilfelle de blir grinete 😂 Han har vært på verandaen her flere ganger og presset mi katt helt inn i hjørnet. Livredd og sjokkskadet fikk jeg henne inn igjen. Utrolig slitsomt, spesielt når hun alltid har likt å vært ute før. Er det innafor å spørre om han er kastrert altså? Regner jo med at de også hører dem. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? De fleste hannkatter sloss jo. Men jeg vet ikke om en kastrert mons gjør det? Jeg aner ikke om nabokatta er kastrert eller ei, men om den ikke er det ligger vel problemet der. 

Jeg var ærlig talt litt redd for å spørre, i tilfelle de blir grinete 😂 Han har vært på verandaen her flere ganger og presset mi katt helt inn i hjørnet. Livredd og sjokkskadet fikk jeg henne inn igjen. Utrolig slitsomt, spesielt når hun alltid har likt å vært ute før. Er det innafor å spørre om han er kastrert altså? Regner jo med at de også hører dem. 

Ja du burde spørre. Veldig plagsomt med sånne katter. Den nabokatten vår gikk til og med inn hos oss når døra var åpen og angrep vår katt inne hos oss. Men den var kastrert, så det ble jo aldri noen løsning annet enn at vår valgte å ikke gå ut av redsel for idiotkatta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...