Gå til innhold

Du hjelper en venn noen timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du sette pris på en gave for bryderiet, eller vil du helst ha et vennskap der man hjelper hverandre "hver sin gang" uten at man må gi hverandre noe mer?

Anonymkode: 3e86c...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne aldri noensinne falle meg inn å forvente en gave fordi man hjelper noen. Selvfølgelig hjelper man uten betingelser!

Anonymkode: 9e925...20f

Skrevet

Et vennskap der man stiller opp for hverandre ved behov.

Anonymkode: 648f2...020

Skrevet

Ja takk, begge deler?

Jeg hjelper ofte venner. Av og til har jeg fått vin eller annet for hjelp. Passa katten til ei venninne, hun ga meg en flaske vin og håndkrem. Det var hyggelig 

Anonymkode: dde41...8e0

Skrevet

For meg er det mye mer verdt å ha muligheten til å be om en tjeneste selv en annen gang uten å måtte gi noe, enn å få en gave. Har det sånn med flere naboer her, og det er gull. :) Hvis det er en veldig stor tjeneste som går over lang tid så er det jo greit å gi noe i tillegg. Men for noen timer trengs ikke det i min verden. :)

Anonymkode: 2f7a8...aa4

Skrevet

Det ene utelukker ikke det andre. Jeg har venner der vi hjelper hverandre hver sin gang. Hvis jeg hjelper noen og de gir meg en gave som takk, blir jeg uansett kjempeglad. Jeg forventer ingenting, men jeg blir uansett glad for gaver samme hva som er årsaken til at jeg får det.

Skrevet

Synes venner kan hjelpe hverandre uten gaver. Men samtidig synes jeg det er greit å gi noe vin eller lignende hvis det er noe stort som f eks pass av katt i to uker, eller kjøre 8 timer eller noe slikt. Men for noen timer hjelp en dag synes jeg ikke det er nødvendig med gave. 

Skrevet

Jeg ville aldri forventet en gave som takk, det hadde vært en selvfølge å hjelpe, og jeg ville ikke ha tenkt noe over det hvis jeg ikke hadde fått noe. 

Men jeg ville ha vært glad for en gave likevel. 

Skrevet

Hmm, godt spørsmål. Med mine venner hjelper vi hverandre uansett på omgang. Men hvis det var noe litt større, ville jeg gjort noe ekstra. F.eks. hvis noen hjalp oss med å flytte eller bygge møbler i mange timer, ville vi selvsagt spandert mat og kanskje gitt en liten oppmerksomhet. Hvis noen passet kattene våre, ville jeg kjøpt med gaver fra reisen/taxfree. Hvis en venninne hjalp meg med å male i to timer, ville jeg nok ikke gitt gave, men spandert middag etterpå. Osv.

Anonymkode: b24d2...7e7

Skrevet

For to timer, nei, men hadde det vært 2 dager ville det vært hyggelig med en blomst eller noe sånt.

Anonymkode: c9faa...388

Skrevet

Jeg har stilt opp slik mange ganger. I blant har jeg fått en kopp kaffe eller noe som takk. Andre ganger ikke. Men de fleste vil gjerne vise at de er glad for hjelpen. Det er helt ok. Jeg gjør det slik selv også. Vil gjerne vise de mennesker som hjelper meg at jeg setter pris på dem. Men jeg forventer ikke noe om jeg hjelper en venn. 

Anonymkode: 5115a...92c

Skrevet

Jeg hjelper ei venninne ofte. Forventer ikke noe. Noen ganger baker hun eplekake eller boller som vi koser oss med etterpå 

Anonymkode: b02fa...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...