Gå til innhold

Ble slått på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andreklassingen kom hjem fra skolen i dag og hadde blitt sparket og slått av to femteklassinger. De hadde også kastet jakka hans i en sølepytt. Fikk melding fra skolen om at de hadde snakket med de involverte. 
Er dette godt nok? Bør ikke foreldrene få beskjed? Konsekvenser? Hva tenker dere?

Ungen gruer seg til skoledagen i morgen.

Anonymkode: d6afd...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene bør få beskjed. Snakke med dem hjelper som regel ikke 

Anonymkode: 06b6f...c6f

Skrevet

Dette er jo en alvorlig sak. Bruke vold mot en tre år yngre elev? Enig i at det ikke holder at noen på skolen bare snakker med dem. 

Anonymkode: 617f5...771

Skrevet

Tror du ikke foreldrene har fått beskjed da? Det tror jeg. Er sikkert taushetsplikt med i bilde her.

Skrevet
1 minute ago, prekæs said:

Tror du ikke foreldrene har fått beskjed da? Det tror jeg. Er sikkert taushetsplikt med i bilde her.

De kan da fint si at de kontakter foreldre til de involverte. Så har skolen sitt på det tørre, selv om alle vet hvem det gjelder.

Jeg hadde forventet et møte med skolen etter en så alvorlig episode.

Anonymkode: 9652f...408

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De kan da fint si at de kontakter foreldre til de involverte. Så har skolen sitt på det tørre, selv om alle vet hvem det gjelder.

Jeg hadde forventet et møte med skolen etter en så alvorlig episode.

Anonymkode: 9652f...408

Jeg regner foreldrene som noen av de involverte her. De bør selvsagt kontaktes. 

Skrevet

Hva slags konsekvenser dette får og har fått, kan godt være taushetsbelagt. Ikke alt kommer ut. Og ja, om dette er første gang dette har skjedd og dette er barn som det ikke har vært særlig andre problemer med, kan faktisk det å snakke med være nok å snakke med. Og det er godt mulig at foreldrene har fått beskjed selv om det ikke ble sagt. Det er forresten helt lov å si at foreldrene til de involverte er kontaktet. 

Dette er unger, og ja, det er sånn at unger av og til gjør. Og tro det eller ei, men neste gang kan det godt være at ditt barn, eller mitt barn, uansett hvor snille og greie de er, plutselig kan gjøre sånne ting. Og før noen nå skriker opp at jeg bagatelliserer så gjør jeg ikke det. Det er ikke ok det som har skjedd, det må taes på alvor, og følges opp. 

Anonymkode: 3f3d4...8b2

Skrevet
3 minutter siden, prekæs skrev:

Jeg regner foreldrene som noen av de involverte her. De bør selvsagt kontaktes. 

Godt mulig skolen mente at foreldrene er involverte. Jeg tolket det nok bare feil når jeg tenkte at de involverte var kun barna. Håper det hvertfall. 
Jeg har ikke lyst til å være den mammaen som lager så mye oppstyr, men kjente at dette var vondt å oppleve samtidig som jeg ikke vil overreagere. Håper det var en engangshendelse. HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt mulig skolen mente at foreldrene er involverte. Jeg tolket det nok bare feil når jeg tenkte at de involverte var kun barna. Håper det hvertfall. 
Jeg har ikke lyst til å være den mammaen som lager så mye oppstyr, men kjente at dette var vondt å oppleve samtidig som jeg ikke vil overreagere. Håper det var en engangshendelse. HI

Du overreagerer ikke. Spør på skolen hva so egentlig har skjedd. Håper det går fint med barnet ditt.

Skrevet

Hadde min femteklassing gjort noe sånt med en tre år yngre elev, hadde jeg villet vite det. Ikke greit! Å være slem med noen som er så mye yngre bør slås kontant ned på. 

Anonymkode: 8b943...8fb

Skrevet

Hjelp. Jeg har femteklassing selv og gremmes ved tanken. Ta en telefon til skolen og hør hvilke tiltak de har satt igang. Er foreldrene informert? Kommer dette til å følges opp i friminuttene fremover? 

Anonymkode: f29b2...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...