Gå til innhold

Sjekker dere kvitteringen når dere handler på matbutikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visst ikke vil jeg anbefale dere å begynne med det! Jeg har blitt flinkere (ikke alltid jeg husker å si ja til kvittering) men etter jeg begynte å bli flinkere har jeg flere ganger oppdaget at det blir slått inn høyere pris enn varene koster, rabattene er ikke registrert eller samme vare er slått inn to ganger. 

Siste var nå nettopp på Rema1000 hvor det ikke ble registrert 30% priskutt på frukt og grønt men 20% istede. 

Anonymkode: e425a...108

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alltid. Mye feil i mange ulike butikker. 

Anonymkode: c968e...08c

Skrevet

Nesten alltid. Sjekker ikke hvis jeg handler et par varer. Da har jeg kontroll på prisen. Finner ofte feil.

Anonymkode: 6729b...6f7

Skrevet

Sjekker alltid. Butikkene svindler folk (med eller uten vilje). I snitt hver 3 handletur må jeg tilbake til kassa for å klage. Mannen synes det er litt flaut, men jeg gjør det av prinsipp. Tar også bilde av prislapper på varer det kan bli problemer med slik at den ansatte slipper å gå for å sjekke/sende andre.

Anonymkode: d3d42...df7

Skrevet

Nei, det gjør jeg nesten aldri. De få gangene jeg takker ja til kassalappen fordi jeg syns summen er for høy, så stemmer lappen alltid. 

Men nå bruker jeg som regel den selvbetjente kassen og da har jeg jo full kontroll 👍🏼

Anonymkode: 9eaaf...b0e

Skrevet

Ja og nei. Jeg er fattig, så jeg holder god oversikt over hva det jeg plukker med meg vil komme på (enkel hoderegning). I kassa følger jeg som regel med på hva som står når de slår inn varene. Er sluttbeløpet avvikende av hva jeg har kommet til selv på forhånd ber jeg om kvittering. Sjelden jeg har avdekket feil, men det har skjedd.

Anonymkode: 03cee...71e

Skrevet

Ja de gangene summen blir  høyere enn hva jeg har overslag regnet. 

Anonymkode: 9fbc9...072

Skrevet

Nei, aldri.

Anonymkode: 882ae...25f

Skrevet

Nei, aldri. Som regel slår jeg inn varene selv, eller ser på når den ansatte "beeper" dem inn. Da oppdager jeg det med én gang dersom det er noe feil.

Anonymkode: 7df6c...840

Skrevet

Det er som regel tilbudsvarer som gir feil pris i kassa. Eller poteter blir slått inn som reker. Jeg tar alltid kvittering og det skjer dessverre titt og ofte at det er feil. Jeg går også tilbake av prinsipp. Jeg syns maten er dyr nok som den er.

Anonymkode: 75b94...11b

Skrevet

Ja ! Trodde det bare var meg. 

gjør det også for å oppdatere meg selv på priser på varer vi bruker å kjøpe. 

syns frukt er dyrt nå, det oppdaget jeg på kvitteringene. Og nå handler jeg faktisk kun frukt og grønt jeg vet blir spist. Kjøpte litt mer før for å friste... men nå er det to bananer på fatet og ikke fem. Tre epler og ikke sju. Pga høy pris 

Anonymkode: 9ffa1...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...