Gå til innhold

Når går man videre med erting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med å si ifra om mobbing (da snakker jeg om vold som pågår over flere år), den erfaringen går ut på at de voksne ikke tror på barnet som blir krenket. Vi som foreldre gjør åpenbart det, men andre voksne... (vi har sett skader barn ikke kan påføre seg selv og har sett mobbingen skje der og ta, blitt tatt på fersk gjerning).

Så har vi erting, da. De fleste ansatte i den norske skolen liker vel å si at alle opplever erting? Men NÅR er ikke erting greit? Kjenner jeg er var på det fordi jeg har sett hva mobbing kan gjøre med et barn. Men hva da, hvis det er flere forskjellige som bare "erter litt" nå og da? Vi har fått klar og tydelig beskjed om at barnet må "suck it up", og tåle - ta seg sammen. Men jeg skriver dagbok, dvs jeg noterer ALLE hendelser jeg får vite om for å kunne vurdere om det er noe jeg må ta videre. 

Rektor har gitt beskjed om at jeg må ta kontakt ved nye hendelser (da i mobbesaken), men føler ikke jeg kan starte noe noe annet sted med mindre det er et mønster i det. Det er det ikke. Men det er likevel vondt å høre at barnet ditt ble ertet på skolen idag. Ser det dog an, og ser an formen til barnet generelt sett. Er ikke redd for å dra på skolen, gleder seg. Liker å gå på skolen og ser på det som et godt tegn.

Men opplever dere erting?

Anonymkode: 6a0da...21a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolene bruker dessverre mye tid og ressurser på å lære både barn og foreldrene til barna at mobbing kun er systematisk, over tid og med et maktforhold som ikke er til fordel for offeret. Alt annet er erting eller krenking. Dermed kan mange skoler skryte av at de ikke har mobbing, bare noe erting. Når rettingen går så langt at barnets skolehverdag ikke er optimal, så skal man si fra. Det er bedre å si fra en gang for mye enn å la skolen så tvil i en.

Anonymkode: c3203...c13

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skolene bruker dessverre mye tid og ressurser på å lære både barn og foreldrene til barna at mobbing kun er systematisk, over tid og med et maktforhold som ikke er til fordel for offeret. Alt annet er erting eller krenking. Dermed kan mange skoler skryte av at de ikke har mobbing, bare noe erting. Når rettingen går så langt at barnets skolehverdag ikke er optimal, så skal man si fra. Det er bedre å si fra en gang for mye enn å la skolen så tvil i en.

Ja, det er jeg enig i. Det er derfor jeg noterer også, for å få oversikt. Men husker fra jeg var liten at det var utestengelse og sånn, dagen etter var man perlevenner. Kanskje bare alderen og..

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg enig i. Det er derfor jeg noterer også, for å få oversikt. Men husker fra jeg var liten at det var utestengelse og sånn, dagen etter var man perlevenner. Kanskje bare alderen og..

Hvis de er like gode venner dagen etter, så kan det jo være greit. Hvis det skjer med alle. Hvis det skjer med et barn, så ville jeg likevel reagert. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de er like gode venner dagen etter, så kan det jo være greit. Hvis det skjer med alle. Hvis det skjer med et barn, så ville jeg likevel reagert. 

Ja. Får gjøre det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...