Gå til innhold

Går det an å trene å være i god fysisk form UTEN å jogge/løpe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å komme meg i form (igjen etter 3 fødsler)...men jeg HATER....virkelig HATER....å løpe/jogge. Hva annet kan jeg gjøre for å ta vare på helsa mi, trene og komme i god fysisk form. Må jeg virkelig løpe?

 

Anonymkode: d698a...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvit_bil

Gå i oppoverbakke? Jeg kjenner jeg blir gal dersom jeg er inaktiv i flere uker. Jeg også hater egentlig å løpe/jogge, men det er så godt etterpå å kjenne at hjertet er i gang og at musklene i beina får kjørt seg litt. Går du i oppoverbakke trenger du jo ikke løpe, men  du får likevel en motstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun trent løping fast 4 uker av mitt liv, og det var kun pga løping var en del av fysisk opptakskrav. Har ellers aldri trent det, og er i god fysisk form - også etter 2 barn 😉

Trener mye styrke, fordi det syntes jeg er gøy. Ellers roing og sykling for kondisjon. 

Anonymkode: 56835...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta saltimer av ulike slag, begynn med dans, sykling, rulleski, gå fort, tren på romaskin, spill fotball/håndball/innebandy. Mange, mange muligheter som ikke er jogging i sidelengs regn. Finn noe du synes er moro. Da er det lettere å fortsette. Jeg danser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig er løping det som booster min form. Jeg liker å løpe og har en utrolig glede av kardio og utholdenhetstrening. 

Treningssentre er ikke for meg. 

Anonymkode: bf254...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo gjøre alt annet enn å jogge :P

Sykle, svømme, ro, ski, bakketrening, masse forskjellige saltreninger.

Det er forøvrig mulig å lære seg å like å jogge. Jeg hatet det intenst tidligere. Først som godt voksen begynte det å irritere meg at det ville vært så enkelt å bare ta på seg et par joggesko og løpe, fremfor å måtte ha mer utstyr, være avhengig av vær eller komme meg til/fra et senter. Så jeg begynte med å gå mye bakker, og så løpe litt flatt eller nedover. På et punkt ble det faktisk kjekt å jogge. Det er en frihet i det som er deilig. Og enda deiligere etterpå. Jeg trodde det var helt umulig å lære seg å like jogging når jeg hadde hatet det til jeg var over 30 år, men der tok jeg feil :) Nå har jeg vært syk lenge og kan ikke jogge. Vet at den dagen jeg forhåpentligvis blir bra eller bedre, så vil jeg ha en laaaang vei å bygge meg opp igjen til å greie å jogge. I mellomtiden visualiserer jeg at jeg jogger for å opprettholde "løpergleden".

Anonymkode: 07a3f...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å løpe men liker å sykle og danse. Det viktigste er jo å bruke kroppen. Det kan man gjøre på mange måter. Zumba er skikkelig effektivt!

Anonymkode: bc5b4...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være både sterk og ha god kondisjon uten å løpe en meter. 
vanlig styrketrening bygger muskler, da skal du aldri ha mer enn 12 rep. 
samme øvelser men mer enn 12 rep bygger muskulær utholdenhet. 
så kan du kjøre øvelser med kroppsvekt på tid, 30-45 sek, 15-30 sek pause. 6-8 øvelser og 6-8 runder. Da bygger du lungekapasitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...